امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 374 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۹:۵۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

علیرضا محجوب؛

افزایش بودجه عرصه بازیهای رایانه ای و حمایت از تولیدات داخلی وظیفه مجلس است

خبر ایران: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به نقش و جایگاه حوزه فرهنگی و تاثیر آن بر مخاطبان اشاره کرد و گفت: دولت و مجلس مکلف به حمایت از تولیدات داخلی در عرصه فرهنگی به ویژه بازی‌های رایانه‌ای و صنعت سرگرمی کشور است.
افزایش بودجه عرصه  بازیهای رایانه ای و حمایت از تولیدات داخلی وظیفه مجلس است

به گزارش خبر ایران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «علیرضا محجوب»به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: عمل به فرمایشات ایشان و توجه ویژه به حوزه فرهنگ و هنر و بویژه حمایت از تولیدات داخلی باید در اولویت امور قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به  سخنان رهبری باید حوزه گیم مورد توجه مسوولان قرار گیرد تا مرجع اصلی  تولید وعرضه محصولات بازی های رایانه ای بازار داخلی باشد .

دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت و مجلس مکلف به حمایت از تولیدات داخلی در حوزه فرهنگی به ویژه بازی های رایانه ای است .

محجوب به  نحوه حمایت از عرصه گیم اشاره کرد و افزود: مهمترین مشکل در حمایت از محصولات داخلی ،حمایت غیر حرفه ای و تخصصی است که  باید با  توجه به نوع محصولات ، حمایت خاصی را برای تولیدات داخلی در نظر گرفت .

این نماینده مجلس با بیان اینکه  دولت به دلیل تخصصی بودن بازار بازی های رایانه ای پیش بینی لازم را نکرده و به طبع مجلس نیز پیش بینی در این زمینه نداشته است ،گفت : این مساله  به این معنا نیست که مجلس نمی تواند از گیم حمایت کند یا  قرار نیست  مورد حمایت دهد.

محجوب افزود: حمایت از بازی های رایانه ای و تامین بودجه حمایت از تولیدات این بخش با توجه به تاکید مقام معظم رهبری می بایست در دستور کار کمیسیون تخصصی قرار و مصوب شود.

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ، به  ورود بازی های رایانه ای خارجی به بازار گیم اشاره کردو افزود: برای این که صنعت بازی های رایانه ای  اسلامی ایرانی را توسعه دهیم نیازمند توجه ویژه به بازی های داخلی هستیم و در این جهت باید از قاچاق کالا به کشور جلو گیری شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب