امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36106 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با نهایی شدن قرارداد همکاری با ۴۵ شرکت جدید اعلام شد؛

توسعه فناوری HDR10+ سامسونگ به حوزه‌های جدید

خبرایران: شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد با نهایی شدن قرارداد همکاری با ۴۵ شرکت جدید و ایجاد یک مرکز تایید کیفیت دیگر در چین، فناوری HDR10+ این شرکت وارد حوزه‎های جدیدی خواهد شد.
توسعه فناوری HDR10+ سامسونگ به حوزه‌های جدید

شرکت‎های طرف قرارداد با سامسونگ در حوزه‎هایی متنوعی مانند استریم آنلاین تصاویر، خدمات تولید و عرضه محتوا و حتی صنعت نیمه‎هادی فعالیت دارند و به این ترتیب می‏توان انتظار داشت با بکارگیری فناوری HDR10+، کیفیت تصاویر در حوزههای مختلف تا حد زیادی ارتقا پیدا کند.

ماه ژوئن گذشته شرکت سامسونگ برنامه تایید کیفیت و لوگوی HDR10+ خود را با مشارکت شرکت فاکس قرن بیستم و پاناسونیک آغاز کرد. این فناوری در واقع استاندارد جدیدی است که توسط شرکت سامسونگ برای روند پردازش تصویر طراحی شده و می‎تواند میزان روشنایی و کنتراست صحنه‎های مختلف را به بهینه‎ترین سطح ممکن رسانده و به این ترتیب صحنه‌های روشن را روشن‏تر و صحنه‏های تاریک را تاریک‏تر نمایش داده و در نهایت تصاویری بسیار نزدیک به واقعیت پیش چشم بیننده قرار دهد.

اکنون همکاری‌های جدید سامسونگ برای توسعه فناوری HDR10+ این نوید را می‎دهد که در آینده‎ای نزدیک مخاطبان در حوزه‌های متنوع و در خدمات شرکت‎های مختلف، تصاویر را با کیفیتی عالی و رنگ‎هایی واقعی مشاهده خواهند کرد. بر همین اساس تلویزیون راکوتن (Rakuten) که خدمات استریم آنلاین در اروپا ارائه میکند، از نیمه اول سال بعد، برنامه‏های خود را با استاندارد HDR10+ پخش خواهد کرد. همینطور شرکت مگوگو (MEGOGO) نیز روند دریافت تاییدیه این فناوری را بزودی به پایان خواهد رساند و در آینده‎ای نزدیک انواع محتوای عرضه شده روی پلتفرم این شرکت با استاندارد HDR10+ عرضه خواهد شد. مگوگو از بزرگترین شرکت‎های تولید محتوا در اروپا است. علاوه بر این تعدادی از بزرگترین عرضه‌کنندگان محتوا در روسیه و منطقه کشورهای مشترک المنافع نیز به زودی برنامه‎های خود را با این استاندارد عرضه خواهد کرد.

ایرنا گراندل، مدیر توسعه تجاری شرکت آیوی (ivi) می‎گوید «ما همواره روی افزایش کیفیت تصاویر برای کاربران‏مان کار می‎کنیم. اکنون نیز مفتخریم که اولین شرکت روسی هستیم که می‎توانیم بهره‎وری خودمان از قابلیت‎های تلویزیون‎های سری QLED سامسونگ را به حداکثر رسانده و بالاترین کیفیت را در اختیار کاربران‎مان قرار دهیم. ما به این دلیل تصمیم به افزایش تعداد برنامه‎هایمان با استاندارد HDR10+ گرفتیم که بتوانیم برنامه‎هایمان را با بالاترین کیفیت به کاربر عرضه کنیم».

در سال 2017 نیز سامسونگ خدمات استریم ویژه‎ای را با کمک شرکت آمازون و به نام پرایم ویدیو (Prime Video) راه‎اندازی کرد. این خدمات اولین کانالی بود که استریم ویدیو را با کیفیت 4K واقعی (UHD) و با استاندارد HDR10+ انجام می‎داد. بعدها شرکت آمازون استفاده از این استاندارد را به کانال Fire TV Stick 4K خود نیز گسترش داد. شرکت وارنر بروس (Warner Bros.) نیز تا کنون بیش از ۷۰ فیلم با استاندارد HDR10+ تولید کرده و قصد دارد بیش از ۱۰۰ عنوان جدید را نیز در اوایل سال بعد با همین استاندارد توزیع کند.

از سوی دیگر سامسونگ در حال همکاری با برترین نام‎های حوزه تولید چیپست گوشی‎های موبایل، از جمله شرکت کوالکام است. این شرکت که از بزرگترین تولیدکنندگان چیپست در آمریکا و عضو اتحادیه HDR10+ است، اعلام کرد پشتیبانی از HDR10+ را به محصولات جدیدش از جمله اسنپدراگون 855 اضافه خواهد کرد. شرکت آرم (Arm) انگلستان که از پیشتازان فناوری‎های موبایلی در این کشور و از همکاران موفق بخش نیمه‎هادی‎های سامسونگ است، اعلام کرد به زودی به شبکه HDR10+ خواهد پیوست و لذا استفاده از این فناوری در دنیای موبایل نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

در کنار توسعه همکاری‎ها، شرکت سامسونگ مرکز جدیدی را در چین و با همکاری موسسه TIRT ایجاد کرده است. موسسه TIRT در واقع مرکز ملی آزمایش و بازرسی کیفیت محصولات الکترونیکی در چین است. در این مرکز جدید به تولیدکنندگان چینی در حوزه تلویزیون مانند هایسنس، تی‎سی‏ال و کونکا کمک خواهد شد تا روند تایید کیفیت محصولات خود را سریع‎تر به پایان برسانند که این مسئله به گسترش اکوسیستم استفاده از فناوری HDR10+ کمک خواهد کرد. سامسونگ پیش از این نیز مراکز مشابهی را در کره جنوبی، ژاپن و آمریکا ایجاد کرده بود.

هیون لی، مدیر اجرایی بخش نمایشگرهای سامسونگ می‎گوید «در حال حاضر HDR یکی از مهمترین فناوری‎های در حال رشد در حوزه تصاویر با کیفیت فوق العاده است و فرمت HDR10+ سامسونگ نیز جایگاه خود را پیدا می‎کند. بسیاری از شرکت‎های بزرگ سراسر دنیا در حوزه‎های مختلف اکنون HDR10+ را پذیرفته‎اند و بر همین اساس سامسونگ به تلاش خود برای تثبیت پیشتازی خود در فناوری استاندارد HDR و حفظ سهم ما از بازار جهانی تلویزیون ادامه خواهد داد».

 

 

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الكترونيكس الهام‌بخش دنیا است و آينده را با ايده‌های نو و فناوري‌هاي خلاقانه و کاربردی اش شكل مي‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب