امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3643 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خبرداد؛

وجود 5 نوع مدرسه دولتی در پایتخت/ افزایش شهریه‌ غیردولتی‌ها/ اعلام آمار ترک تحصیلی‌ها / آموزش سوء مصرف مواد مخدر به دانش‌آموزان،

اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص تعدادی دانش‌آموزان ترک تحصیلی در پایتخت گفت: در دوره ابتدایی گزارشی از ترک تحصیل نداشتیم و در دوره راهنمایی عددی که وجود داشت محسوس نیست و کمتر از 150 نفر تا به امروز شناسایی شده است.
 وجود 5 نوع مدرسه دولتی در پایتخت/  افزایش شهریه‌ غیردولتی‌ها/ اعلام آمار ترک تحصیلی‌ها / آموزش سوء مصرف مواد مخدر به دانش‌آموزان،

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «اسفندیار چهاربند» مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری «اسفندیار چهاربند» مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: در آستانه اتمام فعالیت رسمی آموزش و پرورش در سال 93ـ92 هستیم و با برگزاری امتحانات خرداد ماه پرونده سال تحصیلی 93ـ92 بسته خواهد شد، هر چند تا شهریور فعالیت‌ها باید ادامه داشته باشد و برنامه‌های اوقات فراغت تابستان تهران برای دانش‌آموزان به تصویب رسید و متعاقب آن در فرمانداری برنامه آموزش و پرورش مطرح و مقرر شد، مابقی دستگاه‌های تهران با آموزش و پرورش همکاری کنند و ظرفیت‌ها را در اختیار مدارس قرار دهند.

وی به ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اشاره و گفت: خیلی از فعالیت‌های پروژه مهر یک فعالیت درون‌دستگاهی است و آنچه بین ما و مردم فصل مشترک دارد، ثبت‌نام است که همیشه با نقد و پیشنهادات همراه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به وجود تنوع در مدارس دولتی تصریح کرد: 5 نوع مدرسه دولتی که شامل «دولتی عادی»، «نمونه دولتی»، «شاهد»، «هیأت امنایی» و «پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد» در تهران وجود دارد. در هر کدام از این مدارس نوع پذیرش و ثبت‌نام با دیگری تفاوت دارد علی‌رغم اینکه تمامی آنها دولتی هستند.

وی با اشاره به شیوه ثبت‌نام در مدارس سمپاد و نمونه دولتی، اظهار کرد: به عنوان نمونه پذیرش در مدارس سمپاد و نمونه دولتی طبق اساسنامه و منوط به موفقیت در آزمون ورودی است و این آزمون مرحله‌ای برای ورود به مدارس است.در مدارس شاهد آزمون وجود ندارد اما اولویت پذیرش بر اساس یکسری ملاک‌ها و معیارها است که وقتی افراد واجد شرایط باشند با توجه به ظرفیت، دانش‌آموز انتخاب می‌شود؛ همچنین در مدارس دولتی عادی به غیر از سکونت در محدوده محل ثبت‌نام، شرط دیگری برای ورود به مدارس دولتی عادی وجود ندارد.

چهاربند به مدارس هیأت امنایی و شیوه ثبت‌نام در این مدارس اشاره کرد و گفت: مدارس هیأت امنایی تقریبا 7 سال است که در کشور و در تهران دایر شده‌اند و 100 واحد در تهران در مقاطع ابتدایی و متوسط اول و دوم وجود دارد؛ ثبت‌نام در این مدارس تا سال گذشته بر اساس محدوده محل سکونت و در صورت عدم تکمیل ظرفیت برگزاری آزمون ورودی بود که امسال این شیوه غیر متعارف تغییر و بر اساس محدوده محل سکونت ثبت‌نام انجام می‌شود.مدارس غیر دولتی در تهران 18 درصد دانش‌آموزان را تحت پوشش دارند که این تعداد دانش‌آموز در حدود 1500 مدرسه در دوره‌های مختلف تحصیلی، تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه امروز شهریه مدارس غیر دولتی تهران به ادارات ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: شهریه امسال مدارس غیر دولتی با شهریه‌ای که از زمان تأسیس تاکنون وجود داشت متفاوت است، زیرا هر سال یک درصدی به شهریه سال آینده اضافه می‌شد که مبنایی برای تحلیل و تعیین شهریه‌ها وجود نداشت.امسال شهریه‌ها مبنای محاسباتی دارد و اینکه چقدر هزینه نیروی انسانی وجود دارد؛ ضمن اینکه فضای آموزشی و قیمت مدرسه در منطقه و محله چگونه است که بر اساس روش‌های متداول بررسی و میانگین این قیمت در مدارس محاسبه شد.

چهاربند با بیان اینکه میانگین رشد شهریه در تهران با اجرای این الگو حدود 26 درصد است، گفت: الگوی تعیین شهریه مدارس غیر دولتی در سال جاری متفاوت است و این دستورالعمل به مناطق ابلاغ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که «با توجه به تفاهم‌نامه مشترک آموزش و پرورش با ستاد مبارزه با مواد مخدر چه فعالیتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است؟»، اظهار داشت: طرح مشترک آموزش و پرورش با ستاد مبارزه با مواد مخدر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه 3 محور درباره آموزش سوء مصرف مواد مخدر پیگیری می‌شود، گفت: آگاهی دادن به دانش‌آموزان به واسطه خطرات این موضوع، برگزاری کارگاه‌هایی برای والدین دانش‌آموزان به جهت توانمندسازی برای آموزش سوء مصرف مواد مخدر و آموزش کارکنان، مربیان و مشاوران تربیتی به جهت آگاهی‌دادن و رصد کردن آسیب‌های احتمالی موضوعات پیگیری در این حوزه است.

چهاربند در پاسخ به این پرسش که چه تعدادی دانش‌آموز در پایتخت ترک تحصیل کرده‌اند؟ خاطرنشان کرد: در دوره ابتدایی گزارشی از ترک تحصیل نداشتیم و در دوره راهنمایی عددی که وجود داشت محسوس نیست و کمتر از 150 نفر تا به امروز شناسایی شده است.باید در شهریور ماه آمار ترک تحصیل دانش‌آموزان دریافت شود، زیرا این آمار بر اساس ثبت‌نام دانش‌آموزان در مهر 92 و تطابق آنها با اردیبهشت 93 بوده است؛ عدد ترک تحصیل در متوسطه کمتر از 760 نفر از 320 هزار نفر است و آمار قطعی در پایان شهریور مشخص می‌شود.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب