امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3635 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیر شبکه سه سیما اعلام کرد؛

سیاست کاهش سریال‌ها نسبت به سال‌های گذشته/3 جشنواره فیلم برای تابستان تلویزیون/ تأخیر 7 ثانیه در پخش بازی های جام جهانی فوتبال

مجید زین‌العابدین مدیر شبکه سه سیما درخصوص سریال های شبکه های مختلف سیما در ماه رمضان گفت: سریال «مدینه» محصول شبکه یک بعد از افطار ، شبکه 3 بعد از افطار سریال «هفت‌سنگ» یا «شمعدونی» ، شبکه دو قبل از افطار سریال «فاخته» یا «جاده قدیم» را برای پخش در ماه رمضان را درنظر گرفته اند.
سیاست کاهش سریال‌ها نسبت به سال‌های گذشته/3 جشنواره فیلم برای تابستان تلویزیون/ تأخیر 7 ثانیه در پخش بازی های جام جهانی فوتبال

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرایران ،نشست مطبوعاتی تشریح برنامه‌های ویژه تابستان تلویزیون صبح امروز با حضور «مجید زین‌العابدین» مدیر شبکه 3 سیما، «فهیمه کوه‌خضری» مدیر روابط عمومی سیما، «محمود منتظری» مدیر روابط عمومی شبکه 3 سیما و اصحاب رسانه در ساختمان سیما برگزار شد.

در این نشست خبری «مجید زین‌العابدین» مدیر شبکه 3 سیما اظهارداشت: ما در رسانه ملی پنج مناسبت مهم را داریم که یکی از آنها ماه رمضان است. در سال جاری نیز تابستان و ماه رمضان برای ما واجد دو ویژگی مهم بود، یک اینکه آغاز تابستان با ماه رمضان و پایان آن نیز با دهه کرامت همراه بود. همچنین ابتدای تابستان با مسابقات جام جهانی و پایان آن با بازی‌های آسیایی این‌چئون همراه بود.

وی با بیان اینکه ما شعار فرهنگ دینی و نشاط و سلامت اجتماعی و پویایی اقتصادی را سرلوحه کار خود قرار دادیم، گفت: حجاب و عفاف، توجه به خدا و سنت ملی، کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی، توجه به اخلاق فردی و اجتماعی، انس و الفت با قرآن، توجه به مسئله جمعیت، تقویت نشاط اجتماعی و ... از جمله سرفصل‌های ما در برنامه‌سازی بود که لزوماً با پرداخت مستقیمی همراه نخواهند بود.

مدیر شبکه 3 سیما در ادامه مراسم در توضیح ویژه برنامه‌های نمایشی تلویزیون عنوان داشت: ما در ابتدای فصل تابستان با ماه مبارک رمضان همراه هستیم، امسال سیاست کاهش سریال‌ها را نسبت به سال‌های گذشته اتخاذ کردیم، هر سال تلویزیون 4 سریال به روی آنتن می‌برد اما امسال حداکثر 3 سریال به روی آنتن خواهد رفت و این کاهش سریالها کمک خواهد کرد که مردم برنامه‌های دیگر تلویزیون را بیشتر ببینند، همچنین در سنوات قبل عمدتاً پخش سریال‌ها پس از افطار بود ولی امسال یک سریال قبل از افطار و دو سریال هم بعد از آن پخش خواهیم کرد.

وی افزود: شبکه یک سریال مدینه را به کارگردانی سیروس مقدم در دست تولید دارد که بعد از افطار پخش خواهد شد. شبکه 3 نیز باکس بعد از افطار را در اختیار دارد که فعلاً دو سریال هفت‌سنگ و شمعدونی سریال‌های در نظر گرفته شده هستند و بعد از جمع‌بندی‌ها یکی از این‌دو پخش خواهد شد. شبکه دو نیز باکس قبل از افطار را در اختیار دارد، در حال حاضر نیز دو مجموعه فاخته و جاده قدیم را در دست تولید دارد که یکی از این دو سریال برای ماه رمضان پخش خواهد شد.

زین‌العابدین در ادامه این نشست اظهارداشت: بعد از ماه مبارک رمضان 8 الی 9 سریال جدید برای پخش در نظر گرفته شده است. شبکه یک سیما معراجی‌ها را بعد از ماه مبارک پخش می‌کند و بعد از آن هم سریال معمای شاه به صورت هفتگی پخش خواهد شد، شبکه دو نیز سریال دولت مخفی را پخش می‌کند، شبکه سه هم تصمیم دارد یکی از دو گزینه‌ای که در ماه رمضان پخش نمی‌شود به روی آنتن ببرد. همچنین پخش سریال دردسرهای عظیم را هم در دستور کار خود دارد، شبکه 4 نیز یادداشت‌های یک زن خانه‌دار را پخش خواهد کرد و شبکه تهران نیز دو سریال جاده چالوس و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد را برای پخش در نظر دارد.

وی با بیان اینکه شبکه‌های نسل جدید و تأمینی نظیر شبکه تماشا نیز برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای تابستان دارند، عنوان داشت: شبکه تماشا براساس نظرسنجی‌ها پربیننده‌ترین سریال‌های گذشته را پخش خواهد کرد. این شبکه برای ساعت 18 یک سریال داخلی یا خارجی در نظر گرفته، ساعت 19 ملودرام پخش می‌کند و ساعت 20 پخش سریال خارجی پلیسی اختصاص دارد، ساعت 21 متعلق به مجموعه‌های طنز و ساعت 22 به آثار کشور کرده اختصاص دارد، ساعت 23 نیز یک مجموعه الف ویژه در نظر گرفته‌اند که امسال مجموعه یوسف پیامبر(ع) خواهد بود.

مدیر شبکه 3 سیما درباره فیلم‌های سینمایی که در فصل تابستان از تلویزیون پخش خواهند شد،نیز گفت: 3 جشنواره فیلم برای تابستان در نظر گرفته شده است، یکی از آنها 90 فیلم هست که در ایام تابستان هرشب ساعت 23 از شبکه 4 پخش می‌شود، دو جشنواره عید تا عید از نیمه شعبان تا عید فطر و جشنواره دوم بعد از عید فطر تا پایان تابستان در شبکه دو خواهد بود که به جشنواره فیلم کودک اختصاص دارد، شبکه‌های دیگر هم مثل کنداکتور هفتگی، فیلم‌های خود را پخش می‌کنند.

وی تصریح کرد: طبق بازتعریفی که برای شبکه نمایش در نظر گرفته شده باکس فیلم‌های سینمایی کشور هند بعنوان باکس جدید به شبکه نمایش اضافه شده است همچنین یک فیلم از آثار کلاسیک هر روز از این شبکه به روی آنت خواهد رفت.یک باکس هم متعلق به اولین فیلم کارگردان‌های مشهود ایران نیز در شبکه نمایش تعریف شده است و 3 باکس ملودرام، سینمای کودک و  تعریف شده است.

مدیر شبکه 3 سیما درباره برنامه‌های طنز تلویزیونی گفت: سری جدید طنز قندپهلو و طنزهای آیتمی هله‌هوله، سیگنال موجود نیست و معدنی‌ها نیز در شبکه‌های مختلف طراحی شده‌اند. همچنین مسابقات تلویزیونی نیز افزایش یافته‌اند و مکعب، نشان برتر، سیمرغ، رکورد، فوت و فن، بیست ستاره، تاکسی تهران و کتابخوانی مسابقات تابستانی تلویزیون هستند.

زین‌العابدین درباره برنامه‌های قرآنی تلویزیون نیز توضیح داد: در ماه مبارک رمضان 8 شبکه ترتیل یک جزء قرآن را در روز دارند و شبکه‌ دو نیز در تلاش برای تهیه دو ترتیل روزانه توسط نوجوانان است، طرح ملی قرآنی 1448 نیز در خصوص حفظ قرآن از نیمه شعبان آغاز خواهد شد.

وی درباره ویژه‌برنامه‌های افطار و سحر نیز گفت: برای افطار 3 برنامه اصلی شهر باران در شبکه یک، ماه‌عسل در شبکه 3 و ضیافت در شبکه قرآن را خواهیم داشت، شبکه جام‌جم نیز ویژه برنامه افطار برای ایرانیان خارج از کشور دارد، برنامه‌های سحرگاهی نیز متعلق به شبکه‌های یک با برنامه ماه خدا، شبکه دو با برنامه سحر اولی‌ها و شبکه قرآن با برنامه نسیم اجابت است، تدارک گسترده‌ای نیز مانند سال‌های قبل برای پخش سخنرانی‌های مذهبی بویژه از مراجع اعزام تقلید داریم.

زین‌العابدین درباره برنامه‌های ورزشی تلویزیون نیز گفت: ما از 14 اردیبهشت تا 12 خرداد مسابقات لیگ جهانی والیبال را پخش می‌کنیم و پخش مسابقات جام جهانی فوتبال نیز از شامگاه 22 خرداد تا 22 تیر خواهد بود و بعد از آن هم بازی‌های آسیایی این‌چئون را داریم که از 28 شهریور آغاز می‌شود.

وی افزود: راهبرد اصلی ما حمایت رسانه ملی از تیم ملی در مسابقات جام‌جهانی است، همه 64 بازی فوتبال از شبکه‌های تلویزیون به صورت زنده پخش خواهد شد، 53 مسابقه را شبکه 3 و 11 مسابقه را شبکه ورزش پخش خواهد کرد، بازپخش مسابقات نیز از شبکه ورزش صورت می‌گیرد.

بخش دیگر این مراسم به پرسش و پاسخ رسانه‌ها اختصاص داشت. در این بخش زین‌العابدین درباره رقم قرارداد پخش مسابقات جام جهانی، گفت: توافق و تفاهم لازم برای پخش مسابقات جام جهانی را انجام داده‌ایم و با حفظ رایت پخش، مسابقات روانه آنتن می‌شوند، رقم قرارداد نیز از جمله بحث‌های سازمانی است هرچند در بعضی مطبوعات ارقامی دیدم که گشاده‌دستی می‌کنند و صفرهای کم و زیاد می‌گذارند، باید بگویم این ارقام صحیح نیست و با واقعیت فاصله چشمگیری دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر قطع پخش ماهواره‌ای شبکه 3 در زمان پخش فوتبال‌های جام‌جهانی، تصریح کرد: پخش مسابقات فوتبال به صورت زمینی خواهد بود و مردم عزیزمان در سراسر کشور می‌توانند به تماشای مسابقات فوتبال بپردازند.

مدیر شبکه 3 در پاسخ به سئوالی مبنی بر تأخیر در پخش مسابقات و همچنین اعمال ممیزی در پخش زنده توضیح داد: نه تنها در جام جهانی بلکه در همه مسابقات روند باز نشر با تأخیر چند ثانیه‌ای انجام می‌شود که حداکثر این زمان 7 ثانیه خواهد بود، جام جهانی نیز به همین شیوه پخش خواهد شد که به معنای غیر زنده بودن نیست،ما در کشورمان تابع مسائل اعتقادی، شرعی و عرفی مشخصی هستیم که پخش مسابقات نیز تابع همین قوانین است.

وی درباره ساعت پخش مسابقات نیز گفت: بازی اول ساعت 20:30 شروع می‌شود، بازی دوم 23:30 و بازی سوم 2:30 بامداد به روی آنتن خواهد رفت.

زین‌العابدین در پاسخ به سئوالی درباره سرنوشت سریال سرزمین کهن نیز عنوان داشت: بنابر جلساتی که با آقای مسعود تهیه‌کننده سریال داشته‌ایم؛ تلاش ما برای اصلاح سریال است و نکات لازم برای اصلاح پروژه جمع‌بندی شده است.

وی درباره حضور مهران مدیری در شبکه 3 و ساخت سریال نیز گفت: ما با آقای مدیری صحبت کرده‌ایم و تفاهم کلی برای کار جدید حاصل شده است، البته همزمان با شبکه تهران هم گفت‌وگوهایی داشتند که زودتر به نتیجه رسید و بعد از آن سریال آقای مدیری در شبکه 3 ساخته می‌شود.

مدیر شبکه 3 درباره بازگشت فرزاد حسنی با برنامه کوله‌پشتی به شبکه 3 نیز گفت: آقای زاهدی دو طرح برنامه کوله‌پشتی و سری جدید ویتامین 3 را به شبکه 3 اعلام کرده است که درباره برنامه کوله‌پشتی هنوز به توافق نرسیده‌ایم، درباره ویتامین 3 نیز با آقای ضیاء گفت‌وگو شده ولی برنامه خاصی مشخص نشده است. همزمان بیش از 10 سریال مرحله تولید و پیش‌تولید را سپری می‌کنند، ما سریال 50 قسمتی همه‌چیز آنجا را به کارگردانی آقای سعید شهسواری و نظارت علیرضا افخمی به تهیه کنندگی داود هاشمی طی 10 روز آینده کلید می‌زنیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب