امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3662 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد؛

محدودیت‌های ترافیکی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)/ استقرار خودروهای حامل زائران مرقد مطهر در ۱۰ پارکینگ/ حضور مأموران پلیس راهور در تمام مسیرها

سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در تشریح محدودیت‌های ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی(ره) گفت: خودروهای حامل زائران در ۱۰ پارکینگ متوقف خواهد شد و مأموران پلیس در همه مسیرها حضور خواهند داشت.
محدودیت‌های ترافیکی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)/ استقرار خودروهای حامل زائران مرقد مطهر در ۱۰ پارکینگ/ حضور مأموران پلیس راهور در تمام مسیرها
به گزارش خبرنگار خبرایران، سرهنگ سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ صبح امروز در نشست خبری خود محدودیت‌های تردد در ایام 14 و 15 خرداد در اطراف حرم مطهر امام راحل را تشریح کرد و گفت: بزرگراه خلیج فارس از حرم مطهر به سمت جنوب و عوارضی در هر دو مسیر ممنوعیت توقف وجود دارد و توقف کلیه وسایل نقلیه در مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های عرفی منتهی به پارکینگ‌های ده‌گانه و خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا ممنوع است.

توقف کلیه اتوبوس‌های شرکت واحد در بزرگراه صالح‌آباد حدفاصل پل عابر پیاده در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر رفت و برگشت.

محدودیت توقف در طول بلوار علامه عسگری ضلع شمالی حرم از میدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسیر.

محدودیت تردد در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

رئیس پلیس تهران بزرگ در ادامه محدویت‌های تردد انواع خودروها همزمان با مراسم ارتحال امام خمینی را به شرح زیر اعلام کرد:

- از ساعت 17 روز سه‌شنبه تا انتهای مراسم تردد کلیه وسایل باربری سنگین در مسیر جاده قدیم قم و بالعکس ممنوع بوده و این قبیل وسایل می‌توانند از جاده تهران - ساوه - سلفچگان - قم و بالعکس تردد کنند.

- از ساعت 17 روز سه‌شنبه تا پایان مراسم تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای خودروهای حامل زائرین مربوط به پارکینگ‌های 10، 5، 4 و 6 شامل اتوبوس‌های بسیج تهران بزرگ، کاروان‌های اعزامی خراسان شمالی، رضوی، آذربایجان شرقی، غربی و قزوین از بزرگراه صالح‌آباد حدفاصل پل شهید صنیع‌خانی تا بهشت زهرا و از سه‌راهی باقرشهر تا آزادراه تهران قم ممنوع خواهد بود.

- از ساعت 24 روز سه‌شنبه تا انتهای مراسم حرکت کلیه وسایل نقلیه سنگین و اتوبوس به استثنای کارون‌های زائران اعزامی از استانهای خوزستان، یزد و قم در آزادراه تهران قم و حدفاصل پل حسن‌آباد تا شهید کاظمی ممنوع بوده و اینگونه وسایل نقلیه از جاده قدیم تهران - قم به سمت تهران ادامه مسیر خواهند داد. همچنین از وسایل نقلیه که قصد شرکت در مراسم عزاداری را دارند از طریق جاده قدیم تهران - قم و درب شرقی بهشت زهرا داخل بهشت زهرا شده و در پارکینگ‌های از پیش تعیین شده مستقر خواهند شد.

- از ساعت 24 روز سه‌شنبه تا پایان مراسم تردد انواع اتوبوس و مینی‌بوس به سمت جنوب بزرگراه خلیج‌فارس از پل کاظمی و رومپ‌ولوپ‌های مربوطه ممنوع بوده و تردد کنندگان می‌بایست از مسیرهای مرتبط شامل جاده مرتضی‌گرد، بزرگراه صالح‌آباد و جاده قدیم قم به سمت پارکینگ‌های مربوطه حرکت کنند.

- تردد وسایل نقلیه سبک در محور آزادراه تهران قم حدفاصل پل شهید کاظمی تا عوارضی تهران قم مجاز بوده و محدودیتی اعمال نمی‌شود ولی در شرایط بحران و بنابر ضرورت محدودیت ترافیکی در این محور اعمال می‌شود.

- تاکسی‌های فرودگاه امام خمینی در زمان اجرای محدودیت از روز چهارشنبه تا پایان مراسم باید از مسیر آزادراه تهران - ساوه تردد کنند.

محل توقف انواع وسایل نقلیه در پارکینگ‌های اطراف حرم

حسینی در ادامه برنامه پلیس راهور تهران بزرگ برای این مراسم اظهار داشت: به منظور هماهنگی و جلوگیری از بی‌نظمی تردد محل پارک اتوبوس‌های زائرین به این صورت در نظر گرفته شده است:

پارکینگ شماره یک واقع در ضلع جنوبی حرم مطهر برای توقف اتوبوس‌های اعزامی از استانهای اصفهان و مرکزی اختصاص یافته است.

- پارکینگ شماره 2 واقع در بهشت زهرا برای پارک اتوبوس‌های اعزامی از استانهای هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، لرستان، سمنان، فارس، چهارمحال و بختیاری و استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین سواری‌های شخصی تعیین شده است.

- پارکنیگ شماره 3 واقع در قطعات 200 به بالا برای پارک اتوبوس‌های نواحی بسیج استانهای تهران، البرز و خراسان جنوبی تعیین شده است

- پارکینگ شماره 4 واقع در محوطه مترو شهدا برای پارک موتورسیکلت‌ها و مینی‌بوس‌های شرکت واحد اختصاص یافته است. 

- پارکینگ شماره 5 در ضلع شمال حرم و طول بلوار اخلاقی برای پارک اتوبوس‌های اعزامی از استانهای آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی و شمالی و قزوین تعیین شده است.

- پارکینگ شماره 6 در ضلع شمالی بلوار علامه عسگری برای پارک اتوبوس‌های شرکت واحد توان تعیین شده است.

- پارکینگ شماره 7 ضلع غربی بزرگراه خلیج فارس برای توقف اتوبوس‌های زائران خارجی، آزادگان، ارگان‌های دولتی، نهادها و اتوبوس‌های نظامی اختصاص یافته است.

- پارکینگ شماره 8 در ضلع غربی بزرگراه خلیج فارس برای پارک اتوبوس‌های استانهای گیلان، اردبیل، بوشهر، کردستان، گلستان، ایلام، مازندران، زنجان، همدان، کرمانشاه، اسلامشهر و رباط‌کریم تعیین شده است.

- پارکینگ شماره 9 در ضلع شمالی بلوار کهریزک و ضلع شرقی آزادراه تهران - قم برای پارک اتوبوس‌های استانهای یزد، خوزستان و قم معین شده‌اند.

- پارکینگ شماره 10 واقع در شمال شرق حرم برای توقف اتوبوس‌های نواحی بسیج تهران بزرگ و بسیج اصناف در نظر گرفته شده است.

مسیرهای مجاز تردد به سمت پارکینگ‌ها

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه با اشاره به مسیرهای مجاز برای تردد به سمت پارکینگ‌ها در حین مراسم ارتحال امام این مسیرها را به شرح زیر اعلام کرد:

- وسایل نقلیه‌ای که از مسیر آزادراه قم - تهران قصد ورود به پارکینگ‌های 1، 2 و 3 را دارند به دلیل اجرای محدودیت پل حسن‌آباد وارد جاده قدیم قم شده و با توجه به تابلوهای راهنما به پارکینگ مربوطه هدایت میشوند و آن دسته از وسایل نقلیه‌ای که تحت دسترسی به این پارکینگ‌ها را دارند و از استان سمنان عازم شده‌اند و از طریق جاده نظامی وارد جاده قدیم قم شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ مربوطه خواهند شد.

- وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به پارکینگ‌های 4، 5، 6 و 10 را دارند از طریق محور آزادگان و پل شهید صنیع‌خانی وارد بزرگراه صالح‌آباد شده و با توجه به تابلوهای راهنما به پارکینگ مربوطه هدایت خواهند شد.

- وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به پارکینگ شماره 8 را دارند از مسیر غرب به شرق آزادگان وارد فرعی مرتضی‌گرد شده و با توجه به تابلوها و علائم وارد پارکینگ مربوط می‌شوند.

- جهت ورود به پارکینگ شماره 7 می‌بایست از طریق محور آزادگان و پل شهید کاظمی وارد اتوبان خلیج فارس شوند و قبل از پل حرم از کنارگذر سمت راست وارد این پارکینگ شوند.

- وسایل نقلیه‌ای قصد ورود به پارکینگ شماره 9 را دارند از پل حسن‌آباد و آزادراه قم تهران به سمت شمال ادامه مسیر داده و از طریق بلوار کهریزک به پارکینگ مربوطه هدایت می‌شوند.

- هنگام تخلیه پارکینگ‌ها در پایان مراسم وسایل نقلیه باید در جهت عکس ورود از پارکینگ خارج و به سمت محورهای مورد نظر حرکت کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان با اعلام اینکه عوامل راهنمایی و رانندگی از ساعت 7 صبح روز سه‌شنبه در محدوده اطراف حرم و بزرگراه‌های منتهی به آن مستقر خواهند بود از کاروان‌ها و رانندگان اتوبوس‌های زائران خواست تا از وسایل نقلیه برون‌شهری سالم و بدون عیب و نقص اسفتاده کنند و حداکثر 8 ساعت رانندگی داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ در هر اتوبوس یک پلیس‌یار بسیجی با کاوری مشخص حضور دارد تا بر عملکرد رانندگان در اجرای مقررات نظارت داشته باشد و از این رو به کاروانها توصیه می‌شود تا با زمانبندی مناسب به نحوی حرکت کنند که پیش از شروع مراسم در پارکینگ‌های ده‌گانه حاضر شده باشند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب