امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36389 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۴:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا عاجزی تشریح کرد؛

جزییات سومین رویداد بین‌المللی خودرو تهران

خبرایران: علیرضا عاجزی گفت: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از ۱۸ تا ۲۱ دی میزبان سومین رویداد بین‌المللی خودرو تهران می‌شود.
جزییات سومین رویداد بین‌المللی خودرو تهران

سومین رویداد بین‌المللی خودرو تهران که از سال ۹۵ آغاز به کار کرده، در این مدت کوتاه توانسته توجه بسیاری از کارشناسان، رسانه‌ها و حتی مردم عادی را به سوی خود جلب کند. در آستانه برگزاری این رویداد به سراغ برگزارکنندگان سومین رویداد بین‌المللی خودرو رفتیم تا درباره اقدامات انجام شده برای برپایی این رویداد بیشتر بدانیم.

علیرضا عاجزی مدیر برگزاری این رویداد درخصوص جزئیات سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران اظهارداشت: سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو از ۱۸ تا ۲۱ دی در محل نمایشگاه‌های دائمی شهرآفتاب میزبان علاقه‌مندان می‌شود.

 

Image result for ‫نمایشگاه خودرو تهران 97‬‎

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تجربه دوره‌های پیشین اظهار کرد: نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران در سال ۹۵ و با حضور بیش از ۲۵۰ شرکت فعال در حوزه خودرو، در دو بخش خودرو و لوازم و قطعات یدکی برپا شد. در سال ۹۶ تصمیم گرفتیم بخش قطعات یدکی را از نمایشگاه حذف کنیم. دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران میزبان ۴۸ شرکت خودرویی از ایران، چین، فرانسه، آلمان، سوئد، کره جنوبی، ژاپن، روسیه و هندوستان بود.

عاجزی از دومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران به عنوان یکی از رویدادهای پرمخاطب کشور یاد کرد و گفت: این رویداد یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت نمایشگاهی کشور بود. به عبارت دیگر سلسله نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو تهران هم از نظر وسعت برگزاری و هم از نظر استقبال مخاطبان جزو ۳ رویداد برتر کشور به‌شمار می‌آید.

معرفی ۱۷ خودرو جدید به بازار ایران

مدیر برگزاری این رویداد ضمن اشاره به تجربه مثبت دوره پیش اظهار کرد: دومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران به مدت ۵ روز میزبان مردم بود و با توجه به ظرفیت‌های موجود استقبال خوبی از آن شد. سال گذشته برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار دادیم که مهم‌ترین آن اختصاص یک روز به رونمایی برای متخصصان و اصحاب رسانه بود. در این روز بیش از ۱۱۰۰ عکاس و خبرنگار به نمایشگاه آمدند و ۱۷ خودرو جدید به بازار ایران معرفی شد.

وی با تاکید بر حضور حداکثری شرکت‌ها در دومین دوره برپایی این رویداد گفت: استاندارد برپایی یک رویداد آن است که نمایشگاه محل عرضه فناوری‌های جدید باشد و ما انتظار داشتیم در دوره‌های آینده به چنین استانداردی برسیم اما خوشبختانه در دومین سال برپایی توانستیم موفق شویم و راه ۱۰ساله را برویم.

تمرکز بر تولید داخلی

عاجزی با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای برپایی سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران اظهار کرد: بعد از پایان دومین دوره، برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی دوره بعد آغاز شد. در همان زمان بیشتر شرکت‌ها آمادگی خود را برای حضور در دوره بعدی اعلام کردند اما با توجه به جدی شدن بحث تحریم‌های بین‌المللی و مشکلات بعدی مانند بسته شدن ثبت سفارش، برنامه‌ریزی‌های ما تا حدودی به‌هم‌ریخت. با این حال ما درنظر داریم سومین دوره را با تمرکز بر تولید داخلی برپا کنیم، به‌ویژه آنکه با حضور رضا رحمانی در سمت وزیر صنعت، معدن و تجارت نگاه‌ها به صنعت خودروسازی تغییر کرده است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های ما در دوره جدید ۷۰ تا ۸۰درصد تولیدکنندگان داخلی ازجمله بخش خصوصی و خودروسازان بزرگ مانند ایران خودرو و سایپا حضور می‌یابند. همچنین برنامه‌های جانبی گوناگونی ازجمله اختصاص بخش‌های جداگانه به موتورسیکلت، خودروهای تجاری و سنگین، خودروهای آفرود، خودروهای تقویت شده و خودروهای کلاسیک را برای این دوره درنظر گرفته‌ایم.

اختصاص دو بخش ویژه

مدیر برگزاری سومین رویداد بین‌المللی خودرو تهران همچنین با اشاره به دو بخش جدید نمایشگاه گفت: در این دوره ما دو برنامه ویژه با محوریت خودرو در دستورکار داریم. یکی از این برنامه‌ها برپایی مسابقات رایانه‌ای خودرویی و دیگری استفاده از خودروهای کنترلی در نمایشگاه است. بخش نخست با همکاری انجمن بازی‌های الکترونیک و وزارت ورزش انجام می‌شود. موضوع بازی‌ها نیز نهایی شده و امیدواریم شاهد لیگ ورزش‌های الکترونیک در حاشیه این رویداد باشیم. همچنین در بخش خودروهای کنترلی یا آرسی نیز خودروهایی با سوخت بنزین و برق به نمایش درمی‌آید و مطمئن هستیم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو می‌شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به رویکرد سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران اظهار کرد: در دوره‌های گذشته، رویکرد ما در برپایی نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران فقط تمرکز بر بحث فروش بود اما امسال با توجه به محدودیت‌های فروش خودرو تمرکز اصلی ما بر سایر حوزه‌ها ازجمله خدمات پس از فروش بیشتر شده است. ما معتقدیم چنین رویکردی می‌تواند بهانه خوبی برای حضور واردکنندگان در این رویداد باشد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب