امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36496 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۵:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار تهران در مراسم عقد توافق نامه تامین ۴۷ رام قطار؛

می توان با سرمایه گذاری سهم جابجایی مترو را از 14درصد به 50 درصد رساند/ امیدواریم به هفت میلیون سفر برسیم

خبرایران: شهردار تهران در مراسم انعقاد توافق نامه خرید ۴۷ رام قطار گفت: سهم مترو در جابه‌جایی مسافر ۱۴ درصد است که با سرمایه گذاری می توان این سهم را به ۵۰ درصد برسانیم.
می توان با سرمایه گذاری سهم جابجایی مترو را از 14درصد به 50 درصد رساند/ امیدواریم به هفت میلیون سفر برسیم

به گزارش خبرایران، پیروز حناچی در مراسم انعقاد توافق‌نامه خرید ۴۷ رام قطار جهت خط ۷ مترو، یاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت و گفت: نام مترو با عزم و تصمیم جدی آن مرحوم عجین شده است و جایشان خالی است.

وی با بیان اینکه امروز برای تصمیم مهمی گردهم جمع شدیم و آن امضاء توافق‌نامه تأمین ۴۷ رام قطار برای مترو است، گفت: سهم 14درصدی مترو در جابه‌جایی مسافر را می توانیم  با سرمایه گذاری به ۵۰ درصد برسانیم و جابجایی ۲.۵ میلیون مسافر در هر روز را می توان به رقمی بالغ بر  هفت میلیون مسافر رساند.

شهردار تهران در ادامه افزود: با توجه به اینکه برای جلوگیری از آلودگی هوا و ترافیک هیچ راه شناخته شده‌ای الا کاهش حمل و نقل شخصی و جایگزینی حمل و نقل عمومی نداریم ، گفت: برای اینکه بتوانیم "هدوی" ۷ خط فعلی مترو را کاهش دهیم به حداقل ۲۰۰۰ واگن نیازمندیم که تفاهم‌نامه امروز ما با شرکت چینی و همچنین تلاش‌های وزارت کشور برای خرید بیش از ۶۰۰ واگن در راستای تأمین کسری واگن است.

حناچی با بیان اینکه می‌توانستیم واگن‌هایی که امروز تفاهم‌نامه آن منعقد می‌شود در شرکت واگن سازی مترو بسازیم اما تلاش شده است که دیگر شهرها نیز از این ظرفیت استفاده کنند، گفت: نظرسنجی از مردم نشان می‌دهد که ۷۰ درصد افرادی که از آنها نظرسنجی شده راضی بودند که سرویس‌های بهتری به آنها ارائه شود و اگر می‌خواهیم که هر چه زودتر به سهم ۵۰ درصد مترو در جابه‌جایی مسافر برسیم باید از توان بخش خصوصی استفاده کنیم

حناچی همچنین با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز قرارداد تفاهم‌نامه ساخت ۳۷۶ واگن مترو معادل ۴۷ رام قطار برای خط ۷ مترو تهران منعقد شد، گفت:‌ در حال حاضر ۲.۵ میلیون سفر با مترو انجام می‌شود و امیدواریم بتوانیم به هدفگذاری‌مان که هفت میلیون سفر است، برسیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش سرفاصله قطارها به چهار دقیقه، نیازمند ۲۰۰۰ دستگاه واگن هستیم، ادامه داد: ساخت این واگن‌ها با سهم ۳۰ درصدی تولید داخل آغاز و تا پایان آن به سهم بیش از ۵۰ درصد تولید داخل می‌رسیم.

شهردار تهران با بیان اینکه ایده‌آل این است که با ظرفیت بخش خصوصی، مترو توسعه یابد، گفت: البته در حوزه واگن سازی هنوز بخش خصوصی فعالیت خودش را آغاز نکرده است و بزرگترین کمک دولت برای توسعه مترو در نظر گرفتن فاینانس برای خرید تجهیزات و واگن‌ها است که باید بتوانیم از حداکثر ظرفیت استفاده کنیم.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب