امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37585 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۴:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

جگوار XF و آئودی A6؛ رقابتی با تفاوت در حد سی سی

خبرایران: اگر از شما بخواهند که بین جگوار XF و آئودی A6 یک مورد را انتخاب کنید، به نظر شما کدام یک بهتر است؟ حقیقتاً اگر این سوال از من پرسیده شود، شک نداشته باشید که هر دو مورد را انتخاب می‌کنم.
جگوار XF و آئودی A6؛ رقابتی با تفاوت در حد سی سی

به گزارش خبرایران، بنابر اعلام وب‌سایت دیوار، شاید اگر مشخصات فنی این دو خودرو را بدانید و در مورد ظاهر آنها اطلاعات کافی داشته باشید، به من حق بدهید. در بازارهای داخلی و بین‌المللی برای خرید و فروش جگوار XF و آئودی A6 گزینه‌های مختلفی پیش روی شماست که آنها را با هم مقایسه کنید.

به همین دلیل، در این مطلب قصد دارم که جگوار XF و آئودی A6 را با هم مقایسه کنم و ببینم که از لحاظ فنی یا از لحاظ ظاهری چه تفاوت‌هایی با همدیگر دارند.

جگوار XF یا آئودی A6، سدان‌هایی با سبک طراحی مشابه

شاید اگر چندان وارد حوزه خرید و فروش خودرو نشده باشید و در بخش طراحی خودرو حساسیت نداشته باشید، چندان تفاوت چشمگیری در این دو خودرو پیدا نکنید. هم جگوار XF و هم آئودی‌ای ۶ از طراحی منعطف و منحنی وار برای شیشه‌های عقب و جلو و شیشه‌های کناری استفاده کردند. در هر دو خودرو طراحی اتاق و طراحی صندلی‌ها به شکلی است که راننده و سرنشین در ارتفاع مناسبی قرار می‌گیرند و تسلط راننده نسبت به جاده بسیار خوب است.

اما اگر بخواهیم تفاوت جزئی بین ظاهر جگوار XF و آئودی A6 را پیدا کنیم، بهتر است از نمای جلو به این خودروها نگاه کنید. در خودرو آئودی اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، لوگو و نماد شرکت است که به شکل بزرگی در قسمت جلوی رادیاتور آن کار شده است. شبکه جلو این قسمت پلاک این خودرو نسبتاً بزرگ به نظر می‌رسد و شاید از داخل آن امکان دیدن بخش‌های داخلی موتور فراهم شده باشد. در ضمن طراحی رینگ‌های خودرو با طراحی بدنه آن همخوانی دارد و به نوعی یک سبک اسپرت و شیک را جلوه می‌کند.

اما وقتی که به سمت جگوار XF می‌روید قسمت جلوی آن برجسته‌تر و بلندتر می‌رسد و شبکه جلوی رادیاتور خیلی کوچک‌تر شده است. در همان نگاه اول متوجه می‌شوید که کاپوت خودرو هم نسبت به حالت معمول بالاتر است و یک حالت غرورآمیز به خودرو بخشیده است. طراحی رینگ‌های آلومینیومی جگوار تا حدود زیادی با سدان های موجود در بازار همخوانی دارد و آن را منعطف‌تر کردند. در قضاوت نهایی می‌توانیم خودرو جگوار را یک خودروی رو به عقب با سطح آسایش و رفاه بیشتر معرفی کنیم.

مشخصات فنی نزدیک به هم برای جگوار XF و آئودی A6

اگر تصمیم خود را برای خرید جگوار XF یا خرید آئودی A6 نگرفته‌اید، مشخصات فنی می‌تواند به شما کمک کند. در خودروی جگوار از یک موتور با حجم ۱۹۹۹ سی سی استفاده شده است که می‌تواند ۱۷۷ اسب بخار را در ۴۰۰۰ دور در دقیقه برای شما فراهم کند. حداکثر گشتاور این خودرو ۴۳۰ نیوتن‌متر است که در ۲۵۰۰ دور در دقیقه به دست می‌آید. سیستم انتقال قدرت در این خودرو از نوع اتوماتیک بوده و ۸ دنده است. برخورداری از ۴ سیلندر در جگوار ایکس اف این شانس را برای آن به وجود آورده که سرعت صفر تا صد کیلومتر را تنها در ۸.۱ پر کند و حداکثر سرعت آن ۲۲۹ کیلومتر در ساعت است.

قیمت آئودی A6 رو آماده کرده‌اید، پس به این موارد هم توجه کنید. در این خودرو از یک موتور با ظرفیت ۱۹۶۸ سی‌سی بهره برده شده که چهار سیلندر است. این موتور می‌تواند حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را در ۳۰۰۰ دور در دقیقه فراهم کند و حداکثر توان آن ۱۸۸ اسب بخار است. سیستم انتقال حرکت در این خودرو از نوع اتوماتیک بوده و هفت دنده است. شتاب آئودی A6 به شکلی است که می‌تواند سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۸.۴ ثانیه پر کند و حداکثر سرعت آن ۲۳۲ کیلومتر در ساعت است.

به عنوان خریدار به هیچ وجه در مورد پرداخت قیمت جگوار XF نگران نباشید و مطمئن باشید که ویژگی‌های هر دو خودرو در بسیاری از موارد به یکدیگر شبیه هستند. به جرأت می‌توان ادعا کرد که ایجاد تفاوت بین این خودرو بیشتر سلیقه‌ای بوده و شما باید ببینید که چه انتظاری از خودروی مورد نظر خود دارید. هم خرید و فروش جگوار XF و هم خرید و فروش آئودی A6 طرفداران زیادی دارد و می‌توانید نمونه‌های کار کرده و نو آن را در بازار پیدا کنید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب