امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3683 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

۵کشته و 44 زخمی در طوفان سهمگین سیاه تهران/تصادف زنجیره ای در اتوبان قم+ تصاویر

طوفان سهمیگن که با سرعت 110 کیلومتر شهر تهران را در نوردید و تاکنون 5 کشته برجای گذاشته است.یکی از افراد در خیابان شریعتی براثر شکسته شدن درخت و سه نفر دیگر به دلیل ریزش آوار وسقوط بلوک سیمانی جان خود را از دست دادند. ازنحوه کشته شدن نفر پنجم خبری منتشر نشده است.
۵کشته و 44 زخمی در طوفان سهمگین سیاه تهران/تصادف زنجیره ای در اتوبان قم+ تصاویر
 

خبرایران: بر اساس این گزارش، تهران در اتفاقی نادر و عجیب در ساعت ۱۷:۰۵ دقیقه تاریک شد. ابری قهوه‌ای رنگ و متراکم همراه با غبار غلیظ آسمان تهران را تیره کرد.طوفان تهران در همان لحظات اولیه با شکستن شیشه‌ پنجره‌ها و درختان همراه شد. برخی از چراغ های راهنمایی تقاطع های تهران نیز بر اثر طوفان از جا کنده شدند. شاهدان می‌گویند بسیاری از درختان خیابان ولیعصر نیز شکسته شدند.این طوفان از جنوب غرب به سمت شامل تهران وزیدن گرفت. سرعت این طوفان۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر عنوان شده است.

آمار تلفات در تهران

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تا این لحظه طوفان رخ داده در تهران ۳۰ نفر مجروح و ۵ کشته برجای گذاشته است.مرتضی اکبرپور اظهار داشت: کارشناسان مدیریت بحران شهر تهران هم اکنون برای ارزیابی خسارات در سطح شهر حضور دارند چرا که در اثر پرتاب اجسام شکسته‌شدن درختان و واژگونی برخی از وسیله‌های سطح شهر خساراتی وارد شده است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه طوفان رخ داده ۳۰ مجروح و ۵ کشته در پی داشته که ممکن است به تعداد این آمار افزوده شود، ادامه داد: در حال حاضر نمی‌توان برآوردی از میزان خسارت وارد شده اعلام کرد.سازمان مدیریت بحران کشور روز گذشته اطلاعیه‌‌ای درباره پیش‌بینی وزش باد شدید برای امروز اعلام کرده بود.این در حالی است که دهقان‌پور مدیر اورژانس تهران آمار فوت ۵ نفر در این زمینه را قبول ندارد و تأکید دارد فقط ۴ نفر در این طوفان تاکنون کشته شده‌اند.وی اظهار داشت: آماری که بنده دارم ۴ کشته و ۱۲ مصدوم است. این تعداد کشته‌شدگان افزایش نیافته و بنده تنها این تعداد را قبول دارم.

تصادف زنجیره ای در قم

طبق گزارش های  رسیده بر اثر این طوفان شدید تصادفی سنگین در آزادراه قمتهران به وقوع پیوسته که متاسفانه تلفات جانی و مالی نیز در بر داشته است.این گزارش ها حاکی از وجود ترافیک سنگین در این محور پر تردد است.گفتنی است نیروهای آتش نشانی، هلال احمر و یگان‌های نظامی در اثر وزش طوفان به حالت آماده باش درآمده‌اند.

 

احتمال تکرار طوفان در تهران وجود دارد

رئیس مرکز ملی هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: ممکن است باز هم شاهد گردو غبار و طوفان در تهران باشیم و نمی‌توانیم جلوی این پدیده را بگیریم.یوسف رشیدی، رئیس مرکز ملی هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد امروز این وضعیت پیش آمد و به دلیل وزش باد شدید گرد و غبار در سطح شهر تهران حاکم شد.وی ادامه داد: این گرد و غبار از مرز غربی وارد کشور نشده و آلودگی هوا را بوجود نیاورده است.

در واقع اگر ۴ روز این گردوغبار باقی می‌ماند و ماندگاری داشت خطرناک بود.رئیس مرکز ملی هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست بان کرد: وزش باد شدید و گردوغبار و طوفان در ساعات اولیه رخ داد و خوشبختانه این امر رفع شد؛ تهران به دلیل اینکه مکان‌های مستعد در اطرافش وجود دارد، با وجود وزش باد شدید شاهد گرد و غبار شد.رشیدی اظهار داشت: در این هفته رعد و برق و ورزش باد پیش بینی شده بود ولی در خصوص گرد و غبار هشداری داده نشده و ما شاهد وچنین وضعیتی شدیم.وی ادامه داد: اکنون میدان دید مناسب است و هوا در شرایط سالم قرار دارد، درست است در شهرستان‌هایی مانند دماوند وزش باد و گردو غبار وجود دارد ولی این گردوغبار آلودگی هوا نبوده و عمق ندارد.رئیس مرکز ملی هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: تهران به دلیل خشک و نیمه خشک بودن و زمین‌های مستعدی که در اطرافش هست دچار چنین مشکل خاصی شد و شرایط امروز ویژه بود؛ باید بگوییم که مشکل خاصی در خصوص آلودگی هوا وجود ندارد و با وجود وزش باد ناپایداری جوی طبیعی است.رشیدی بیان کرد: ممکن است باز هم شاهد گردو غبار و طوفان در تهران باشیم و نمی‌توانیم جلوی این پدیده را بگیریم. باید ساخت وساز و ایمن سازی صورت گیرد تا دیگر با وجود چنین پدیده ای شاهد کشته شدن افراد و حوادث نباشیم چرا که احتمال چنین اتفاقی همیشه و در هر کشوری امکان دارد.

 

.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب