صادقی در تعریف زائه بصری با بیان اینکه هرچیز اضافه ای که در شهر نصب شده است زائه بصری محسوب می شود، افزود: بخش قابل توجهی از فعالیت این معاونت به جمع آوری این منصوبات غیرمجاز می پردازد که به همین منظور، 491 هزار و 196 متر مربع تبلیغات غیرمجاز اعم از بنر و فلکسی و شست و شو و پاکسازی سطوح در سال 1392 با همین هدف انجام شد.
معاونت تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه حذف زوائد بصری و پاکسازی منصوبات غیرمجاز به بهبود فضای بصری معابر عمومی کمک می کند، ادامه داد: در برخی موارد این منصوبات غیرمجاز مانند برچسب های تبلیغاتی برخلاف میل مالک بر روی جداره منازل نصب شده است که این معاونت موظف به پاکسازی و برخورد با متخلفان است.
او با اشاره به اینکه این معاونت تخلفات انجام شده از سوی متخلفان را پیگیری کرده و مجازات قانونی برای این موضوع در نظر گرفته شده است، گفت: سازمان بعد از تامین دلیل در این زمینه با ابزار قانونی مانند جریمه نقدی و قطع تلفن که در دست دارد، با متخلفان برخورد می کند.
احیا و بازسازی سازه های تبلیغاتی که خود سازمان در سطح شهر نصب کرده است یکی دیگر از مواردی است که صادقی به آن اشاره کرده و گفت: این معاونت موظف است تا ضمن رصد شهر در مورد بهبود کیفیت و مناسب سازی فضای قرار گرفتن این سازه های تبلیغاتی اقدام کند.
او با تاکید بر اینکه مناسب سازی این سازه ها با توجه به تغییراتی که در شهر اتفاق می افتد یکی از فعالیت های است که نباید نسبت به آن بی توجه بود، گفت: علاوه بر این معاونت تبلیغات و در آمد موظف است نسبت به تبلیغاتی که در سطح شهر انجام می شود، نظارت داشته باشد تا مغایرتی با تعریف ها و استانداردها نداشته باشد.
به گفته معاون تبلیغات و در آمد سازمان زیباسازی شهر تهران فعالیت های انجام شده در حوزه زوائد بصری به طور کلی به عهده این معاونت است اما قاعدتا از کمک ادرات زیباسازی مناطق 22 گانه شهر تهران در این زمینه استفاده می شود.