امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36672 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دختر ترامپ در میان نامزدهای ریاست بانک جهانی قرار گرفت

خبرایران: ایوانکا ترامپ به همراه ۳ تن دیگر در میان نامزدهای احتمالی ریاست بانک جهانی قرار گرفت.
دختر ترامپ در میان نامزدهای ریاست بانک جهانی قرار گرفت

به گزارش خبرایران به نقل از فایننشال تایمز، ایوانکا ترامپ دختر رییس جمهور دونالد ترامپ که در حال حاضر مشاور او در کاخ سفید است به همراه نیکی هالی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در میان نامزدهای احتمالی برای تصاحب سمت ریاست بانک جهانی قرار گرفته اند.

در همین حال جیم یانگ کیم رییس بانک جهانی چند روز پیش اعلام کرد که در پایان ماه جاری میلادی استعفاء خواهد داد. اعلام استعفای او در حالی است که ۳ سال زودتر از زمان اتمام تصدی او است.

همچنین نیکی هالی که ماه گذشته میلادی از سمت خود کناره گیری کرد در میان نامزدهای احتمالی به همراه دیوید ملپاس و مارک گوین از مقامات ارشد وزارت خزانه داری و آژانس توسعه بین الملل آمریکا هستند. ایوانکا ترامپ در سال ۲۰۱۷ میلادی با حمایت سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری از سوی سعودی ها اقدام به تاسیس صندوق حمایت از زنان کارآفرین کرده بود.

بر اساس یک توافق انجام گرفته شده و از آنجایی که ایالات متحده بزرگترین سهام دار بانک جهانی است، انتخاب رییس بانک جهانی از جنگ جهانی دوم به بعد همیشه توسط آمریکا انجام گرفته است. بر پایه این گزارش، هیئت مدیره بانک جهانی اعلام کرد که از اوایل ماه آینده میلادی اقدام به پذیرش نامزدها می کند و شخص نهایی را در اواسط ماه آوریل جایگزین کیم می کند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب