امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3675 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد؛

مجموعه 40 جلدی کتاب دانش زیباسازی شهری می تواند به پیشرفت مدیریت شهری کمک کند/ امروزه زیباسازی شهری یک دانش ، تخصص و فن است

دکترجمال کامیاب مدیرعامل سازمان زیباسازی گفت: دانش و زمینه استفاده از آن است که سبب شده برخی کشورها گوی سبقت را از دیگران بربایند. حتی قدرت هم نمی تواند بدون استفاده از دانش پایدار بماند . پس اگر ماخواستار پیشرفت هستیم باید از این دانش ، آگاهی و آموزش بهره مند شویم .
مجموعه 40 جلدی کتاب دانش زیباسازی شهری می تواند به پیشرفت مدیریت شهری کمک کند/ امروزه زیباسازی شهری یک دانش ، تخصص و فن است

به گزارش خبرنگار خبرایران، مراسم رونمایی از مجموعه 40 جلدی کتاب دانش زیباسازی شهری با حضور« دکترجمال کامیاب» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران،« دکتر سیدمحمدجواد شوشتری» مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران ، «محمود صلاحی» معاون برنامه ریزی شهرداری تهران و جمعی از اساتید دانشگاهی و اصحاب رسانه درباغ نگارستان تهران برگزار شد.

دراین مراسم «دکترجمال کامیاب» مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درخصوص مجموعه 40 جلدی کتاب دانش زیباسازی شهری اظهارداشت: شاید ما بارها در ذهن خود این سوال را مرور کنیم که چطور می شود کشورها با پیشینه تاریخی منابع طبیعی گستره و پهنه های وسیع در رتبه پایین تری از کشورهایی قرار گیرند که دارای چنین منابعی نیستند .

وی تصریح کرد: به بیان دیگر چه می شود که برخی کشورها در زمره کشورهای پیشرفته قرار می گیرند . طبیعتا علت های مختلفی در آن دخیل است اما نمی توان از سه عامل دانش، آگاهی و آموزش چشم پوشی کرد. دانش و زمینه استفاده از آن است که سبب شده برخی کشورها گوی سبقت را از دیگران بربایند. حتی قدرت هم نمی تواند بدون استفاده از دانش پایدار بماند . پس اگر ماخواستار پیشرفت هستیم باید از این دانش ، آگاهی و آموزش بهره مند شویم .

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های مجموعه 40 جلدی کتاب دانش زیباسازی شهری بهره مندی از همین مشخصات بارز است که می تواند به یک نماد در پیشرفت مدیریت شهری نزدیک شود . چرا که امروزه زیباسازی شهری یک دانش ، تخصص و فن است که اگر کسی بدون مطالعه و دانش در آن وارد شود محکوم به شکست است .

وی عنوان داشت: این دانش یک دانش چندوجهی و بین رشته ای است و فقط از یک زاویه نمی توان به آن نگاه کرد و فرهنگ ، هنر ، هویت ، فلسفه زیبایی شناسی ، فلسفه به کارگیری نور ، رنگ و ... همه در این دانش تبلور می یابد و طبیعی است که نمی توان از یک نفر انتظارداشت در تمامی این فنون خبره باشد، اما این مجموعه حاضر می تواند امکان بهره مندی از تخصص های فوق را برای یک مدیرشهر ایجاد کند .

دکتر کامیاب افزود: مجموعه 40 جلدی کتاب دانش زیباشناسی شهر دارای ویژگی های بسیار شاخص و زیادی است که موجز و قابل فهم بودن یکی از این ویژگی ها است . به طوری که هر کتاب بین 30 تا 60 صفحه است. بنابراین زمان زیادی برای مطالعه از فرد نمی گیرد .  

وی ادامه داد: مجموعه 40 جلدی کتاب دانش زیباسازی شهری از جهتی دیگر به ما کمک می کند تا هزینه های که در حوزه های شهری به کار گرفته می شود با دانش همراه باشد که البته منجر به موفقیت هم خواهد بود . لازم به ذکر است گرچه این کتابها 40 و50 صفحه ای هستند اما هرکدام از آنها حاصل صدها ساعت کار متخصصان و دو سال پروژه مطالعاتی است .

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تاکید کرد: اعتقاد دارم که نباید به مجموعه حاضر بسنده کرد چرا که رشد دانش به صورت تصاعدی در جهان جریان دارد . بنابراین باید تلاش کنیم تا این مجموعه را ارتقا دهیم . این مجموعه می تواند دریچه های جدیدی را در حوزه شهر و مدیریت شهری یعنی اگاهی عمومی برای ما باز کند .

بنابراین گزارش درپایان این مراسم مجموعه 40 جلدی کتاب دانش زیباشناسی شهری رونمایی شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب