امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36120 تاریخ انتشار: سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضورشهردارو اعضای شورای شهرتهران ؛

برگزیدگان ششمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران معرفی شدند/ ارسال بیش از700 اثراز هنرمندان به دوسالانه ششم مجسمه های شهری تهران / درخواست از شهردار تهران برای احداث باغ موزه مجسمه در تهران

خبرایران: 15 اثربرگزیده ششمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران با حضور شهردار واعضای شورای شهر تهران معرفی شدند.
برگزیدگان ششمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران معرفی شدند/ ارسال بیش از700 اثراز هنرمندان به دوسالانه ششم مجسمه های شهری تهران / درخواست از شهردار تهران برای احداث باغ موزه مجسمه در تهران

به گزارش خبرنگارخبرایران، مراسم پایانی «ششمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران» عصر روز سه شنبه 4 دی ماه 1397 با حضور« پیروزحناچی» شهردار تهران،«احمد مسجد جامعی» و«محمد سالاری» اعضای شورای شهر تهران،«دکتر برزین ضرغامی» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، «مجتبی موسوی» دبیر دوسالانه مجسمه سازی تهران ، جمعی از هنرمندان مجسمه ساز کشورمان، دانشجویان مجسمه سازی و اصحاب رسانه در فرهنگستان هنر برگزار و درابتدای این برنامه کلیپ یادبود 3 هنرمند مجسمه ساز(کارل اشلامینگر، محسن وزیری مقدم و رضا امیر یاراحمدی) که در یک سال اخیر دارفانی را وداع گفتند و در خلال برگزاری نمایشگاه دوسالانه، نمایشگاهی از تصاویر آثارشان نیزبرپا شده بود، پخش شد و سپس در ادامه این مراسم «دکتر برزین ضرغامی» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اظهارداشت: جمع زیادی از هنرمندان تلاش کردند تا دوسالانه به این مرحله برسد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ هنرمند آثار خود را به دوسالانه ششم مجسمه های شهری تهران ارسال کردند و تعدادی از هنرمندان با تجربه و با دانش به داوری آثار پرداختند. سرانجام 61 اثر به نمایشگاه دوسالانه ششم راه پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه ششمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران بیش از یک ماه در محل موسسه فرهنگی هنری صبا برپا بود و مورد استقبال مخاطبان مختلف به ویژه دانشجویان رشته های هنری قرار گرفت.

دکترضرغامی عنوان داشت:امسال در طول برگزاری نمایشگاه، انتخاب یک اثر برگزیده به عهده مخاطبان گذاشته شده بود و به دلیل حضورجمع‌های تخصصی بازدیدکنندگان، اثری که توسط مخاطبان انتخاب شد بسیار نزدیک به آثار انتخابی داوران است.

وی ابرازداشت: ۱۵اثر دراین نمایشگاه قراربراین بود که انتخاب شود ولی با توجه به کیفیت آثار، انتخاب برترین‌ها بسیار سخت بود وامیدوارهستیم بتوانیم تعداد بیشتری از این آثار را ساخته و در سطح شهر قرار دهیم تا پویایی و نشاط بیشتری در شهر ایجاد شود.

 

تجلیل ازمجسمه‌ساز پیشکسوت واستاد دانشگاه ساکن شمال کشور

بخش بعدی برنامه به تجلیل از خانم ساریانی مجسمه‌ساز پیشکسوت و استاد دانشگاه ساکن شمال کشور اختصاص داشت که به دلیل بیماری درمراسم حضور نداشت و تقدیرنامه او توسط احمد مسجدجامعی به نماینده ایشان تحویل داده شد.

پس از آن مراسم تقدیر از لیلیت تریان نخستین بانوی مجسمه‌ساز ایران که متولد سال ۱۳۰۹ است، انجام شد و در ادامه این مراسم پیروز حناچی ضمن تبریک میلاد مسیح و تسلیت رحلت آیت الله شاهرودی به بیان سخنانی پرداخت.

 

درخواست از شهردارتهران برای احداث باغ موزه مجسمه در تهران  

سید مجتبی موسوی دبیرششمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران نیز دراین مراسم اظهارداشت: خدا را شاکرم که پس از گذشت ۱۰سال از نخستین دوسالانه مجسمه‌های شهری، این رویداد هر سال ارتقا پیدا کرده و توانستیم فرهنگ وجود مجسمه شهری را درعرصه مدیریت شهری جا بیاندازیم.

 دبیرششمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران افزود: در حال حاضر نکته مهم این است که بتوانیم کیفیت این رویداد را هر سال بالاتر ببریم ودرهمین راستا درکنار نمایشگاه و بخش‌های مختلف آن، نشست‌های تخصصی متعدد انجام شد و به نقد و تحلیل مجسمه‌سازی درکشورمان پرداخته شد. با وجود این آرزویی داریم که هنوز محقق نشده واین آرزو احداث باغ موزه مجسمه در تهران است .

وی درپایان سخنان خود گفت: از شهردارتهران درخواست دارم به احداث باغ موزه مجسمه در تهران اقدام کنند. این مکان می‌تواند هم جاذبه گردشگری شهر باشد و هم به توسعه هنر شهری کمک کند.

 

معرفی و تقدیر از برگزیدگان ششمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران

پس از قرائت بیانیه هیئت داوران توسط موسوی، احمد مسجدجامعی، محمد سالاری، برزین ضرغامی، ایرج‌راد، عباس مشهدی‌زاده، سعید شهلاپور و مجتبی موسوی به روی صحنه رفتند تا تقدیرنامه برگزیدگان را اهدا کنند. از میان ۱۵ هنرمند انتخاب شده توسط هیئت داوران، سه نفر از آنها شایسته تقدیر شدند و ۱۲ نفر به عنوان منتخب نهایی انتخاب شدند تا آثار آنها در مدت یک سال ساخته شده و در شهر نصب شوند و پس از داوری مجدد آثار نصب شده در سطح شهر، 3 برگزیده نهایی انتخاب و معرفی شوند.

سارا تهرانی‌نیا، محمد مهدی شاهزاده حمزه و فاطمه مجیدی سه هنرمند شایسته تقدیر بودند. همراه تاتاری، سارا تقوی، بهمن چگینی، محبوبه حسینی موسی، علی حیاتی، معصومه روستا، حسین شناور، حمید شیری، عنایت صحرایی، داوود غلامی، آرش غنچه‌پور و مصطفی محسنی ۱۲ منتخب نهایی نمایشگاه و اثر المیرا سلامت نیگی کند به عنوان اثر منتخب مخاطبان اعلام شدند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب