امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37262 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترغلامرضا سلیمانی درنشست خبری اعلام کرد؛

ماموریت بیمه مرکزی نظارت بر عملکرد بیمه‌گران و صیانت از حقوق بیمه گذاران است/ کلید واژه اصلی بیمه مرکزی درارتباط با شرکتهای بیمه تعامل است/ قانون بیمه شخص ثالث اصلاح می شود/ شبکه فروش باید با پشتیبانی شرکتهای بیمه توسعه پیدا کند

خبرایران: رئیس کل بیمه مرکزی به موضوع اصلاح قانون بیمه شخص ثالث اشاره وگفت: قانون به صراحت این تکلیف را بر عهده ما گذاشته که تا پایان برنامه ششم بحث ویژگی های راننده با همراه خودرو را به نتیجه برسانیم و با این مصوبه رانندگان کم ریسک از تخفیف های بالاتر بیمه‌ای برخوردار خواهند شد.
ماموریت بیمه مرکزی نظارت بر عملکرد بیمه‌گران و صیانت از حقوق بیمه گذاران است/ کلید واژه اصلی بیمه مرکزی درارتباط با شرکتهای بیمه تعامل است/ قانون بیمه شخص ثالث اصلاح می شود/ شبکه فروش باید با پشتیبانی شرکتهای بیمه توسعه پیدا کند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ویژه چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی» صبح امروز دوشنبه 15 بهمن ماه 1397 با حضور «دکترغلامرضا سلیمانی» رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی بیمه مرکزی برگزارو دراین نشست خبری «دکترغلامرضا سلیمانی» رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: ماموریت بیمه مرکزی نظارت بر عملکرد بیمه‌گران و صیانت از حقوق بیمه گذاران است و هرگونه تصمیم برای ادغام شرکت های بیمه ای بر عهده سهامداران و ذینفعان آن شرکت ها خواهد بود.

دکترسلیمانی تصریح کرد: بررسی فعالیت شرکت های بیمه ای از ماموریت های جدی نهاد ناظر است و نهادهای دیگر که بر اساس قانون مجاز به بازرسی از شرکت‌ها هستند می توانند به این شفاف‌سازی کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: کلیدواژه اصلی بیمه مرکزی درارتباط با شرکتهای بیمه تعامل است، خوشبختانه در بیمه مرکزی دنبال تصدی‌گری بیشتر نیستیم و به همین خاطر از انجمن ها کانون های صنفی و سندیکای بیمه گران حمایت می کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از اصلاح آیین نامه ۶۰ در شورای عالی بیمه خبر داد و عنوان داشت: طبیعی است به دلیل مسائل تورمی اگر شرکت‌های بیمه بخش اعظم دارایی های خود را در بانک سرمایه گذاری کنند در صورت بروز خسارات با بحران نقدینگی روبه‌رو خواهند شد.

وی از لزوم حضور شرکت های بیمه در بازار سرمایه ابرازداشت: نهاد ناظر زمینه‌هایی را فراهم کرده تا شرکت‌های بیمه با ورود به بازارهای سرمایه از توانگری مالی مناسب تری بهره مند شوند.

دکترسلیمانی به موضوع اصلاح قانون بیمه شخص ثالث اشاره وتاکید کرد: قانون به صراحت این تکلیف را بر عهده ما گذاشته که تا پایان برنامه ششم بحث ویژگی های راننده با همراه خودرو را به نتیجه برسانیم و با این مصوبه رانندگان کم ریسک از تخفیف های بالاتر بیمه‌ای برخوردار خواهند شد.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ یکی از خبرنگاران مبنی بر دخالت بیمه ایران در انجام امور نظارتی بیمه مرکزی به صراحت اعلام کرد: شرکت بیمه ایران قدیمی ترین شرکت بیمه ای و از ارزش های صنعت بیمه به حساب می آید اما به لحاظ نظارتی و آیین نامه هیچ تفاوتی با شرکت‌های خصوصی ندارد و سهم سی و سه درصد این شرکت در بازار بیمه، تمایزی برای نظارت بر آن ایجاد نمی کند.

وی ارائه نرخ های غیر واقعی از سوی بخشی از صنعت بیمه را از جمله آسیب های صنعت بیمه ارزیابی کرد و افزود: غیر از رشته بیمه شخص ثالث در سایر رشته های بیمه ای بحث تعرفه مطرح نیست و بیمه مرکزی در بخش اتکایی فقط پوششهای را تعهد خواهد کرد که نرخ و شرایط آن منطقی و واقعی باشد.

دکترسلیمانی میزان حق بیمه شخص ثالث در سال آینده را در گرو تصمیم قوه قضاییه برای تعیین نرخ دیه دانست و اظهار داشت: در رشته بیمه شخص ثالث و همچنین درمان تکمیلی ضریب خسارت معمولا بالای ۱۰۰ درصد است که این مسئله باید اصلاح شود و ما به دنبال نرخ های متناسب و واقعی هستیم تا هم مردم از خدمات بیمه ای رضایت داشته باشند و هم شرکت های بیمه دچار آسیب نشوند.

وی با تأکید بر ضرورت استقرار نرم افزار جامع اطلاعاتی در صنعت بیمه خاطرنشان کرد: در دنیای امروز مساله فروش مویرگی جایگزین فرایند سنتی فروش شده و استارتاپ ها می توانند در این خصوص ظرفیت های موجود را افزایش دهند و شرکت‌های بیمه بدون استفاده از تکنولوژی با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: شبکه فروش باید با پشتیبانی شرکتهای بیمه توسعه پیدا کند که یکی از روش های توسعه ای تقویت استارت آپ هاست.

وی با تشریح فعالیت‌های ۴۰ ساله صنعت بیمه پس از انقلاب از رشد ملموس شاخص های بیمه خبر داد و گفت: در زمینه توسعه بیمه کارهای مهمی انجام شده اما کافی نیست چرا که هنوز ظرفیت های بیشتری در صنعت بیمه وجود دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان سخنان خود به سوالات خبرنگاران در خصوص موضوعاتی نظیر بیمه بلایای طبیعی، تحریم های بیمه ای، اصلاح آیین نامه ها و موارد دیگر پاسخ داد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب