امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36384 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از نمایشگاه آثار مسابقه بازآفرینی تونل راه آهن تهران- تبریز

برنامه بازآفرینی شهری به دنبال باز زنده سازی شهری است/ بازآفرینی تونل راه آهن تهران-تبریز مخاطرات زندگی مردم را کاهش می دهد

خبرایران: وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونین و شهردار تهران از نمایشگاه آثار مسابقه بازآفرینی محور شهری، طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران-تبریز بازدید کرد.
برنامه بازآفرینی شهری به دنبال باز زنده سازی شهری است/ بازآفرینی تونل راه آهن تهران-تبریز مخاطرات زندگی مردم را کاهش می دهد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران محمد اسلامی،  وزیر راه و شهرسازی در بازدید از نمایشگاه آثار مسابقه بازآفرینی محور شهری، طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران-تبریز اظهارکرد: اصل نگاه و توجه در برنامه بازآفرینی شهری زندگی است و ما باید سیاست ها، تصمیمات و اقداماتی را اتخاذ کنیم که صرفا در راستای بهبود و ارتقا کیفیت زندگی شهروندان است.

وی ادامه داد: متاسفانه متاثر از غفلت هایی که در گذشته داشته ایم، سطح زندگی شهری و شهرنشینی تنزل پیدا کرده و ما را با آسیب های گوناگونی که به صورت بسیار مخرب و با سرعت زیاد آسایش جامعه را سلب می کند، مواجه کرده است.

اسلامی با اشاره به اینکه برنامه بازآفرینی شهری در ابتدا به دنبال باززنده سازی شهری است، گفت: شهرهای ما و بافت های تاریخی صندوق خاطرات مردم است و ما گذاشته ایم این مکان ها دچار فرسودگی شوند تا جایی که مردم این بافت های مسکونی را ترک کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: باید با سیاست های دقیق و درست در برنامه بازآفرینی شهری، باززنده سازی شهری را انجام دهیم و فعالیت هایی که موجب می شود مردم به صورت همگن در کنار یکدیگر فعالیت و زندگی کنند را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.

وی ادامه داد: طرحی که امروز در دستور کار قرار دارد و بازآفرینی یک محور شهری است، هم به محور حمل و نقل و هم موضوع شهرسازی ریل پایه که در وزارت راه و شهرسازی دنبال می کنیم، گره خورده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح سیستم حمل و نقل عمومی را با زندگی شاد و روانی که در شهر وجود دارد، ترکیب می کند و مزاحمت بزرگی که وجود ریل و مخاطراتش در زندگی شهروندان به وجود آورده را از بین می برد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم با اجرای این طرح  بتوانیم محیط دلپذیری که به مردم رفاه و نشاط می دهد و در بهبود کیفیت زندگی آنها تاثیر گذار است، ایجاد کنیم.

اسلامی گفت: این اقدام که با پیشتازی و همت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران  و مشارکت وزارت راه و شهرسازی و نقش موثر و محوری شهرداری تهران انجام شده است، می تواند الگویی برای بازآفرینی حوزه های شهری و شهرنشینی باشد.  

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: این تعامل نشان دهنده این است که مسیولان به فکر مردم هستند و برای آنها تصمیمات خردمندانه می گیرند.

 عشایری: در طرح راه آهن به دنبال اجرای مفهوم بازآفرینی هستیم

در ادامه این بازدید، هوشنگ عشایری، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس نوع مالکیت این محور تاریخی و اثری که راه آهن تهران تبریز در مناطق 17 و 18 گذاشته بود، در جلسه وزارت راه و شهرسازی مقرر شد، شرکت بازآفرینی شهری ایران به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان نوسازی و بهسازی شهر تهران به نمایندگی از شهرداری تهران برگزاری مسابقه را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه این برنامه در حوزه شهری بود، سازمان نوسازی و بهسازی شهر تهران به عنوان کارفرما برگزیده شد و ما در شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه مفهومی به دنبال این بودیم که مفهوم اصلی بازآفرینی شهری که ارتقا کیفیت زندگی شهروندان و زیست پذیری شهری است را در این پروژه لحاظ شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: با پیشنهاد برگزاری مسابقه، طرح اولیه برای راه آهن تهران_تبریز کنار گذاشته شد. آثاری که برای این مسابقه ارسال شده دارای ایده هایی است که مفهوم بازآفرینی شهری را به خوبی به تصویر می کشند.

حناچی: بازآفرینی راه آهن تهران-تبریز بزرگترین پروژه طراحی شهری جهان است

شهردار تهران هم در ادامه این بازدید گفت: یکی از اهدافی که به صورت مشترک توسط  وزارت راه و شهر سازی و شهرداری تهران در حال انجام است، موضوع بازآفرینی و ستادهای بازآفرینی است.

پیروز حناچی با اشاره به مسابقه طراحی مسابقه بازآفرینی محور شهری؛ طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز گفت: این مسابقه به عنوان بزرگترین پروژه طراحی شهری در جهان به شمار می آید.

وی با اشاره اینکه در تلاش هستیم با انجام پروژه بازآفرینی محور تهران- تبریز این محور را از تهدید به یک فرصت برای شهر تهران تبدیل کنیم، اظهارداشت: تقریبا تمامی افراد حقیقی و حقوقی حرفه ای و متخصص که در موضوع طراحی شهری حرفی برای گفتن دارند به این مسابقه دعوت شده اند.

حناچی با بیان اینکه مسابقه در دو مرحله انجام شده است، گفت: سه اثر از 15 اثر پذیرفته شده در مرحله دوم دارای شخصیت بین المللی هستند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه انجام این مسابقه و اجرای آن می تواند این مکان را از یک تهدید به یک جاذبه گردشگری برای شهر تهران تبدیل کند، گفت: شخص وزیر راه و شهرسازی از اجرای این پروژه حمایت و پشتیبانی کامل داشته است.

علی اکبری: 3 اثر خارجی به مرحله دوم راه یافتند

کاوه علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: مسابقه بازآفرینی محور شهری؛ طراحی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز فرصت بی نظیر بازآفرینی برای شهر تهران به شمار می آید.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: شهرداری تهران از تیر ماه امسال تصمیم گرفت هر نوع طرح و برنامه ریزی در رابطه با این پروژه را با همکاری و مشارکت حداکثری جوامع حرفه ای انجام دهد.

علی اکبری با اشاره به اینکه در انجام طراحی این پروژه، انتخاب و انجام کار با یک مشاور مهندس کنار گذاشته شده است، گفت: تصمیم بر این شد تا در دو سطح و به صورت داخلی و بین المللی مسابقه بازآفرینی شهری طراحی شهری این فضا برگزار شود.

وی با بیان اینکه آثار 240شخص حقیقی و حقوقی برای شرکت در این مسابقه ارائه شده است، گفت: در این میان 40 اثر از کشورهای دیگر بود.

حاج علی اکبری گفت: در آذر ماه امسال و در مرحله نخست این مسابقه 105 اثر که 12 اثر آن خارجی بود به دبیرخانه مسابقه تحویل شد.

وی افزود: آثار ارائه شده به مدت دو روز، توسط داوران مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت که در نهایت 15 اثر به مرحله دوم راه یافت.

حاج علی اکبری تصریح کرد: از آثاری که به مرحه دوم راه یافته، سه اثر از کشورهای اسپانیا، ایتالیا و هلند هستند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم مسابقه در حال اجراست، گفت: در پایان فرودین ماه سال آینده، طرح جامع سه بعدی توسط 15 مجموعه برگزیده به دبیرخانه مسابقه ارائه و مورد بررسی و ارزیابی نهایی داوران قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در روز سوم اردیبهشت ماه سال 98 همزمان با روز معمار نتیجه نهایی مسابقه اعلام می شود، گفت: سال آینده اقدامات اجرایی محور آغاز خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب