امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3771 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس اتحادیه املاک استان تهران خبر داد؛

افزایش «اجاره بها» با توقف نرخ تورم معنایی ندارد / افزایش 20 تا 50 دردصدی قیمت اجاره در سال گذشته

عقبایی رییس اتحادیه املاک استان تهران گفت: با کاهش نرخ تورم امسال نباید مالکان قیمت اجاره بها ‌را افزایش دهند.
افزایش «اجاره بها» با توقف نرخ تورم معنایی ندارد /  افزایش 20 تا 50 دردصدی قیمت اجاره در سال گذشته

به گزارش خبرایران، عقبایی اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه اصلی‌ترین شاخص تعیین قیمت اجاره ، قیمت مسکن است گفت: در صورتی که قیمت مسکن افزایش یابد قیمت اجاره بهاء نیز افزایش می‌یابد. از سال 93 شاهد افزایش قیمت مسکن نبودیم، بنابراین نباید قیمت اجاره بهاء افزایش یابد.

 رییس اتحادیه املاک استان تهران در ادامه اظهار داشت: مالکان و سازندگان واحدهای مسکونی قیمت‌ها را در ابتدای سال کمی افزایش دادند ولی معامله ها براساس قیمت های سال گذشته انجام شده است.

عقبایی در ادامه تصریح کرد: معامله‌ای که در حال حاضر طی ماه‌ اخیر انجام شد بر اساس قیمت‌های سال 92 بود و هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه طی دو ماه اخیر حجم معاملات نسبت به ایام مشابه سال 92، 15 درصد افزایش داشته است گفت: امید است این حجم معاملات طی ماه‌های آینده رونق بگیرد و همواره سیر صعودی را در این بخش شاهد باشیم.

عقبایی در ادامه اظهار داشت: ورود بازار رهن و اجاره از اواخر خردادماه تا پایان شهریورماه زمینه ساز رونق بازار اجاره بهاء می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مشاوران املاک بخشی از مردم هستند افزایش نابه‌جای قیمت اجاره بهاء برای دهک‌های ضعیف جامعه و مستاجران نباید انجام شود.

رییس اتحادیه املاک استان تهران در ادامه توضیح داد: ورود خانه‌های خالی به بازار اجاره ‌بهاء زمینه برقراری توازن در این بازار می‌شود بنابراین باید با اجرایی کردن قانون مالیات خانه‌های خالی هر چه سریعتر به رونق این بازار کمک کنیم.

عقبایی در ادامه افزود: شاخص تورم در امسال نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته بنابراین نباید افزایش قیمت در بازار اجاره بهاء وجود داشته باشد.

رییس اتحادیه املاک استان تهران در ادامه توضیح داد: مشاوران املاک باید توصیه‌های لازم را برای بالا نبردن قیمت مسکن به مالکان انجام دهند.

وی در ادامه گفت: وجود افزایش 15 درصدی قیمت اجاره در حال حاضر شایعه‌ای بیش نیست و باتوجه به کاهش نرخ تورم افزایش قیمت اجاره بهاء بی‌معنی است.

عقبایی در ادامه اظهار داشت: افزایش قیمت اجاره بهاء اثر محسوسی در بالا بردن حق الزحمه مشاوران املاک دارد بنابراین این افزایش قیمت به نفع این بخش نمی‌باشد.

 وی در ادامه گفت: نباید با ایجاد جو روانی مبنی بر افزایش قیمت اجاره بهاء زمینه‌ساز تحرک در این بازار شویم.

 عقبایی در ادامه توضیح داد: قیمت مسکن در سال 92 نسبت به سال 91 بین 20 تا 50 درصد افزایش قیمت داشت. ولی امسال هیچ اتاقی در این بخش رخ نداده است که انتظار افزایش قیمت داشته باشیم.

 رییس اتحادیه املاک استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: باید در این بخش مالکان و مشاوران املاک منافع مردم و مستاجران را در نظر بگیرند.

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب