امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36599 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیریت شهری منطقه ۲۱ گواهینامه ایزو ۲۰۱۵ :۱۴۰۰۱ را اخذ کرد

خبرایران : به منظور اخذ گواهینامه استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵، جلسه اختتامیه ممیزی نهایی سیستم مدیریت محیط زیست در منطقه21 با حضور انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران، رجب زاده شهردار منطقه21 و تیم ارزیاب ممیزی محیط زیست برگزار شد.
مدیریت شهری منطقه ۲۱ گواهینامه ایزو ۲۰۱۵ :۱۴۰۰۱ را اخذ کرد

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه21، تیم ارزیاب ممیزی محیط زیست، شهرداری منطقه21 را شایسته دریافت گواهینامه بین المللی ایزو 14001:2015 دانست.

رجب زاده شهردار منطقه21 با اعلام خبر "اخذ گواهینامه استقرار نظام مدیریت محیط زیست"، گفت: از این منظر پایش و مانیتورینگ مستمر، پروژه ها و اقدامات از منظر زیست محیطی به صورت مداوم حتی پس از اخذ گواهینامه نظام مدیریت محیط زیست صورت می گیرد.

او با بیان اینکه شهرداری منطقه21، با نظارت اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران موفق به پیاده‌سازی جدیدترین نسخه نظام مدیریت محیط زیست (ایزو ۱۴۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵) شده است، افزود: پیاده‌سازی این استاندارد با هدف حصول مطلوبیت های زیست محیطی و پایدار سازی توسعه در این منطقه، انجام گرفته است.

شناسایی فرصت های بهبود و نقاط مثبت در فرایند سیستم مدیریت محیط زیست منطقه21

تیموری سرپرست تیم ارزیابی محیط زیست منطقه۲۱ نیز در ابتدای این جلسه گفت: تمامی تلاش تیم ارزیابی در سطح مناطق ۲۲گانه شهر تهران بر این است که عملکرد مناطق را با شاخص­های یکسان ارزیابی کنند؛ وی در ادامه سخنان خود گفت: در بررسی سیستم مدیریت محیط زیستی منطقه ۲۱، ۱۰نکته مثبت  و 15مورد فرصت بهبود شناسایی شد.

حساسیت مدیریت شهری منطقه21 در موضوع محیط زیست قابل تحسین است

در ادامه جلسه انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران ضمن قدردانی از دغدغه مندی و حساسیت مدیریت ارشد شهری منطقه21 در حوزه  محیط زیست، گفت:  منطقه21 شهر تهران، شرایطی متفاوت از سایر مناطق دارد؛ موقعیت جغرافیایی، همجواری صنعت و سکونت شرایط و آلودگی های ناشی از فرودگاه مهرآباد، منطقه21 را در وضعیت شکنندگی زیست محیطی قرار داده است.  

سیاست گذاری شهری با توجه به موقعیت جغرافیایی

رجب زاده شهردار منطقه۲1، در ادامه این نشست تخصصی گفت: یکی از نکات حائز اهمیت در مدیریت استراتژیک، در نظر گرفتن موقعیت خاص جغرافیایی مکان هاست؛ دانستن این نکته که در کجای جغرافیا ایستاده ایم، به ما کمک می کند تا الزامات خاص برنامه ریزی آن منطقه را در نظر بگیریم.  

شهردار منطقه۲۱ در ادامه افزود: هر منطقه از شهر تهران ویژگی ها و موقعیت منحصر بفردی دارد؛ لذا در مدیریت شهری باید مسائل و موضوعات هر منطقه به صورت خاص دیده و سنجیده شوند.

وی ادامه داد: منطقه21 شهر تهران مسائل خاص خود را دارد، لذا رویکرد مدیریتی خاص خود را می طلبد.

رجب زاده با تاکید بر اصلاح رویکردها در سیاست گذاری شهری، افزود: رویکرد زیست محیطی شهردار کلانشهر تهران، باعث ارتقا و بهبود کیفیت زندگی شهروندان تهران شده است؛ منطقه21 نیز در راستای رویکرد زیست محیطی زیرساخت هایی مطلوبی مانند توسعه مسیر دوچرخه سواری و ساخت پل دورچرخه را مد نظر قرار داده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب