امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3687 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر اطلاعات خبر داد: تذکر شدید رهبر انقلاب به رسانه های مخالف دولت

دو هفته پس از سخنان سردار فیروزآبادی، اکنون خبر رسیده که اخطار به رسانه های مخالف دولت خیلی جدی تر از سخنان رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح بوده است. چه آنکه وزیر اطلاعات در بزرگداشت سالروز رحلت جانگداز امام راحل(ره) در شهرستان دماوند از تذکر مستقیم و شدید الحن مقام معظم رهبری به برخی رسانه ها خبر داده است. به نظر می رسد این خبر وزیر اطلاعات رمز گشایی از هشدار صریح سرلشکر فیروزآبادی باشد.
وزیر اطلاعات خبر داد: تذکر شدید رهبر انقلاب به رسانه های مخالف دولت
 

به گزارش خبر ایران ، انتشار سخنان دو هفته پیش سردار فیروزآبادی برای بسیاری غیر قابل انتظار می نمود. او خطاب به رسانه های مرتبط با نیروهای مسلح گفته بود که در صورت تکرار تندروی ها در قبال مسایل سیاست خارجی و مذاکرات هسته ای با آنها برخورد صورت خواهد گرفت.این هشدار اما نهایتا توسط برخی از رسانه های جریان مخالف دولت جدی گرفته نشد، تا انجا که بی نتیجه ماندن مذاکرات وین ۴ باعث ذوق زدگی برخی از رسانه هایی شد که خود را داعیه دار نظام می دانند. کیهان روز بعد از مذاکرات وین ۴ به صراحت نوشت که خوشبختانه مذاکرات بی نتیجه ماند. اکنون اما اظهارات وزیر اطلاعات پرده دیگری از نسبت واقعی این دست اظهارات و موضع گیری ها با سیاست های نظام برداشته است.

وی بعد از ظهر روز سه شنبه در شهرستان دماوند با ابراز تأسف در خصوص رویکرد برخی نسبت به دولت یازدهم بیان داشت: «برای من به عنوان یک عضو کوچک دولت نظام مقدس جمهوری اسلامی مایه تأسف است که برخی هرچه دروغ، افترا و تهمت است را به رئیس جمهور و وزرای آن نسبت می دهند، بولتن هایی به ما می رسد که مالامال از دروغ است». علوی تصریح کرد: «اما متأسفانه امروز دیده می شود افرادی که مدعی ولایت مداری و دینداری هستند به مانند خوردن آب دروغ می گویند».سید محمود علوی در سخنان خود به موضوعی اشاره می کند که تا کنون مطرح نشده بود؛ «برخورد شدید رهبر با برخی مسئولان رسانه ها». به گفته وی زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی متوجه این دروغ پراکنی ها شدند با مسئولانی که این رسانه های دروغ پراکنی مرتبط با آنها هستند تذکر شدیدالحن دادند و زمانی که مشاهده کردند که در عمل تأثیر آنچنانی نگذاشته خود برخی از این بزرگواران را احضار کرده و برخورد شدیدالحن انجام دادند که چرا دولت را تضعیف می کنید، مگر این دولت از کجا آمده.وزیر اطلاعات تصریح کرد: «این نمی شود که چون برخی از افراد از چشم و ابروی دولت خوششان نمی آید در امور اخلال کنند که این مسائل منجر به اخلال در مسیر توسعه و پیشرفت کشور شود». وزیر اطلاعات ادامه داد: «باید در این کشور آرامش برقرار کرد تا در پرتو این آرامش افکار فرهیختگان به کار بیفتد و فرهنگ کشور شکوفا شود تا شعار سال مدنظر رهبری یعنی اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی محقق شود».به نظر می رسد با توجه به حساسیت جایگاه سید محمود علوی در مقام وزیر اطلاعات و اشراف وی به مسایل نظام در این جایگاه و نقل قول مستقیمی که به رهبر معظم انقلاب نسبت می دهد، بتوان دریافت که در شرایط کنونی سیاست کلی نظام در قبال مذاکرات هسته ای چه سمت و سویی دارد. چه آنکه سال گذشته و پیش از آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای و با شروع شدن فشارها به دولت که بعد از سفر رئیس جمهوری به نیویورک آغاز شد، رهبر انقلاب در اظهار نظری تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان را «فرزندان انقلاب» خواندند.سخنان اخیر سید محمود علوی در شرایطی مطرح شده است که در هفته های پیش نیز برخی تحلیلگران با توجه به عضویت سردار فیروزآبادی در شورای عالی امنیت ملی به عنوان سیاست گذار اصلی مذاکرات هسته ای و سمت وی در نیروهای مسلح ارزیابی کرده بودند که موضع گیری وی در حقیقت سیاست و موضع فعلی قسمت های بالادستی نظام در قبال مذاکرات هسته ای است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب