امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37065 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی درنشست خبری اعلام کرد؛

کانون های فرهنگی هنری مساجد کشوربیش از40 هزار برنامه درقالب جشن و بصیرت افزایی خواهد داشت/ یکدیگررا بهتر بشناسیم پیام تبریک ما به تمام رهبران مسیحی ساکن درایران بود/ فجر خط بطلان کشیدن بر ظلمات و تاریکی است/ افتتاح ۶۴۰ کانون جدید در بهمن ماه 97

خبرایران: رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: در آستانه ۲۶ سالگی تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، ما در طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ هزار برنامه در قالب جشن، مراسم خاص و بصیرت افزایی خواهیم داشت .
کانون های فرهنگی هنری مساجد کشوربیش از40 هزار برنامه درقالب جشن و بصیرت افزایی خواهد داشت/ یکدیگررا بهتر بشناسیم پیام تبریک ما به تمام رهبران مسیحی ساکن درایران بود/ فجر خط بطلان کشیدن بر ظلمات و تاریکی است/ افتتاح ۶۴۰ کانون جدید در بهمن ماه 97

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «تشریح برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی» صبح امروز دوشنبه 8 بهمن ماه 1397 با حضورحجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ومشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی،«مرتضی طاهریان» رییس امور معاونت ساماندهی و فضای مجازی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ، « سعید سعادتی» مدیرامور معاونت فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشورو اصحاب رسانه در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و دراین نشست خبری «حجت الاسلام ارزانی» مشاور وزیر ارشاد و رئیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مورد برنامه های جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: فجر نماد ارزشمندی در قرآن و حاکمیت نور است. فجر خط بطلان کشیدن بر ظلمات و تاریکی است. فجر یعنی آغاز ایمان، اخلاص و نورانیت. امام خمینی(ره)، فجر انقلاب بود و بزرگمردی بود که ظلمت ها را درنوردید و سپیدی را برای مسلمانان و تمام آحاد بشر به ارمغان آورد.

حجت الاسلام والمسلمین دکترارزانی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب درباره امام خمینی گفتند خداوند امام خمینی را به عنوان گوهری یکدانه در میان ملت ما قرار داد. اگر فجر و سپیدی در جامعه حاکم شود، فرجامش عشق، امید و بهشت است. همانطور که سوره فجر هم با فجر آغاز می شود ولی پایانش با بهشت است.

وی عنوان داشت: خداوند خانه هایی را در زمین منتسب به خود کرده و تمام مساجد از آنِ خداوند هستند. یکی از علل پیروزی انقلاب اسلامی هم اقبال مردم به مساجد بود. انقلاب اسلامی ایران مساجد را بازتعریف کرد و نهادهایی را برای نهادینه کردن تعاریف والا پایه گذاری کرد.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطر نشان کرد:  یکی از این نهادها، کانون فرهنگی و هنری مساجد است. در آستانه ۲۶ سالگی تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، ما در طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ هزار برنامه در قالب جشن، مراسم خاص و بصیرت افزایی خواهیم داشت که بنده در ادامه سخنانم به ۱۰ مورد از مهمترین آنها اشاره می کنم.

وی افزود: در راستای شعار شفاف سازی، به لطف خداوند ما سامانه جامع آمار و اطلاعات بچه های مسجد را از ابتدای ۹۷ افتتاح کردیم. تاکنون ۲۲ هزار و ۹۶۰ کانون نام خود را در این سامانه ثبت کرده اند. البته این رقم تا پایان سال به حدود ۲۵ هزار کانون می رسد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرازداشت: افتتاح ۶۴۰ کانون جدید را در بهمن ماه خواهیم داشت. با اینکه برای ما کیفیت از کمیت مهمتر است، ولی ما به رقم هم توجه داریم و تلاش می کنیم که تعداد این کانون ها تا پایان سال به عدد هزار برسد.

وی ادامه داد: برنامه دوم ما اطلاع رسانی است. منبر مسجد، رسانه است. در همین راستا ما طرح هر مسجد یک خبرنگار را خواهیم داشت. به این معنا که ما خبرنگارانی را برای مساجد تربیت می کنیم و از طریق آنها اطلاعات را دریافت می کنیم. طبق برنامه ای که داریم در ۴۰ نقطه کشور قرار است ۴۰ خبرنگار آموزش ببینند.

حجت الاسلام والمسلمین دکترارزانی یاداورشد: برنامه بعدی ما، شعار «هنر در خدمت قرآن» است. ما برای اولین بار سیزدهمین جشنواره «مُدْهَامَّتَان» را با رویکرد هنر در خدمت قرآن رونمایی خواهیم کرد. علاوه بر این، مقطع سنی حضور در این جشنواره متفاوت شده و کودکان و نوجوانان هم در این جشنواره می توانند شرکت کنند. تاکنون حدو ۳۲۶۰۰ نفر در سامانه بچه های مسجد نام خودشان را برای این جشنواره ثبت کرده اند. این در حالی است که سال گذشته این رقم ۱۷ هزار نفر بوده است.

وی اضافه کرد: برنامه چهارم ما «گامی به ژرفای قرآن» است. بر اساس روایت اهل بیت، انس با قرآن بسیار ارزشمند است. بر همین اساس ما به طور ویژه درباره قرآن عمل کرده ایم. به طوری که تاکنون حدود ۷۵ هزار نفر در مسابقه بزرگ تفسیر کوتاه شرکت کرده اند.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورادامه داد: نغمه های آسمانی توسط آسمانی ها از دیگر برنامه های ما در دهه فجر امسال است. بر اساس این برنامه ما سرود چهل سالگی بچه های مسجد را تعریف کرده ایم. قرار است در ایام دهه فجر امسال برای اولین بار ۴۰ هزار نفر در ۴۰۰ نقطه کشور نغمه و سرودهای انقلابی بخوانند.

وی افزود: این ۴۰ هزار نفر در یکجا نیستند و پراکندگی منطقه ای دارند. سن افرادی هم که در خواندن این سرود مشارکت می کنند ۷ تا ۴۰ سال است. سرودهایی که ما در نظر گرفته ایم ۲ سرود خمینی ای امام و ایران ما است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: نقش پذیری برای نقش آفرینی از دیگر برنامه های ما است. بر اساس این برنامه، قرار است که ۴۰ تئاتر و نمایش در ۴۰ مسجد شاخص کشور اجرا شود. این اجراها با مشارکت حوزه هنری صورت خواهد گرفت. همچنین ما در تلاشیم تا حدود ۴۰ نمایشنامه هم در این حوزه تهیه کنیم.

وی تاکید کرد: شکل گیری تمدن نوین اسلامی با کتابخوانی از دیگر برنامه های ماست که بر اساس آن برنامه هایی با محوریت کتابخوانی اجرا می شود. به عقیده ما تمدن هایی ماندگارند که با کتاب مأنوس هستند. بر همین اساس ما برنامه شنبه های باکتاب را طراحی کرده ایم که بر اساس آن هر شنبه امام جماعت برخی از مساجد یک کتاب را به نمازگزاران و مسجدی ها معرفی می کند.ارسال ۴۰ کامیون کتاب به اقصی نقاط مختلف کشور از دیگر برنامه های مرتبط با این حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین دکترارزانی تصریح کرد: تحکیم بنیان خانواده با محوریت مسجد موضوع دیگری است که قرار است در رابطه با آن برنامه هایی اجرا شود. طبق برنامه ای که در نظر گرفتیم، از میان ۳۱ شهر، ۵ شهرستان را انتخاب کردیم که در آن ۵ شهرستان ۱۰ مسجد فعال می شوند و حدود ۸۰ نفر سفیر نوجوان رابط میان ما و خانواده هایشان می شوند.

وی ادامه داد: بر اساس این برنامه قرار است که به این سفیران نوجوان آموزش ها و مشاوره هایی داده شود تا آنها نسبت به آسیب های جامعه مطلع شوند و در خانواده های خود علمدار آگاهی شوند و خود و خانواده هایشان را محافظت کنند.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشورادامه داد: از دیگر برنامه هایی که در نظر داریم، برنامه «بانوان، پیشگامان تربیت» است. بر اساس این طرح ما توجه ویژه ای به خانم ها خواهیم داشت. تاکنون بیش از ۲ هزار نفر از مدیران و مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد، خانم ها هستند. طبق برنامه ای که در نظر داریم قرار است بر تعداد این خانم ها افزوده شود. تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار خانم در سامانه بچه های مسجد ثبت نام کرده اند.

وی ابرازداشت: «یکدیگر را بهتر بشناسیم» مورد آخری است  و بر اساس این عنوان، ما ارتباطمان را با کشورهای بین الملل و مذاهب و ادیان مختلف قوی خواهیم کرد. هفته پیش ما اجلاس مسجد، پایگاه اخوت جهان اسلام را با حضور ۴۰ اندیشمند در استان هرمزگان داشتیم.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشوردر پایان سخنان خود گفت: چندی پیش مدیران و مسئولان برتر کانون مساجد با هزینه ای اندک و به قول معروف مدل بچه مسجدی ها به کشور لبنان رفتند تا تجارب خود را به آنجا عرضه و از تجارب آنها هم استفاده کنند. در همین راستا ما در آستانه سال نوی میلادی پیام تبریک به رهبران مسیحی در ایران فرستادیم و به یک خانواده ارامنه هم سرزدیم تا تعامل بیشتری با ادیان و مذاهب مختلف برقرار کنیم.

بنا براین گزارش، آنونس سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد، در این نشست خبری رونمایی شد که قرار است گروه سرود چهل هزار نفری بچه های مسجد به صورت همزمان در 400 نقطه از ایران اجرا شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب