امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36077 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۳:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

توسعه توریسم سلامت در منطقه آزاد چابهار

خبرایران: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به توسعه توریسم سلامت در این منطقه گفت: با مشارکت سازمان و واگذاری زمین، عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار با حضور وزیر بهداشت آغاز می‌شود.
توسعه توریسم سلامت در منطقه آزاد چابهار
به گزارش خبرایران، عبدالرحیم کردی گفت: یکی‌ از نیازمندی‌های چابهار و مناطق همجوار آن ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی است؛ ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی با توجه به اینکه شاخص‌های بهداشتی و درمانی چابهار با متوسط کشور و حتی استان محروم سیستان و بلوچستان فاصله معناداری دارد، ضروری بود.

مقدمات برای ساخت این بیمارستان از سال ۹۴ آغاز شده و با حضور وزیر بهداشت کلنگ‌زنی خواهد شد؛ منطقه آزاد چابهار در راستای مسولیت‌های اجتماعی خود در کمک به مناطق همجوار موجبات احداث این بیمارستان را در محدوده این منطقه فراهم کرده است.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار ساخته خواهد شد؛ ساخت آن در محدوده منطقه آزاد دو مزیت دارد اول استفاده از تسهیلات و مشوق‌های منطقه آزاد برای ورود تجهیزات، ادوات و تسهیل در ساخت بیمارستان و دوم جانمایی آن که در یکی‌ از بهترین پیکیره‌های منطقه آزاد و مشرف به شهر واقع شده و دسترسی آسان و سهل همگان را فراهم می‌کند.

زمین این بیمارستان با مصوبه شورای عالی مناطق آزاد به‌ صورت کاملا رایگان در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و منطقه آزاد چابهار آمادگی لازم برای کمک به ساخت و توسعه آن ‌را دارد. خوشبختانه با توجه نبود محدودیت منابع مالی برای احداث آن، با توجه به اینکه منابع آن از طریق فروش زمین‌های وزارت بهداشت در شهر چابهار تامین می‌شود؛ پیش‌بینی می‌شود این بیمارستان در یک بازه زمانی معقول به‌بهره‌برداری برسد و آماده خدمت‌رسانی شود.

علاوه‌ بر ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی جنوب بلوچستان و چابهار با استقرار نیروها و تجهیزات تخصصی و حرفه‌ای در این بیمارستان؛ توسعه توریسم سلامت با تمرکز بر کشورهای حاشیه خلیج فارس و به‌ ویژه عمان مهم‌ترین ماموریت این بیمارستان خواهد بود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب