امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3600 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

استقبال از تولیدات سینمایی کانون در بازار فیلم کشورهای اسلامی

تولیدات سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پنجمین بازار فیلم کشورهای اسلامی در تهران از سوی بازدیدکنندگان داخلی و خارجی مورد استقبال قرار گرفت.
استقبال از تولیدات سینمایی کانون در بازار فیلم کشورهای اسلامی

به گزارش خبرایران از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بخش فیلم امور بین‌الملل با حضور در این بازار ضمن معرفی تازه‌ترین آثار سینمایی کانون، مذاکراتی را نیز با مدیران و مسوولان برخی شبکه‌های تلویزیونی و موسسات توزیع و پخش فیلم داخلی و خارجی در زمینه فروش حقوق نمایش فیلم‌ها انجام داد.

بر اساس این گزارش برخی از موسسات نمایش فیلم از کشورهای عراق و لبنان که تا حدودی با تولیدات کانون آشنایی داشتند خواستار همکاری گسترده‌تر در زمینه نمایش فیلم‌های کانون در کشور خود بودند.

هم‌چنین عزت‌الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در بازدید از تولیدات کانون ضمن قدرانی، خواستار فهرستی از محصولات سینمایی کانون برای نمایش در سیمای جمهوری اسلامی شد.

در عین حال مدیر تامین برنامه شبکه پویا نیز مذاکراتی در باره پخش فیلم‌های پویانمایی در این شبکه تلویزیونی با نمایندگان کانون داشت.

مدیر پخش و تامین برنامه تلویزیون تمدن افغانستان نیز در بازدید از غرفه کانون خواستار برپایی کارگاه‌های آموزش ساخت فیلم‌های پویانمایی از سوی کانون در کشور خود شد.

درخواست برگزاری هفته‌های فیلم در خارج از کشور از دیگر تقاضاهایی بود که از سوی مسوولان بخش بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح شد.

در این بازار بین‌المللی هم‌چنین مسوول موسسه تولید و پخش فیلم کشور تونس،رییس شبکه الشرق  و مدیر اتحادیه تلویزیون‌های کشور عراق و مدیر شبکه جهانی ثامن از محصولات سینمایی کانون بازدید کردند.

گفتنی است در پنجمین دوره بازار فیلم اسلامی ۱۱۳ موسسه تولیدی و شبکه تلویزیونی از ۲۰ کشور جهان از جمله ایران، عراق، کویت، لبنان، مصر، بحرین، هلند، انگلیس، امارات عربی متحده، اردن، تاجیکستان، فلسطین، عربستان، پاکستان، سوریه، هند، ایتالیا، یمن و افغانستان، آخرین آثار خود را عرضه کردند.

این بازار فیلم از 4 تا 6 خرداد در محل سالن همایش‌های صدا و سیما با هدف معرفی توانمندی‌های اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در عرصه فیلم‌سازی و فراهم کردن فرصتی برای آشنایی تهیه‌کنندگان فیلم، فروش و تبادل آثار، آشنایی با قابلیت‌ها و امکانات شبکه‌های عضو اتحادیه به منظور سرمایه‌گذاری و تولید مشترک و کاهش هزینه‌های بازاریابی برگزار شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب