امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37732 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در آستانه آغاز دوازدهمین جشنواره «فیلم 100» عنوان کرد؛

مومنی‌شریف: سینمای ایران نیاز به پوست اندازی دارد/ اخلاق ضروری‌ترین نیاز سینمای امروز

خبرایران: سینمای ایران با انقلاب اسلامی جهش‌های اساسی و آشکاری را تجربه کرده و توانسته است ادبیات و نگاه تازه‌یی را به دنیا معرفی نماید ولی هنوز برای دستیابی به کیفیت ایده‌ال فاصله دارد و می‌طلبد با مجاهدت جوانان سینماگر فضای جديدي را تجربه نمايد.
مومنی‌شریف: سینمای ایران نیاز به پوست اندازی دارد/ اخلاق  ضروری‌ترین نیاز سینمای امروز

به گزارش خبرایران از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی «فیلم 100»؛ محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در آستانه برگزاری این رویداد سینمایی طی پیامی عنوان کرد:  سینمای ایران با انقلاب اسلامی جهش‌های اساسی و آشکاری را تجربه کرده و توانسته است ادبیات و نگاه تازه‌یی را به دنیا معرفی نماید ولی هنوز برای دستیابی به کیفیت ایده‌ال فاصله دارد و می‌طلبد با مجاهدت جوانان سینماگر فضای جديدي را تجربه نمايد.

«جشنواره بین‌المللی فیلم‌ 100»که با محوریت اخلاق به مثابه ضروری‌ترین نیاز سینمای امروز برگزار می‌شود از این روست که اهمیت مضاعف می‌یابد. این رویداد فرهنگی و سینمایی،  به دلیل مواجهه و الفت با نسل جوان قادر است به اشکال گوناگون در زمینه رشد، بالندگی و تعالی سینما گام بردارد.

بر این باورم كه سینمای ایران بیش از همیشه نیاز به پوست اندازی دارد- تحول برای درک ضرورت‌های متعالی و ممتاز و گره خوردن با متن جامعه و مردم- . قطعا، این تغییر و تحول با ایجاد افق‌های تازه و ورود نیروهای جوان و متعهد ممکن می‌شود. مقوله پرورش استعدادهاي جوان و متعهد - فراتر از سطح شعارهای روزمره – مولفه‌ای است که سینما و هنر به آن محتاج است.

حوزه هنري اين راهبرد را در طول سال‌ها فعاليتش به معناي واقعي سرلوحه کارهاي خود قرار داده است. کشف و شناسایی استعدادهای جوان از رویکردها و سیاست‌های مهم این نهاد به شمار می‌آید و در این راستا، نمونه‌ها و مصادیق بسیاری از فیلمسازان جوان طی سال‌های اخیر با حمایت حوزه هنری وارد عرصه سینمای حرفه‌ای شده و می‌شوند.

این رویکرد حوزه هنری بویژه در جشنواره «فیلم100» عیان‌تر و گسترده‌تر است. از آنجایی که سينما، هنري پرهزينه است، فرصت آزمون و خطا به معناي واقعي در اين عرصه نيست. جشنواره «فیلم100» فرصت آزمون و خطا و جمع‌بندي توانايي هنرمندان جوان و مستعد را فراهم مي‌کند و ظرفیتی مناسب برای تجربه ورزی و سینماورزی است.

اين جشنواره در دوره‌هاي مختلفش با اهتمام به «ايده هاي نو»، «سينماي تذکر»، سینمای اخلاق و ... همواره کوشیده است تا بستری باشد برای شناسایی و حمایت از سینماگران جوان و متعهد و محلي براي گره خوردن پرورش استعدادهاي جوان و اعتماد به مديريت جوانان.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «فیلم100» به همت حوزه هنری و به دبیری علی قربانی از فردا هشتم اسفند تا جمعه دهم اسفند در پردیس سینمایی آزادی و تالار اندیشه برگزار می‌شود

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب