امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3668 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سعیدی کیا به جای فروزنده مدیر عامل بنیادمستضعفان شد

با پایان مدت ریاست محمدفروزنده بر بنیاد مستضعفان، گمانه زنی ها و تحرکاتی برای جانشینی وی انجام گرفت و نهایتاً امروز اعلام شد، محمد سعیدی کیا از این پس به عنوان مدیرعامل بنیاد مستضعفان، ریاست این بنیاد را به عهده خواهد داشت.
سعیدی کیا به جای فروزنده مدیر عامل بنیادمستضعفان شد

 

 

به گزارش خبر ایران ، محمد سعیدی کیا در سال 1325 در اصفهان متولد شد. وی تحصیلات خود را در دوره دبیرستان در رشته ریاضی با دریافت دیپلم در سال 1344 به پایان رساند و سپس تحصیلات خود را در رشته عمران ادامه داده و از دانشگاه امیرکبیر با درجه کارشناسی ارشد در رشته عمران فارغ‌التحصیل شد.

سعیدی کیا پس از طی دوران سربازی، بخش خصوصی را به عنوان حوزه فعالیت انتخاب کرد و از سال 1350 تا اوایل سال 1358 در طرح‌های عمرانی استان‌های خوزستان و بندرعباس تجربیات ارزنده‌ای را در پروژه‌های ساختمانی و راه‌سازی کسب نمود. البته با پیروزی انقلاب اسلامی مقارن تشکیل جهاد سازندگی به منظور خدمت رسانی به روستائیان به بندرعباس عزیمت نمود.  
محمد سعیدی کیا با تمام دولت‌های جمهوری اسلامی در طول انقلاب همکاری داشته است. محمود احمدی‌نژاد در تاریخ 23 مرداد 1384 وی را برای تصدی وزارت مسکن و شهرسازی به مجلس معرفی کرد و پس از تأیید مجلس این وزارت را در اختیار گرفت. نام سعیدی کیا به فهرستی که کابینه دوم احمدی‌نژاد را تشکیل می‌داد، راه نیافت. وی پیش از این وزیر راه و ترابری (دولت میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی) از سال 1364 تا 1372 بوده است. همچنین وزیر جهاد سازندگی دولت خاتمی از سال 1376 تا 1379 بوده است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب