امروز: پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/02]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3661 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱:۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

اسماعیلی درتشریح برنامه‌های دومین یادواره طلوع اعلام کرد؛

قیام 15 خرداد یک حرکت مردمی و خیابانی بوده است / این دوره از یادواره میزبان 48 اجرای تئاتر خیابانی است

برنامه‌ها‌ و جزئیات دومین یادواره فرهنگی هنری طلوع خرداد در نبود نمایندگان معاونت هنری و مدیرکل ارشاد استان تهران تشریح شد.
قیام 15 خرداد یک حرکت مردمی و خیابانی بوده است /  این دوره از یادواره میزبان 48 اجرای تئاتر خیابانی است

به گزارش خبرنگار خبرایران ، نشست خبری دومین یادواره طلوع خرداد با حضور «محمد حسین اسماعیلی» قائم مقام دبیر جشنواره، «امیر حسین شفیعی» دبیر اجرایی جشنواره، «حسین عاطفی» رئیس انجمن نمایش استان تهران  و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست«محمد حسین اسماعیلی» قائم مقام دبیر جشنواره یادواره طلوع خرداد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید به نام فرهنگ، تاکیداتی در حوزه فرهنگ از سوی مقام معظم رهبری ایراد شده است که اداره کل فرهنگ اسلامی استان تهران در همین راستا برنامه‌های فرهنگی و هنری را برنامه‌ریزی کرده که یکی از آنها برگزاری یادواره طلوع خرداد است واز جمله اهداف این یادواره پاسداشت قیام 15 خرداد با عنوان مبداء انقلاب و انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به جوانان است، این رویداد بعنوان مهمترین حرکت فرهنگی در حوزه انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه مهمترین بخش این جشنواره بخش تئاتر خیابانی است، گفت: معتقدیم قیام 15 خرداد یک حرکت مردمی و خیابانی بوده است به همین دلیل در انتقال مفاهیم می‌تواند تاثیرگذار باشد و در بخش تئاتر خیابانی پس از انتشار فراخوان، 50 اثر تجسمی و خوشنویسی، 300 اثر بخش ادبی، 1220 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت پس از بازبینی و ارزیابی آثار در بخش تئاتر خیابانی  12 اثر، بخش تجسمی 120 اثر، ادبی 30 اثر به دومین یادواره طلوع خرداد راه پیدا کنند.

معاون سینمای و مدیرکل ارشاد استان تهران با اشاره به حضور وزیر کشور در رونمایی پوستر دومین یادواره طلوع خرداد گفت: افتتاحیه این یادواره به صورت رسمی در تاریخ 15 خرداد ماه همزمان با راهپیمایی 15 خرداد با اجرای نقالی و پرده‌خوانی صورت می‌گیرد و در مجموع این دوره از یادواره میزبان 48 اجرای تئاتر خیابانی خواهد بود، البته طی برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته 5 نمایش از 13 الی 18 خردادماه هر روز در مرقد امام خمینی اجرا خواهد شد.

در ادامه این نشست «حسین عاطفی» به رویکرد آموزشی اداره کل ارشاد استان تهران اشاره کرد و گفت: در این دوره از یادواره کارگاه‌های آموزشی جهت تقویت اصحاب تئاتر خیابانی با حضور فعالان این حوزه برگزار می‌شود و به این ترتیب اساتیدی همچون فرین دخت زاهدی، شیرین بزرگمهر، رحمت امینی، حمید پورآذری و یاسر خاسق کارگاه خواهند داشت. همچنین نشست آسیب‌شناسی تئاتر خیابانی کشور در روزهای 17 ، 18 و 19 خردادماه با مشارکت خانه تئاتر، مدیران و دبیران جشنواره‌های تئاتر خیابانی برگزار خواهد شد.

در ادامه «امیرحسین شفیعی» دبیر اجرایی دومین یادواره طلوع خرداد اظهارداشت: ما قصد داریم با رویکرد آموزشی که دنبال می‌کنیم سطح علمی تئاتر خیابانی را افزایش دهیم، دغدغه شخصی من در تئاتر خیابانی موجب شده تا با همکاری ارشاد استان تهران ، دفتر پژوهش‌های تئاتر خیابانی بار دیگر ادامه فعالیت دهد، این قدم اول ماست وهیچ ادعایی نداریم اما قصد داریم در این حوزه قدم‌های مثبتی را برداریم و تئاتر خیابانی در اجرا تا حدودی باید متوقف شود و پس از به روز شدن از لحاظ علمی به راه خود ادامه دهد.

بنابراین گزارش، در پایان این مراسم اعلام شد در اختتامیه دومین یادواره طلوع خرداد که با حضور وزیر ارشاد برگزار خواهد شد، سه رسانه برتر و فعال معرفی خواهند شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب