امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3650 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برگزیدگان جشنواره شعر و ادب محتشم معرفی شدند؛

ضرغامی: تلاش می کنیم جایزه شعر و ادب محتشم یک جایزه فراگیر شود

همزمان با میلاد امام سوم شیعیان طی مراسمی برگزیدگان جشنواره شعر و ادب محتشم معرفی شدند
ضرغامی: تلاش می کنیم جایزه شعر و ادب محتشم یک جایزه فراگیر شود

به گزارش خبرنگار خبرایران ، دراین مراسم که با حضور «برزین ضرغامی» مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، «ساعد باقری» ، «سهیل محمودی» و ... داوران جشنواره شعر و ادب محتشم ، برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره و اصحاب رسانه در ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزارشد.

دراین مراسم که اجرای آن را «سهیل محمودی» بر عهده داشت ، «برزین ضرغامی» مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران طی سخنانی کوتاه اظهارداشت : تلاش می کنیم جایزه شعر و ادب محتشم یک جایزه فراگیر شود و برگزاری جشنواره شعر و ادب محتشم به عنوان یک قدم تازه با استقبال خوبی از سوی جوانان و شاعران روبرو شده است.

وی با اشاره به ارسال یک هزار شعر به دبیرخانه جشنواره تاکید کرد: این جشنواره در سال های آینده در حوزه های مختلف هنری برگزار می شود تا هنرمندان در تمام حوزه ها آثارخود را به جشنواره ارائه دهند و ما در این دوره توانستیم بخش ادبی جشنواره محتشم را برپا کنیم و به دلایلی هم نتوانستیم بخش هنری آن را عملیاتی کنیم.

ضرغامی عنوان داشت: امیدوارم همه کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، بتوانند در این خصوص تولید محتوا کنند و امیدواریم از زمان پیش رویمان نهایت استفاده را بکنیم و بتوانیم این جایزه را قبل از پایان یافتن محرم و صفر برپا و از برگزیدگان رشته‌های مختلف قدردانی کنیم.

درادامه این مراسم ، «ساعد باقری» داور جشنواره شعر و ادب محتشم نیز در این آیین استعدادهای جوانان در حوزه شعر را همچون گنج دانست و جوانانی که آثاری به این نوع جشنواره ها ارسال می کنند باید بعد از اختتامیه مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند و در این جشنواره شاعران جوان از اطلاعات خود در خصوص واقعه عاشورا بهترین بهره برداری را داشته اند.

وی با بیان اینکه ایهام و تناسب در اشعار ارسال شده به دبیرخانه رعایت شده بود افزود: این آثار شوق افزا بوده و در قالب های متنوع سروده شده است.

باقری با بیان اینکه بسیاری از جشنواره ها در سال های گذشته به صورت تشریفاتی برگزار می شد؛ خاطر نشان کرد: اغلب هزینه ها برای برنامه های آیینی بیشتر صرف کارهای تشریفاتی می شد.

وی سخنانی با اشاره به نوپا بودن این جایزه، گفت: اطمینان می‌دهم حرکت بسیار خوبی شروع شده است کما اینکه سطح شعرهای این دوره به لحاظ کمی و کیفی خوب بود و حیف است این حرکت متوقف بماند. این آثار اگر چاپ شود، آنگاه فاصله این کارها با کارهای دیگر را خواهیم دید.

باقری از داوری حدود 1000 شعر در اولین جایزه ادبی محتشم خبر داد و گفت: استفاده خوب شاعران از اطلاعات و داشته‌های‌ دانشی خود را برای پرداخت شعرها و باز کردن پنجره‌های تازه به سمت موضوعات مرتبط با عاشورا را از ویژگیهای این آثار است.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که من و دوستانم درباره جشنواره‌ها، خیلی نگاه خوب و مثبتی نداریم و معتقدیم اینها باعث جشنواره‌پروری هنرمندان و شاعران می‌شود اما به برکت نام ابا عبدالله (ع) آثاری از شاعران جوان به جشنواره ادبی محتشم رسید که بسیار شوق‌افزا است و اغلب هزینه‌هایی که برای برنامه‌های آئینی که با نام آئینی هم برگزار می‌شود و لابد با نیت خیر است، شبه تشریفاتی است. این همه هزینه انبوه و بیهوده که می‌شود، چرا جایی نیست که ارتباط

بنابراین گزارش درپایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره به شرح زیرتقدیر شد:

 

1 - قالب شعر کلاسیک:

 

 محمد حسین ملکیان از استان اصفهان، محمد جواد الهی پور از استان قم رتبه های اول و دوم  و علیرضا رجبعلی زاده از کاشان و زهرا شعبانی از خوزستان رتبه سوم مشترک را به دست آوردند.

 

2 - قالب شعر نوین :

 

 مهدی نظارتی زاده از اصفهان حائز رتبه سوم و آقایان پویا اقرایی، سید محمد رضا ملکی و مهدی قاسمی شایسته تقدیر شناخته شدند.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب