امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37256 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اردوغان اعلام کرد؛

اجازه برای ورود به سوریه نمی‌گیریم/با موضع امپریالیستی در قبال ونزوئلا مخالفیم

خبرایران: اردوغان رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر اهمیت تحولات سوریه برای کشورش، گفت: ما برای ورود به سوریه مجبور نیستیم از کسی اجازه بگیریم.
اجازه برای ورود به سوریه نمی‌گیریم/با موضع امپریالیستی در قبال ونزوئلا مخالفیم

به گزارش خبرایران، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد: اهمیت آن دسته از تحولات سوریه که به آینده ترکیه مرتبط است، ما را به استفاده از تمامی راه‌ها و شیوه‌ها مجبور می‌کند، و در شرایطی که ورود به سوری امری اجتناب‌ناپذیر شده، ما برای ورود به سوریه مجبور نیستیم از کسی اجازه بگیریم.

به گزارش سایت النشره، اردوغان تاکید کرد: درباره منطقه امن در شمال سوریه هیچ نقشه راه رضایت بخشی با آمریکا وجود ندارد. البته ما به توافقات پایبندیم قول ما قول است اما صبر ما نامحدود نیست.

وی هشدار داد: در صورت عدم خروج کردهای مسلح از منبج ظرف چند هفته، صبر آنکارا به پایان خواهد رسید. اگر تروریست‌ها ظرف هفته‌های آتی منبج را ترک نکنند صبر ما پایان خواهد یافت آمریکا باید به قول‌هایی که به ترکیه درباره سوریه داده عمل کند در غیر این صورت آنکارا اقدامات لازم را برای از بین بردن تهدیدها علیه امنیت ملی آغاز خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه خطاب به دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود گفت: آیا ونزوئلا یکی از ایالت‌های شماست؟ چگونه می‌توانید به یک رئیس جمهور منتخب بگویید که از قدرت کنار برود؟ پس دموکراسی کجاست؟

اردوغان با متهم کردن اروپا به دورویی به دلیل تلاش برای خلع مادورو گفت: از یک طرف می گویید دموکراسی، دموکراسی، دموکراسی، صندوق رای، صندوق رای، صندوق رای و از طرف دیگر به خودتان اجازه می‌دهید دولتی را با خشونت و نیرنگ برکنار کنید.

رئیس جمهور ترکیه آمریکا و اتحادیه اروپا را به استاندارد دوگانه علیه ونزوئلا با به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور متهم کرد و این تصمیم را غیرقانونی خواند و گفت: ونزوئلا برای شما تبدیل به ابزار شده است؟ رئیس‌جمهوری از طریق انتخابات روی کار آمده به چه حقی شما یکی دیگر را انتخاب می‌کنید؟ دموکراسی کجاست چطور می‌توان این را پذیرفت؟ و ناگهان اتحادیه اروپا ظاهر می‌شود. شما درباره دموکراسی می گویید اما از تصمیم اشتباهی حمایت می کنید. ما جهانی که در آن "کسی که قویتر است درست است" را قبول نداریم ما با این موضع امپریالیستی مخالفیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب