امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 36925 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رتبه‌بندی شرکت‌های خصوصی/ پالایش شرکت‌های کاغذی

خبرایران: مدیرعامل مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق ایران خواستار رتبه‌بندی شرکت‌ها شد و افزود: اطلاعات دقیقی از فعالیت دستگاه‌های فعال اقتصادی نداریم.
رتبه‌بندی شرکت‌های خصوصی/ پالایش شرکت‌های کاغذی

به گزارش خبرایران، امین الله فرهادی مدیرعامل مرکز ملی رتبه بندی اتاق ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: ما شفافیت در رفتارهای اقتصادی، اطلاعات دقیق از دستگاه های فعال اقتصادی، سوءاستفاده مالی و هدر رفت منابع مالی، محرومیت فعالان اقتصادی از منابع بانکی، امکان ارائه خدمات منظم و منطقی توسط دستگاه و اعتماد سرمایه گذار و ذی نفعان خارجی را نداریم.

وی خواستار باز کردن مجموعه ای از قفل های توسعه کسب و کار شد و اظهار داشت: اتاق ایران برای پالایش شرکت های کاغذی و غیر واقعی که دسترسی به برخی منابع بانکی و گمرکی دارند، شرکت ها را رتبه بندی کند.

فرهادی تصریح کرد: برای ایجاد اعتماد سرمایه گذار خارجی به بنگاه های اقتصادی، باید معیارها و ادبیات بین المللی که همان رتبه بندی است را حاکم کنیم. مدیرعامل مرکز ملی رتبه بندی اتاق ایران ترکیب سهامداران این مرکز را ٥١ درصد اتاق ایران و ٤٩ درصد اتاق های استانی اعلام کرد.

وی اعلام کرد که در سند چشم انداز مرکز رتبه بندی، این مرکز به عنوان نهاد ملی رتبه بندی کشور ثبت شده؛ این مرکز بر سه پایه رگولاتوری، استفاده حداکثری از توان تشکل ها و نظارت دیجیتالی بنا نهاده شده است.

فرهادی سه هدف اصلی این مرکز را ایجاد تمایز بین فعالان اقتصادی، تسهیل روابط تجاری داخلی و بین المللی و فراهم کردن بستر لازم برای ارائه خدمات موثر به فعالان اقتصادی اعلام کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب