امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36174 تاریخ انتشار: شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام کرد؛

همراهی کردها با اسد کابوسی برای اسرائیل است

خبرایران: یک سناتور ارشد جمهوری‌خواه با ابراز نگرانی از احتمال توافق میان کردها و ارتش سوریه، این مسئله را کابوسی برای ترکیه و رژیم صهیونیستی توصیف کرد.
همراهی کردها با اسد کابوسی برای اسرائیل است

به گزارش خبرایران، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی روز جمعه از گزارش‌های منتشر شده در مورد احتمال ورود ارتش سوریه به شهر «منبج» که در حال حاضر تحت کنترل شبه نظامیان کرد است، ابراز نگرانی کرد.

وی در توییتر نوشت: «اگر گزارش‌های منتشر شده در مورد همسو شدن کردها با [بشار] اسد [رئیس‌جمهور سوریه] دقیق باشد، فاجعه‌ای در حال شکل‌گیری است. این کابوسی برای ترکیه و نهایتا اسرائیل است. روسیه، ایران/اسد و داعش، برندگان بزرگ [این وضعیت] هستند.»

روز جمعه کردهای سوریه که از سوی ارتش ترکیه در معرض تهدید قرار گرفته‌اند، از دمشق خواستند با اعزام نیرو، از منبج و ساکنان آن در برابر حمله احتمالی ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان هم‌پیمان این کشور، محافظت کند.

گزارش‌هایی هم منتشر شد مبنی بر اینکه گروهی از نظامیان ارتش سوریه وارد شهر منبج شده‌اند و پرچم سوریه را برافراشته‌اند. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که نیروهای ارتش سوریه دستکم وارد یکی از روستاهای حومه منبج شده‌اند و در آنجا مورد استقبال ساکنین قرار گرفته‌اند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به این تحولات، گزارش‌های منتشر شده در مورد ورود ارتش سوریه به منبع را «جنگ روانی» توصیف کرد و گفت کردها «حق ندارند» از دمشق کمک بخواهند.

شهر منبج واقع در واقع در شمال شرق «حلب» از سال ۲۰۱۶، با عقب‌نشینی گروه تروریستی «داعش»، به کنترل شبه‌نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا درآمد. با تصمیم واشنگتن برای خروج از سوریه و اعلام آمادگی ترکیه برای آغاز عملیاتی علیه کردها در منبج، ساکنان این شهر از دولت سوریه دعوت کرده‌اند که کنترل منطقه را به دست گیرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب