امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36701 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۷:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا مختارپوراعلام کرد؛

نشست های کتابخوانی اثرات بسیار خوبی داشته/ بزودی آموزش اجرای نمایش هم در کتابخانه ها ارایه می شود.

خبرایران: دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشورگفت: نشست های کتابخوانی اثرات بسیار خوبی داشته و هزارها کتاب خوانده شد و بزودی آموزش اجرای نمایش هم در کتابخانه ها ارایه می شود.
نشست های کتابخوانی اثرات بسیار خوبی داشته/ بزودی آموزش اجرای نمایش هم در کتابخانه ها ارایه می شود.

به گزارش خبرنگارخبرایران، اولین نشست نمایشنامه خوانی استان تهران با عنوان خوانش کتاب «میزان» اثر شهید سید حسن حسینی بعدازظهرامروز دوشنبه 24 دی ماه 1397 با حضور«علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور،«علی نیکنام» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران ، کودکان و خانواده ها و اصحاب رسانه در کتابخانه عمومی محقق حلی شهر تهران برگزار و دراین مراسم «علیرضا مختارپور» دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با ابراز خرسندی برگزاری اولین نشست نمایشنامه خوانی استان تهران اظهارداشت: از2 سال پیش تاکنون طرح نشست های کتابخوانی در کتابخانه عمومی کشوربه شکل گسترده ای برگزارشده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشورتصریح کرد: نشست های کتابخوانی اثرات بسیار خوبی داشته و هزارها کتاب خوانده شد و بزودی آموزش اجرای نمایش هم در کتابخانه ها ارایه می شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای نمایشنامه هزینه زیادی ندارد و دانش آموزان می توانند در مدرسه و خانه نمایش اجرا کنند و این برنامه بر اساس تفاهمنامه ای با معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود.

مختار پوردرپایان گفت: هم برنامه اجرای نمایش و هم نمایشنامه خوانی با هماهنگی و بر اساس تفاهم نامه یاد شده انجام می شود و این نشست از سلسله برنامه های ترویجی نهاد کتابخانه‌های عمومی به شمار می‌رود که با توجه به استقبال جوانان و نوجوانان از نمایشنامه و هنر تئاتر طراحی شده است.

 

بنابراین گزارش، نمایشنامه «میزان» اثر شهید سیدحسن حسینی بود که در این نشست با نقش خوانی فرهاد بشارتی و مهدی امینی خوانش شد.

نمایشنامه «میزان» از کتاب مجموعه نمایشنامه‌ «یک آیه، یک نمایش» است. این مجموعه، نمایشنامه‌هایی در پنج مجلد برای نوجوانان است که براساس آیه‌های قرآن کریم نوشته‌ شده ‌است.

نمایشنامه میزان اثر شهید سیدحسن حسینی؛ گردآوری محمدرضا آزاد، عضو شورای نویسندگان است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب