امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37584 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دکترابراهیم کاردگر درنشست خبری اعلام کرد؛

طرح مهر دانا به منظوررفاه حال شهروندان و نیز حمایت ازسبد اقتصاد خانواده‌ها تهیه شده / پرتفو بیمه دانا را به سمت پرتفوی سود آور ببریم/ صاحبان خودرو باید الحاقیه بیمه بدنه دریافت کنند / توافق شرکت‌های بیمه برای حذف ۲.۵ درصد تخفیفی قانون بیمه شخص ثالث

خبرایران: مدیرعامل بیمه دانا درخصوص اجرای طرح «مهر دانا» با همکاری بانک قرص الحسنه مهر ایران گفت: در این طرح هر شخصی که به نمایندگی بیمه دانا مراجعه کند می‌تواند تا سقف ۲.۵ میلیون تومان تسهیلات برای بیمه نامه دریافت کند و این رقم برای رانندگان تاکسی ۳ میلیون تومان و برای اتوبوسرانان ۶ میلیون تومان در قالب قرض الحسنه برآورد شده است.
طرح مهر دانا به منظوررفاه حال شهروندان و نیز حمایت ازسبد اقتصاد خانواده‌ها تهیه شده / پرتفو بیمه دانا را به سمت پرتفوی سود آور ببریم/ صاحبان خودرو باید الحاقیه بیمه بدنه دریافت کنند / توافق شرکت‌های بیمه برای حذف ۲.۵ درصد تخفیفی قانون بیمه شخص ثالث

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «شرکت بیمه دانا» صبح امروز یکشنبه 28 بهمن ماه 1397 با حضور«دکترابراهیم کاردگر» مدیرعامل بیمه دانا و اصحاب رسانه برگزارو دراین نشست خبری «دکترابراهیم کاردگر» مدیرعامل بیمه دانا با اشاره به اجرای طرح مهر دانا با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهارداشت: این طرح به منظور رفاه حال شهروندان و نیز حمایت از سبد اقتصاد خانواده‌ها تهیه شده است.

مدیرعامل بیمه دانا تصریح کرد: طبق این تفاهم‌نامه که برای اولین بار در صنعت بیمه و بانک کشوراجرا می‌شود، اقشار مختلف جامعه از جمله رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی کشور و تمامی سهامداران سهام عدالت می‌توانند بدون مراجعه به بانک، به دفاتر نمایندگی بیمه دانا در سراسر کشور مراجعه کرده و بدون ضامن، تسهیلات بانکی دریافت کرده و نسبت به تهیه بیمه‌نامه‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی درخصوص اجرای طرح «مهر دانا» که با همکاری بانک قرص الحسنه مهر ایران اجرایی شده ،خاطرنشان کرد: در این طرح هر شخصی که به نمایندگی بیمه دانا مراجعه کند می‌تواند تا سقف ۲.۵ میلیون تومان تسهیلات برای بیمه نامه دریافت کند و این رقم برای رانندگان تاکسی ۳ میلیون تومان و برای اتوبوسرانان ۶ میلیون تومان در قالب قرض الحسنه برآورد شده است.

دکترکاردگربه تشریح عملکرد این شرکت از ابتدای سال جاری تا امروز پرداخت و افزود: بیمه دانا در6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴ درصد رشد در بخش حق بیمه‌ها کسب کرده و نسبت خسارت آن به ۷۶ درصد رسید. ضمن اینکه بیمه دانا سهم بالایی از رشته درمان دارد و نسبت خسارت در این رشته ۱۰۲ درصد است.

وی از رشد ۵۰ درصدی حق بیمه‌ها در نیمه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و ابرازداشت: نسبت خسارت نیز درهمین مدت با 2 درصد کاهش از 76 درصد به ۷۴ درصد کاهش پیدا کرده است و اغلب قرارداد‌های بیمه‌های دانا در حوزه درمان قرارداد‌های کلان است و برای تمدید آن‌ها برنامه داریم تا نرخ‌ها واقعی شود.

مدیرعامل بیمه دانا افزود: در نظرداریم پرتفو بیمه دانا را به سمت پرتفوی سود آور ببریم و ترکیب پرتفو را اصلاح کنیم و بیمه درمان از ابتدای امسال یک هزار و ۹۴۲ میلیارد تومان خسارت درمان پرداخت کرده و از این رو نسبت خسارت در این رشته ۱۰۲ درصد است در حالی که طبق مقررات بیمه مرکزی باید ۸۰ درصد باشد.

 وی از توافق شرکت‌های بیمه برای حذف ۲.۵ درصد تخفیفی که قانون بیمه شخص ثالث اجازه اعمال آن را به شرکت‌ها داده، خبر داد و عنوان داشت: با اینکه خود شرکت‌ها در این زمینه توافق کرده اند، اما همچنان ممکن است برخی به این توافق پایبند نباشند؛ البته در این زمینه ایرادی به سندیکای بیمه گران ایران وارد نیست که چرا شرکت‌ها ممکن است به توافق خود در شورای عمومی پایبند نباشند.

 دکترکاردگرخاطرنشان کرد: اساسنامه فعلی سندیکا ابزار‌های قانونی و نظارتی لازم را در اختیار آن قرار نداده است، البته اساسنامه سندیکا به تازگی اصلاح شده، اما تایید آن باید در جای دیگری (شورای عالی بیمه) انجام شود که ممکن است این تغییرات را تایید نکند.

وی تصریح کرد: طبق قانون بیمه شخص ثالث شرکت‌ها برای جلوگیری از زبان در این رشته این اختیار را دارند که تا ۲.۵ درصد تخفیف دهند که همین رقم در چند سال اخیر حدود ۸ درصد نسبت خسارت را در این رشته بهبود داد.سهم بیمه زندگی از پرتفوی این شرکت هم این رشته بیمه‌ای حدود ۱۱ درصد از پرتفوی بیمه دانا را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل بیمه دانا در پایان سخنان خود درخصوص بیمه اتومبیل نیز با توجه به رشد قیمت‌ها گفت: صاحبان خودرو باید الحاقیه بیمه بدنه دریافت کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب