امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37114 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پس از میزبانی از اعضای کمپین سه شنبه های بدون خودرو:

منطقه17 به پویش حمل و نقل پاک کشور پیوست

روز گذشته و با حضور شاپور رستمی معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران و اعضای پویش سه شنبه های بدون خودرو از سراسر کشور، شهردار منطقه17 از پیوستن این منطقه به شبکه حمل و نقل پاک و پویش فرهنگی «سه شنبه ها» خبر داد.
منطقه17 به پویش حمل و نقل پاک کشور پیوست

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، سه شنبه بارانی منطقه17با میزبانی اعضای کمپین «سه شنبه های بدون خودرو»آفتابی شد.

صبح روزگذشته و با حضور مسئولین و اعضای کمپین سه شنبه های بدون خودرو، امیر محسنی از پیوستن شهرداری منطقه17 به کمپین «سه شنبه های بدون خودرو»خبر داد.

امیر محسنی شهردار منطقه17 با اعلام خرسندی از میزبانی فعالین حمل و نقل پاک در این منطقه گفت:خرسندم که امروز فعالین حفاظت از محیط زیست و حمل و نقل پاک میهمان سرزمین کوچک،متراکم و پربرکت منطقه17هستند.

 

**شهرداری ها شتاب دهنده پویش سه شنبه های بدون خودرو

مرضیه حصاری مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری در هفتمین جلسه پویش سه شنبه های بدون خوردو به میزبانی منطقه۱۷  گفت: در جلسات گذشته ۱۲ محور از جمله قوانین و مقررات، مشکلات پلیس راه ها و تصویب طرح ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و منجر به انعقاد تفاهم نامه هایی با وزرات آموزش و پرورش، وزرات بهداشت و درمان و وزارت راه و شهرسازی شد

وی با اشاره به اهمیت حضور شهرداری ها در این کمپین افزود: برخی از شهرداری ها به عنوان پایلوت، اقدام عملیاتی برای شتاب بیشتر به این پویش را دستور کار خود قرار دادند. باید از تمام ظرفیت ها برای جذب مشارکت مدارس و دانش آموزان و استفاده از دوچرخه در شهر استفاده کنیم.

حصاری ایجاد راه های برای کمک به فعالان محیط زیست را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: شهرداری هایی که شجاعت اجرای طرح ها را دارند بسیار ارزشمند هستند. باید تلاش کنیم تا طرح های ناموفق یا روی زمین مانده برای پاکی هوا را به کمک فعالان محیط زیست و شهرداری ها به نتایج مثبتی برسانیم.

 

**حمل و نقل پاک را در کشور گسترش دهیم

هفتمین نشست جمعی پویش سه شنبه های بدون خودرو به میزبانی شهرداری منطقه17تهران و حضور نمایندگان شهرداری شهرهای مشهد،اصفهان،نیشابور،اراک، قم،گرگان،قزوین و یزد برگزار شد تا اجرای این کمپین در سراسر کشور عملیاتی شود.

احداث مسیر دوچرخه سواری در معابر اصلی،ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی،اصلاح هندسی معابر و گسترش حمل و نقل پاک از جمله مباحثی بود که در این نشست از سوی حاضرین طرح شد و اقدامات صورت گرفته در شهرهای اراک،قم،نیشابور و گرگان و شهرداری مناطق 6و17 مورد ارزیابی قرار گرفت.

محمدبختیاری عضو سازمانهای مردم نهاد و  بنیانگذار کمپین سه شنبه های بدون خودرو، داشتن هوای پاک را در گرو مشارکت و همراهی مردم با این طرح دانست و از نمایندگان و اعضای حاضر در کمپین خواست تا هرچه بیشتر شهروندان را به حضور در این کمپین تشویق کنند.

امیرمحسنی شهردار منطقه17که میزبان این جلسه بود نیز مهارت آموزی به اقشار مختلف و ایجاد زیرساخت لازم برای مشارکت شهروندان را در گسترش حمل و نقل پاک موثر دانست.

 

 

**موفقیت شهرداری منطقه17در کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت/برای حفظ جان شهروندان تلاش می کنیم

امیرمحسنی شهردار منطقه17 در دیدار با نمایندگان شهرداری شهرهای عضو حمل و نقل پاک از اقدام موفقیت آمیز مدیریت شهری در کنترل ترافیک منطقه و کاهش تصادفات جرحی و فوتی خبر داد.

شهردار منطقه17 در هفتمین نشست پویش سه شنبه های بدون خودرو از کاهش تصادفات جرحی منطقه خبر داد و افزود: با تلاش بی وقفه همه همکارانم در مدیریت شهری، شاهدیم که تصادفات منجر به جرح و فوت در منطقه کاهش یافته و از 7کشته در سال گذشته کاهش بسیار خوبی رخ داده است.

امیر محسنی مهارت آموزی  به شهروندان را در کاهش تصادفات موثر دانست و تصریح کرد: در یکسال گذشته اقدامات موثری در حوزه آموزش و  مهارت آموزی برای اقشار مختلف خصوصا دانش آموزان شکل گرفته که به طور قطع در کاهش تلفات و حفظ جان شهروندان عزیز موثر بوده و امیدواریم که شاهد اثرگذاری بیشتر این فعالیتها نیز باشیم.

شهردار منطقه17 با اشاره به فعالیت های پویش سه شنبه های بدون خودرو گفت: پویش بسیار خوب سه شنبه های بدون خودرو نیاز امروز کشور است و به عنوان مدیران شهری این منطقه،خوشحالیم که اقدام‌موثر برای پیوستن عملیاتی و اطلاع رسانی لازم برای پیوستن به این کمپین انجام شده و استفاده از حمل و نقل پاک در این منطقه رونق دارد.

 

 

**ابتکار شهرداری منطقه17در اجرای طرح دوچرخه سواری دانش آموزی

شهرداری منطقه17 برای اولین بار و با احصا مسیر تردد دانش آموزان مدارس سطح منطقه و با همکاری موثر متولیان آموزشی توانست به اجرای طرح دوچرخه های اشتراکی نزدیک شود.

در جریان هفتمین نشست هماهنگی کمپین سه شنبه های بدون خودرو شهردار منطقه17 ضمن اعلام برنامه های اجرایی این کمپین در سطح منطقه گفت: آموزش دانش آموزان و پیوستن آنها به ایندکمپین پرشور،در اولویت کاری مدیریت شهری این منطقه ست که برای آن اقدامات عملیاتی ،اصولی و‌موثر صورت گرفته که به زودی نتایج عملیاتی آن بررسی خواهد شد.

محسنی آموزش قوانین و مهارت آموزی به کودکان را برای گسترش حمل و نقل پاک موثر دانست و تصریح کرد: هم اکنون در این منطقه ماهانه بیش از سه هزار نفرساعت آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باهدف کاهش ترافیک و استفاده از حمل و نقل پاک، به دانش آموزان ارائه می شود و خوشبختانه همه این آموزشها موثر بوده است.

محسنی برای شرح این طرح گفت:مدارسی برای اجرای این طرح انتخاب شد و مسیر تردد دانش آموز و مربی بررسی و برای استقرار دوچرخه اشتراکی امکان سنجی شده و مسیر لازم برای تردد دوچرخه در دست احداث قرار گرفت.

گفتنی ست در این نشست و برای اولین بار،مدیران مدارس پایلوت طرح دوچرخه اشتراکی در منطقه17حضور داشتند و توسط شاپوررستمی معاون هماهنگی امورمناطق شهرداری تهران و امیرمحسنی شهردار منطقه17 مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب