امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3743 تاریخ انتشار: جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۴:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

خبر خوش مالیاتی برای مطبوعات

آگهی‌های منتشر شده در روزنامه‌ها و نشریات از قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.
خبر خوش مالیاتی برای مطبوعات

به گزارش خبرایران، حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر افزود: طبق قانون، مطبوعات از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده انتشار آگهی‌های مطبوعاتی معاف هستند اما این قانون در عمل اجرا نمی‌شد.

او ادامه داد: با توجه به اجرایی نشدن این نظریه، دوشنبه گذشته و به درخواست مجدد مطبوعات، رییس مجلس جلسه‌ای با حضور مسوولان معاونت قوانین مجلس، کمیسیون تطبیق مصوبات، وزارت ارشاد، سازمان مالیاتی و مدیران روزنامه‌ها به منظور حل مسائل فیمابین تشکیل داد که منجر به صدور این بخشنامه شد.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به جزییات بخشنامه، توضیح داد: طی این بخشنامه که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور و عطف به نامه مشاور محترم و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی مورخ 9 آبان ماه1392 مبنی بر اطلاق حکم مطبوعات مندرج در بند 5 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 اردیبهشت 87 صادر شده، آگهی‌های منتشره در روزنامه‌ها و نشریات از مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف است.

انتظامی با تشکر از همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین سازمان امور مالیاتی کشور و سپاس ویژه از رییس مجلس که شخصا پیگیر این موضوع بود، ابلاغ این قانون و اجرای آن را گامی مهم در تقویت بنیه اقتصادی مطبوعات دانست.

به گفته معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد این بخشنامه در تاریخ 13 خرداد به تمامی دستگا‌ه‌های ذیربط ابلاغ شده است.

بنابراین گزارش ،چندی پیش مدیران رسانه‌های مکتوب طی نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، خواستار بررسی مشکل اخذ مالیات از مطبوعات در ازای چاپ آگهی‌ها و یافتن راهکاری قانونی برای آن شده بودند، زیرا این اقدام بار مالی سنگینی بر دوش آنان گذاشته بود و برخی رسانه‌ها را در مسیر تعطیلی قرار داده بود.

 

 

 
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب