امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲:۱۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست خبری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اعلام شد؛

جعفری: نمایشگاه ۴۰ سال افتخار و بالندگی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود/ سردارعامری: امروزآمریکایی های و یهودی ها با هر وسیله ای به دنبال متوقف کردن و تضعیف کشور هستند

خبرایران: مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: نمایشگاه ۴۰ سال افتخار و بالندگی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۱ تا ۲۲ بهمن ماه برگزار خواهد شد.
جعفری: نمایشگاه ۴۰ سال افتخار و بالندگی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود/ سردارعامری: امروزآمریکایی های و یهودی ها با هر وسیله ای به دنبال متوقف کردن  و تضعیف کشور هستند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی » صبح امروز چهارشنبه 3 بهمن ماه 1397 با حضور «علی‌اصغر جعفری» رئیس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ،«سردار داوود عامری» رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات ساختمان شهدای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار و دراین نشست خبری « علی اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و این ۴۰ سالگی به معنای سن بلوغ و پختگی است و ما هم در آستانه آغاز بعثت انقلاب اسلامی برای تأثیرگذاری و عمق‌بخشی کرامت انسانی و تعالی بشر هستیم که امیدواریم در این مسیر تأثیرگذار باشیم.

 مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: ملت ایران طی این چهل سال روزهایی پر فراز و نشیب داشته است؛ روزهایی که وحدت، ایثار و ازخودگذشتگی نشان دادند تا امروز اندیشه انقلاب اسلامی قدرتمندتر و بالنده‌تر از همه سال‌ها باشد و دشمنان در مواجه با انقلاب اسلامی از هر دوره مأیوس‌‌‌‌تر و ناتوان‌تر شوند.

وی ضمن اشاره به برنامه‌های ویژه گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پس از پالایش برنامه‌ها در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ۲۰۷ برنامه به انتخاب نهایی رسید که از این تعداد ۲۵ برنامه در سطح «الف»؛ ۴۰ برنامه در سطح «ب» و ۱۴۰ برنامه استانی است. البته برنامه‌های سطح «الف» و «ب» به صورت ملی و بین‌المللی خواهد بود.

جعفری برگزاری نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی را یکی از برنامه‌های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: نمایشگاه دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی از یازدهم تا ۲۲ بهمن با حضور ۴۰ دستگاه، سازمان، نماد کشوری و لشکری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد. این نمایشگاه در دو فضای سالن بالغ بر ۵ هزار متر مربع و فضای چادر ۵ هزار متر مربع اجرا می‌شود.

جعفری ابرازداشت: نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی شامل ۲ هزار متر فضای نمایشگاهی، یک‌ هزار متر فضای گالری و ۶۵ هزار مترمربع فضای موزه است. مجموعاً چیزی بالغ بر ۷۵ هزار مترمربع برای فضای نمایشگاهی آماده شده تا طی ۱۲ روز میزبان بازدیدکنندگان باشد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه شاهد برگزاری ۲۰ نشست تخصصی خواهیم بود. همچنین علاوه بر پوشش خبری نمایشگاه توسط شبکه‌های استانی و ملی، ۳۰ شبکه خارجی پوشش‌دهنده برنامه‌های نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی خواهند بود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: پیش‌بینی‌مان این است که نزدیک به یک هزار دستاورد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی، پژوهشی، صنعتی، دفاعی و بین‌المللی در نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

وی افزود: برای این نمایشگاه ظرفیت‌مان محدود بود تا جایی که برخی از متقاضیان درخواست حداکثر ۱۵۰ متر فضا برای معرفی دستاوردهایشان داشتند اما ما براساس ظرفیت‌های موجود فضا در اختیارشان قرار دادیم و از آنها درخواست کردیم که حداقل از امکان گزارش کار عبور کنند و بیشتر به معرفی دستاوردهایشان بپردازند و ۴۰ دستاورد شاخص جمهوری اسلامی در قالب‌های متفاوت همچون پوستر و اینفوگرافی ارائه می‌شود. همچنین فعالیت‌های فرهنگی، رفاهی و تفریحی برای مردم، کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است.

جعفری با اشاره به رونمایی از یک پروژه اتمی در ایام نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی گفت: در ایام نمایشگاه از یک پروژه انرژی اتمی رونمایی خواهد شد و در این ایام پروسه تولید از اکتشاف تا کاربری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ارائه می‌شود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی، ۶ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استانی به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. این درحالی است که سال گذشته شاهد رونمایی از ۱۰ موزه در همین قالب بودیم و  در مراسم افتتاحیه همه مسئولان لشکری و کشوری حضور خواهند داشت و حضور یکی از رؤسای قوا و رئیس ستاد نیروهای کل مسلح مهمان ویژه‌مان است.

جعفری با اشاره به اهداف برگزاری نشست‌های تخصصی در نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی گفت: هدف‌مان این است که دستاوردهای نظام به مردم معرفی شوند و همچنین امید را در دل مردم تقویت کنیم و درعین حال به ایجاد تقویت و هم‌افزایی میان مردم بپردازیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: سفیران همه کشورها به نمایشگاه چهل سال افتخار و بالندگی دعوت شده‌اند. همچنین از همه دستگاه‌ها و نهادها درخواست کردیم اگر همزمان مهمان خارجی داشتند به نمایشگاه دعوت کنند. البته رایزنی‌هایی داشته‌ایم تا در این ایام میزبان گردشگران خارجی باشیم.

 

سردارعامری: امروزآمریکایی های و یهودی ها با هر وسیله ای به دنبال متوقف کردن  و تضعیف کشور هستند

 سردارداود عامری رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: اولین کسانی که در انقلاب حضور داشتند، حوزه رسانه و خبرنگاران بودند.

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: پس از انقلاب در همه صحنه هایی که نظام تجربه کرده، خبرنگاران نیز حضور داشتند و همچنین در همه توطئه هایی که کشور تجربه کرده نقش خبرنگاران برای دفاع و مقاومت ملت ایران قابل توجه بوده است.

وی تاکید کرد: بعضی از بزرگان جنگ هم رزمان و هم لباسان خبرنگاران بودند و یکی از این قهرمانان شهید باقری بودند و از میز خبرنگاری به صحنه جنگ وارد شدند.

سردارعامری عنوان داشت: انقلاب اسلامی با تولد خودش دو اتفاق را فراهم کرده است، در اتفاق اول پیامی را به گوش ملت ها و مستضعفین جهان رساند اما باید بدانیم که انقلاب بزرگ ملت ایران یک انقلاب تشریفاتی و ساختاری نیست بلکه این انقلاب متکی به خواست ملت و آرای مردم ایران است.

وی افزود: علت مقاومت چهل ساله ملت این است که انقلاب را دستاورد بزرگ خودشان می دانند ، انقلاب اسلامی برای ملت های آزاده و مسلمان منطقه و جهان پیام سعادت بخش داشت اما برای استکبار پیام نگران کننده ای داشته است چرا که با خواسته های آنها منافات داشت.

رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یادآورشد: دشمنان تصور می کردند ملت بزرگ ایران در مقابل توطئه ها سر تعظیم فرود می آورند، حتی فکر می کردند انقلاب سال اول خودش را هم نخواهد دید.

وی ادامه داد: دشمنان به دنبال آن بودند که انقلاب فردای خود را نبیند و مردم خسته شوند و دست از این انقلاب برخواهند داشت از این رو جنگ 8 ساله را به ما تحمیل کردند و 40 سال است که درگیر مبارزه سخت و نرم با نظام استکباری هستیم.

سردارعامری اضافه کرد: به کوری چشم دشمنان و مدد الهی و ائمه به تأسی از نهضت عاشورا و جهان بینی مهدوی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می داریم.

وی ادامه داد: اصحاب قلم بدانید بعضی از مشکلات کشور نباید باعث شود چشم مان را به روی دستاوردهای بزرگ نظام ببندیم، جمهوری اسلامی به رغم همه مشکلات صاحب جایگاه بزرگ در نزد نخبگان و افکار عمومی جهان است.

رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نقطه امید مستضعفین جهان و مسلمانان منطقه است ؛ ما آرمان های معنوی و آزادی خواهانه را فراموش نمی کنیم زیرا ما با رفتن به پای صندوق های رای سرنوشت کشور را مشخص کردیم و چهل سال ایستادگی کردیم.

وی با اشاره به اینکه ما اگر از علوم بنیادین عبور کنیم و دانش مان را به ثروت تبدیل کنیم یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین کشورهای جهان خواهیم شد، افزود: ما امروز در مرحله گذار از دستیابی به دانش های پیشرو به سمت دستیابی به ثروت از علم و  دانش هستیم.

سردار عامری با اشاره به اینکه در حوزه دفاعی و امنیتی جز 10 کشور برتر دنیا هستیم، بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی دستاوردهای فوق العاده ای دارد، اول باید به خودمان فرصت دهیم و بفهمانیم و بعد برای ملت ایران بازنمایی کنیم چرا که با تبیین بخش کوچکی از این دستاوردها شاهد پیشرفت های بزرگ خواهیم بود.

وی افزود: امروزامریکایی های و یهودی ها با هر وسیله ای به دنبال متوقف کردن  و تضعیف کشور هستند زیرا از بزرگ شدن ملت ایران می ترسند و می دانند می توانیم قلوب جهانیان را فتح کنیم و ملت های جهان برای سعادت انسان ها به ما خواهند پیوست.

سردارعامری تصریح کرد: امروز روز تأمل و تعمق برای ساخت آینده بزرگ تر و بهتر است؛ و امروز این ظرفیت و توان در جمهوری اسلامی وجود دارد و یکی از برنامه های بزرگی که تدارک دیده شده برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه تبلور و تجسمی از وحدت ملی است و همه دستگاه ها و تشکل های مردمی حضور دارند. در این نمایشگاه محلی برای حضور رسانه های شناخته شده است و 30 رسانه تصویری خارجی در این نمایشگاه حاضر هستند و رسانه های داخلی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

رییس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: در کنار برگزاری این نمایشگاه نشست های تخصصی نیز پیش بینی شده است که این نمایشگاه را متفاوت می کند. تلاش جدی شده است دو اتفاق در این نمایشگاه بیفتد و مسیر شرد در هر نظامی ممکن است اتفاق بیفتد اما شدت و ضعف دارد و شدت آن برای ما مهم است.

سردارعامری در پایان سخنان خود گفت: مقایسه رتبه ای نیز در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است تا خودمان را با دیگر کشورها مقایسه کنیم و ببینیم به رغم مشکلاتی داشتیم چقدر توانستیم از بعضی کشورها پیشی بگیریم؛ این نمایشگاه دستاوردهای نظام را خلاصه شده و دسته بندی شده عرضه می کنیم تا مخاطب آنها را متوجه شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب