امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36331 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۴:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه ۲۲ خبرداد؛

بهره برداری خط ۱۰ مترو در غرب پایتخت تا ۱۴۰۳

خبرایران: .شهردار منطقه ۲۲ از احداث خط ۱۰ مترو تهران در منطقه ۲۲ خبرداد، گفت: طول کلی این خط مترو حدود ۴۳ کیلومتر است که شمال شرق تا شمال غرب پایتخت را متصل می کند و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این خط مترو در سال ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
بهره برداری خط ۱۰ مترو در غرب پایتخت تا ۱۴۰۳

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ۲۲ در این باره گفت: خط ۱۰ مترو تهران قرار است چهار تقاطع شامل خطوط ۱،۳،6 و 7 داشته باشد و به عنوان یکی از مهم ترین خط های مترو پایتخت به حساب خواهد آمد.
او افزود: طول مسیر این خط مترو در منطقه ۲۲ حدود ۱۱ کیلومتر و ۳۰۰ متر است که پیش بینی شده بین 9 تا ۱۰ ایستگاه مترو در محلات گوناگون منطقه ۲۲ راه اندازی شود.
شهردار منطقه ۲۲ درخصوص فعالیت عمرانی این خط مترو عنوان کرد: در حال حاضر در میدان دریاچه کارگاه عمرانی این خط مترو احداث شده و فعالیت های عمرانی آن در دو جبهه به طول ۲۱ کیلومتر یک جبهه از میدان دریاچه در منطقه۲۲ و جبهه دیگر از میدان کتاب در منطقه ۲ در حال انجام است.
رحمان زاده خاطر نشان کرد: انتهای این خط مترو در محله ورداورد منطقه ۲۲ قرار دارد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و سازمان مترو بهره برداری از این خط در سال ۱۴۰۳ صورت خواهد گرفت.
وی گفت: منطقه ۲۲ تهران به دلیل اینکه از لحاظ وسعت بزرگترین محدوده جغرافیایی تهران را دارد و از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن مراکز گوناگون تفریحی و گردشگری و همچنین در حال توسعه بودن نیازمند یک حمل و نقل به شکل پاک باتوجه به ویژگی های این منطقه است که با راه اندازی این خط مترو مشکل تردد ساکنان و گردشگران در آینده برطرف خواهد شد.
شهردار منطقه ۲۲ افزود: درحال حاضر در ضلع جنوبی منطقه ۲۲ چهار ایستگاه مترو شامل ورزشگاه آزادی، چیتگر، ایران خودرو و وردآورد در خط مترو تهران _کرج اقدام به جابه جایی مسافران می کنند که با راه اندازی خط ۱۰ مترو در این منطقه حجم خدمات رسانی این حمل و نقل عمومی پاک افزایش می یابد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب