امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3616 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری سخنگو مطرح شد؛

تشریح برنامه‌های فدراسیون کشتی برای لیگ آینده / تیم های بدهکار تا زمان تسویه حساب کامل اجازه حضور در لیگ فصلی را ندارند

سخنگوی فدراسیون کشتی در نشست خبری برنامه های این فدراسیون برای برگزاری لیگ فصل آینده را تشریح کرد.
تشریح برنامه‌های فدراسیون کشتی برای لیگ آینده / تیم های بدهکار تا زمان تسویه حساب کامل  اجازه حضور در لیگ فصلی را ندارند
به گزارش خبر ایران، سومین نشست خبری سخنگوی فدراسیون کشتی راس ساعت 16 امروز در محل خانه کشتی با حضور نمایندگان رسانه ها برگزار شد. در این نشست علیرضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی پیرامون مسائل مختلفی از جمله برگزاری لیگ فصلی کشتی و چگونگی برگزاری نخستین دوره رقابت ها و همچنین رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد فرنگی برای مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی به بحث و اظهار نظر پرداخت.

رضایی در ابتدای جلسه پیرامون چگونگی شکل گیری رقابت های لیگ فصلی کشتی اظهار داشت: لیگی که پیش از این برگزار می شد نزدیک به 24 تا 25 سال طبق الگوی قدیمی برنامه ریزی و اجرا می شد که با توجه به گذر زمان و تغییرات کشتی به هیچ عنوان مناسب کشتی امروز ما نبود.

رضایی ادامه داد: به عنوان مثال فشردگی مسابقات و همچنین وزن کم کردن های هفتگی کشتی گیران لطمات زیادی را به آنها وارد می کرد و گاها باعث آسیب دیدگی آنها می شد ضمن اینکه باعث تداخل مسابقات لیگ با رقابت های انتخابی تیم ملی بارها باعث مشکلات شده بود و همچنین اسپانسرهای مالی نیز همواره از سرمایه گذاری خود در لیگ به شکل قبلی ناراضی بودند. بر همین اساس بر آن شدیم تا شکل و فرم رقابت های لیگ را تغییر دهیم و به مسابقات فصلی تبدیل سازیم.

وی ادامه داد: به این ترتیب طبق برنامه مسابقات فصلی کشتی کشور پیکارها به صورت فصلی از تیرماه امسال آغاز می شود و کشتی گیران طبق رتبه بندی و امتیازی که در این رقابت ها بدست می آورند می توانند در پایان چهار فصل به عنوان کشتی گیر برتر وزن خود مشخص و جوایز نقدی دریافت کنند همین حالت برای تیم های شرکت کننده نیز صدق می‌کند به طوری که هر تیم بعد از حضور 4 فصل در این رقابت ها با امتیاز و رتبه ای که به دست آورده به عنوان تیم های اول تا سوم مشخص می شوند.

رضایی ادامه داد: تیم های برتر مسابقات فصلی به ترتیب قرارگیری در جایگاه اول تا سوم این رقابت ها به ترتیب 100 ، 60 و 40 سکه طلا دریافت می کنند ضمن آنکه تیم اول نیز می توان مجوز حضور در رقابت های جام باشگاه‌های جهان را کسب خواهد کرد. قاعدتا تیم اول باید حداقل 100 امتیاز بدست آورده باشد و تیم ها به همین روال تا رده دهم با توجه به امتیازت کسب شده مشخص می شوند.

سخنگوی فدراسیون کشتی افزود: تاکنون 10 تیم در کشتی آزاد و شش تیم در کشتی فرنگی برای حضور در رقابت های فصلی اعلام آمادگی کرده اند که در اصل در کشتی آزاد باید 16 تیم و در کشتی فرنگی 8 تیم اعلام آمادگی کنند و استارت بزنند.

رضایی تصریح کرد: این رقابت ها به صورت متمرکز برگزار می شود و هر فصل دو تا سه روز بیشتر به طول نمی انجامد. در پایان هر فصل نیز کشتی گیر برتر با توجه به امتیازی که به بدست آورده 10 میلیون تومان جایزه نقدی و کشتی گیر دوم و سوم هر وزن 6 و 4 میلیون تومان جایزه دریافت می کنند.

سخنگوی فدراسیون کشتی افزود: یکی از نکات قابل توجه در رقابت های فصلی این است که هر کشتی گیر در وزن اصلی خود تنها یک بار وزن کم می کند و همواره می تواند با 4 کیلو ارفاق وزن به رقابت برود. این شرایط برای تمامی کشتی گیران صدق می کند.

وی با اشاره به استقبال خوب اسپانسرها از قوانین جدید در رقابت های فصلی گفت: چرا که سرمایه گذاری آنها تا حد قابل توجهی در رقابت های فصلی کاهش می یابد چرا که آنها طبق لیگ های قبلی برای رسیدن به جایزه اول تا سوم لیگ باید حداقل یک میلیارد تومان هزینه می کردند ولی با توجه به سیستم یارگیری در رقابت های فصلی تا 40 درصد در سرمایه‌گذاری شان صرفه جویی می شود و در مقابل بخش تبلیغاتی آنها تا حد قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

رضایی اعلام کرد: تیم های بدهکار تا زمانی که تسویه حساب کامل نکرده اند اجازه حضور در لیگ فصلی را ندارند.

وی گفت: طبق قانون رقابت‌های فصلی هر تیم به میزان 250 امتیاز می تواند یارگیری کند که نحوه امتیازدهی و میزان امتیاز هر کشتی گیر به باشگاه‌ها اعلام شده است. هر تیم می تواند 10 کشتی گیر داشته باشد که از این تعداد می تواند از دو کشتی گیر خارجی استفاده کند البته کشتی گیران خارجی باید حتما عنوان دار جهانی، المپیکی یا قاره ای باشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص نحوه تعیین میزان این رقابت ها نیز گفت: هر استان یا شهری که شرایط میزبانی را داشته باشد می تواند پیشنهاد دهد ولی باید توجه کرد که شرایط ایده آل فدراسیون برای برگزاری رقابت ها به مراتب با لیگ های سال قبل تفاوت دارد. هر شهر متقاضی باید امکانات و شرایط میزبانی را داشته باشد.

رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: ورودی تمامی تیم ها برای رقابت های فصلی در کشتی آزاد 32 میلیون تومان است. در کشتی فرنگی 16 میلیون تومان است که تمامی این مبالغ باید به شکل جوایز تیم های اول تا سوم و کشتی گیران اول تا سوم برای خودشان هزینه شود. ضمنا 20 درصد هم به هیات های استان متبوع اهدا خواهد شد.

رضایی در بخش دیگری از این نشست به فرایند انتخابی تیم های ملی اشاره کرد و گفت: سالها بود رقابت های انتخابی تیم ملی به شکل قانونمند امروزی برگزار نمی شد که خوشبختانه با حضور خادم در راس فدراسیون بحث فدراسیون انتخابی تیم های ملی شکل گرفت و با قطعیت  آرای شورای فنی و هیات رئیسه فدراسیون تصویب شد.

وی گفت: سال گذشته نیز تیم های ملی آزاد و فرنگی از دل مسابقات انتخابی بیرون آمدند و حتی در رقابت های جهانی 2013  مجارستان همان تیمهای بیرون آمده از رقابت های انتخابی به میدان رفته اند. امسال نیز برای رقابت های جهانی ازبکستان و بازیهای آسیایی کره طبق فرایند انتخابی تیم ملی انتخاب خواهند شد.

رضایی تصریح کرد: رقابت های جهانی و بازیهای آسیایی هر دو برای ما اهمیت فروانی دارد و نمی توان گفت که برای حضور در این رقابت ها از دو تیم مجزا یا یک تیم مشترک استفاده می کنیم. این تصمیم با کادر فنی و شورای فنی است که با توجه به پتانسیل موجود در این خصوص تصمیم گیری می کنند ضمن اینکه باید از ترکیب رقبا نیز باخبر باشیم و طبق آن تصمیم گیری کنیم.

علیرضا رضایی درخاتمه گفت: نظم و انضباط در اردوهای تیم ملی و نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی بازیهای آسیایی اهمیت فراوانی دارد و هیچ کشتی گیری نمی تواند به صرف آنکه در رقابت های انتخابی اول شده به نظم و انضباط اردوی تیم ملی بی توجهی کند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب