امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36828 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مجری طرح خرید گندم وزارت جهادکشاورزی؛

شرایط کشت گندم کشور مطلوب است

خبرایران: مجری طرح خرید گندم وزارت جهادکشاورزی با اشاره به‌این‌که با زحمات کشاورزان و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از خودکفایی 60 تا 70 درصد طی سال‌های 91 و 92 به خودکفایی و خوداتکایی در تأمین گندم کشور در سال‌های اخیر دست یافته‌ایم، شرایط کشت گندم کشور را نسبت به سال گذشته مطلوب دانست.
شرایط کشت گندم کشور مطلوب است

به گزارش خبرایران از روابط‌عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، اسماعیل اسفندیاری‌پوردر نشست کارگروه ملی گندم گفت: با اقداماتی که انجام شده و بارش‌های اخیر تا این تاریخ، رشد و نمو خوبی در زمینه گندم داشته‌ایم.

اسفندیاری‌پور افزود: در خوزستان وضعیت بارش از  101 میلیمتر در سال گذشته تا این مقطع، امسال به 34 میلیمتر افزایش یافته و رضایت بخش بوده است که وضعیت مطلوب 50 درصدی در بخش گندم داریم، اما باید منتظر بارش‌های بهاری باشیم.

وی اظهار کرد: در تفاوت قیمتی گندم معمولی با دوروم به این نتیجه رسیدیم که باید اختلاف قیمتی 30 تومان براساس توافقانی که شده به 70 تومان برسد تا گندم دوروم خوبی در سال آتی تولید و خریداری شود؛ زیرا که هدف ما حمایت منطقی از کشاورزان است.

مجری طرح خرید گندم وزارت جهادکشاورزی گفت: اقدامات آموزشی در ایلام، خوزستان و جنوب کرمان برای توسعه و ترویج محصول گندم با استفاده از مدرسان مجرب انجام شده است و پایان اسفند برآورد دقیقی از میزان تولید و خرید گندم خواهیم داشت. امیدواریم تا 10 درصد افزایش در خرید تضمینی گندم داشته باشیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب