امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36256 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سردارعباس مطهری درنشست خبری اعلام کرد؛

هفدهمین جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور در روزملی راهیان نور برگزارمی شود

خبرایران : فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج گفت : هفدهمین جشنواره ره آورد سرزمین نور در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس مصادف با روز ملی راهیان نور برگزار و دراختتامیه این جشنواره با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از صاحبان آثار برگزیده تقدیر می شود.
هفدهمین جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور در روزملی راهیان نور برگزارمی شود

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «هفدهمین جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور»صبح امروز دوشنبه 18 اسفندماه 1399 با حضور«سردارعباس مطهری» فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و اصحاب رسانه برگزار ودراین نشست خبری «سردارعباس مطهری» فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج اظهار داشت: موضوع راهیان نور و زیارت با معرفت از موضوعاتی است که در جامعه ما به خوبی جا افتاده و درواقع مقوله راهیان نور به یک گفتمان عمومی تبدیل شده و راهیان نور یک فناوری نرم مردم پایه است.

سردارمطهری تصریح کرد : مردمی بودن راهیان نور دلیل عدم مشارکت دستگاه های حاکمیتی نظیر دولت و مجلس در برگزاری راهیان نور نیست و لازم است که در باره سهم و نقش حاکمیت و مردم در فناوری نرم راهیان نور مطالعاتی انجام شود.

وی با اشاره به الزام عمل به مفاهیم ارزشی اسلامی در گسترش فرهنگ راهیان نورعنوان داشت : در سال های دفاع مقدس عمل به مفاهیم ارزشی اسلام سکه  رایج رزمندگان بود و مصداق عمل به مفاهیم ارزشی اسلام در رزم، عملیات و سبک زندگی رزمندگان عمل به ولایتمداری بود.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج تاکید کرد: ولایتمداری، جهاد، مقاومت، نفی خود خواهی، فرارازتکبر، ایثار و شهادت طلبی از ویژگی های رزمندگان درعمل به مفاهیم ارزشی است و نتیجه عمل به مفاهیم ارزشی اسلامی پیروزی با دست خالی برعلیه دشمن تا بن دندان مسلح است.

وی ابرازداشت : جبهه عرصه بزرگ عمل به مفاهیم ارزشی اسلامی است و امروز ما قرار است که گام دوم انقلاب اسلامی را بپیماییم.درواقع کینه دشمنان به خاطر استقلال،خودکفایی و حرف های حق ما در مقابل استکبار جهانی تاکنون بوده و امروز به خاطر بعضی از سو تدبیر ها مشکلاتی در زمینه های فرهنگی اقتصادی و اجتماعی داریم.

سردارمطهری خاطرنشان کرد: فناوری نرم راهیان نور پلی مطمئن و مستحکم بین تجربه 8 ساله دفاع مقدس و امروز درعملی کردن مفاهیم ارزشی است وگروه های جهادی و نهضت کمک های مومنانه از برکات تجربه 8 سال دفاع مقدس هستند.

وی ادامه داد: وظیفه ما گسترش کمی و کیفی راهیان نور است و مسئولان زیر ساخت های راهیان نور را به صورت حداکثری گسترش دهند و راهیان نور در بستر فضای مجازی در سال ۹۹ برگزار می شود و هم اکنون هم در بعضی از استان ها راهیان نور با حضور در باغ موزه های دفاع مقدس در جریان است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج به فعالیت قوی نخبگان در حوزه محتوایی اشاره و افزود: آمار های خوبی از تعداد بهره مندان از راهیان نور مجازی داریم و امروز 4 میلیون و هفتصد هزار نفر در شبکه مجازی شاد از طرح راهیان نور مجازی بازدید آنلاین داشته اند و تا به حال ۱۶ میلیون نفر از برنامه های راهیان نور مجازی در بستر های مختلف استفاده کرده اند.

وی افافه کرد : تیم های روایتگری و فنی در استان ها برای برگزاری مجازی راهیان نور حضور دارند و با توجه به شرایط کرونایی منتظر نظر ستاد های مقابله با کرونا در هشت استان هستیم تا راهیان نور خانوادگی با خودروی شخصی را اجرا کنیم.

سردارمطهری ادامه داد: هفدهمین جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور در روزملی راهیان نور برگزار می شود و با استفاده از ظرفیت های استان ها و شهرستان ها از مردم خواستاریم که عشق و علاقه خودشان به راهیان نور را نشان بدهند و تعداد آثار دریافت شده در دوره شانزدهم 70 هزار اثر بوده که این تعداد در دوره 17 به 110 هزاراثر رسیده است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به آثار ارسالی در 20 عنوان حرفه ای مختلف نظیر عکس و طراحی تصریح کرد: در بخش عمومی ۵۸۵۰۰ اثر و در بخش حرفه ای۵۱۴۲۴ اثر به این جشنواره ارسال شده که تعداد آثار برگزیده چهل و چهار اثر است.

وی درپایان سخنان خود گفت : هفدهمین جشنواره ره آورد سرزمین نور در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس مصادف با روز ملی راهیان نور برگزار و دراختتامیه این جشنواره با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از صاحبان آثار برگزیده تقدیر می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب