امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37011 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۴:۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

واشنگتن‌پُست خبرداد؛

عربستان کارخانه تولید موشک‌های بالستیک ساخته است

خبرایران: یک روزنامه آمریکایی از احداث کارخانه تولید موشک‌های بالستیک توسط عربستان پرده برداشت.
عربستان کارخانه تولید موشک‌های بالستیک ساخته است

به گزارش خبرایران، روزنامه واشنگتن‌پُست در گزارشی از اقدام عربستان سعودی در ساخت کارخانه تولید موشک های بالستیک در این کشور پرده برداشت.

در گزارش واشنگتن‌پُست در این خصوص آمده است: این اولین کارخانه ساخت موشک های بالستیک در عربستان به شمار آمده و لذا بخشی از جاه طلبی های نظامی و هسته ای روبه افزایش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی است.

گزارش مذکور در ادامه می افزاید: این کارخانه در صورت عملیاتی شدن توان تولید موشک‌ های بالستیک را به سعودی‌ ها می‌ دهد. کارخانه مذکور در یک پایگاه موشکی در منطقه «الوطح» (al-Watah) واقع در جنوب غربی ریاض واقع شده است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی سفارت عربستان در واشنگتن، وزارت خارجه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و همچنین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در واکنش به پیگیری این روزنامه آمریکایی تاکنون اظهارنظری نکرده اند.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: تاکنون مشخص نیست که عربستان فناوری لازم در ساخت این کارخانه را چگونه به دست آورده است؛ اما چین گزینه نخست در این موضوع به شمار می آید؛ با این حال مشخص نیست که آیا این کشور آسیایی در ساخت این کارخانه نقشی داشته است یا نه.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب