امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37827 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۶:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قیمت پراید و نحوه اطلاع از تغییرات لحظه‌ای قیمت

خبرایران: پراید محصول نام آشنای شرکت سایپا است که افتخاراتی همچون ارزان‌ترین، پرفروش‌ترین و صد البته رتبه ایمنی پایین‌تر نسبت به سایر محصولات این کمپانی را در کارنامه خود دارد. جالب است بدانید خودرویی که ما در کشور عزیزمان با نام سایپا پراید می‌شناسیم، در واقع یکی از محصولات بسیار قدیمی شرکت فورد به نام فستیوا (Festiva) است که در سال ۱۹۸۶ توسط شرکت مزدا طراحی و تولید شده است.
قیمت پراید و نحوه اطلاع از تغییرات لحظه‌ای قیمت

به گزارش خبرایران، بنابر اعلام همراه مکانیک، این محصول مشترک فورد و مزدا پس از بازار آمریکا و ژاپن، راه خود را به سوی بازار کره جنوبی کج کرد و در آنجا با نام کیا پراید راهی بازار این کشور شد. در سال ۱۳۷۲ پس از جهانگردی‌های فراوان سرانجام راه کیا پراید به بازار کشورمان ختم شد و در دو مدل هاچبک و سدان در خدمت عموم مردم جامعه قرار گرفت. پس از چند سال شرکت سایپا نام و نشان کمپانی سازنده را از روی این محصول پر افتخار حذف کرد و به جای آن نام نسیم را برای مدل هاچبک و نام صبا را برای مدل سدان این خودرو انتخاب کرد. پراید صبا با ۳۸ درصد معاملات همچنان پرمعامله‌ترین مدل از بین مدل‌های مختلف پراید است.

سال‌ها بعد شرکت سایپا به بهانه افزایش ایمنی و کارایی پراید، پلتفرمی جدید به نام X۱۰۰ را طراحی کرده و مدل‌هایی همچون پراید ۱۱۱، پراید ۱۳۲ و پراید ۱۵۱ را بر روی همین پلتفرم به تولید رساند. شاید پلتفرم جدید شرکت سایپا باعث بروزرسانی نمای ظاهری و افزایش امکانات پراید شده باشد، اما به جرأت می‌توان گفت که هیچ تأثیری روی ایمنی این خودرو نداشته است؛ البته در بین مدل‌های جدید پراید، پراید ۱۳۱ با ۳۰ درصد سهم از بازار خرید و فروش پراید بالاتر از بقیه مدل‌ها قرارگرفته است.

شرکت سایپا برای اینکه بتواند بازه قیمت پراید را افزایش دهد، تصمیم گرفت برای هر کدام از مدل‌های ۱۱۱، ۱۳۲، ۱۵۱ و… تیپ‌های مختلفی همچون ST، LX، SL، SX و EX را با امکانات متفاوت به بازار عرضه کند تا خریداران بتوانند با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از تیپ‌های نام برده شده را انتخاب کنند. از میان تیپ‌های نام برده دو تیپ LX و ST فاقد ترمز ABS بودند، به همین دلیل در سال ۱۳۹۱ پس از تصویب قانون استفاده اجباری از سیستم ترمز ضد قفل، تولید این دو تیپ به طور کامل متوقف شد.

بازار بسیار پررونق خرید و فروش پراید، تنوع بسیار بالای تیپ‌ها و مدل‌های این خودرو و همین‌طور روند غیر قابل پیش‌بینی قیمت خودروهای موجود در بازار داخلی باعث شده تا خریداران یا حتی فروشندگان پراید سردرگمی‌های فراوانی برای اطلاع از قیمت روز این خودرو داشته باشند. مطمئناً اگر خریداران یا فروشندگان نتوانند از قیمت دقیق خودرویی که قصد معامله آن را دارند مطلع شوند، ضرر و زیان‌های فراوانی گریبان‌گیر آن‌ها خواهد شد؛ از همین رو وجود مرجعی معتبر و بروز برای اطلاع از قیمت دقیق تمامی تیپ‌ها و مدل‌های مختلف سایپا پراید به شدت حس می‌شود.

کافی است نگاهی به نمودار تغییرات قیمت پراید ۱۳۱ از اوایل سال ۹۷ تاکنون بیندازیم. همانطور که در نمودار هم مشخص است نوسانات قیمت پراید باعث شده تا تعیین قیمت دقیق به ویژه قیمت پراید دست دوم بسیار مشکل شود.

شرکت همراه مکانیک به عنوان مرجع تعیین قیمت خودروهای دست دوم، قیمت مدل‌ها و تیپ‌های مختلف پراید را گردآوری کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به آدرس https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/saipa/?find=pride/ از آخرین قیمت تمامی مدل‌ها و تیپ‌های پراید مطلع شوید.

نقد و بررسی انواع مدل‌های پراید، گالری تصاویر، مشخصات فنی، نمودار تغییر قیمت و درصد افت از دیگر امکاناتی است که در سایت همراه مکانیک به آنها دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این موارد، نرم‌افزار محاسبه قیمت همراه مکانیک این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که تأثیر فاکتورهای مختلف بر افت قیمت پراید را محاسبه کنید. به عنوان مثال تعویض یکی از درهای پراید ۱۳۱ چیزی حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از قیمت پراید کم می‌کند و یا رنگ شدگی سقف پراید حدوداً ۲ میلیون تومان از ارزش خودرو کم می‌کند. برای محاسبه دقیق این موارد نیز کافی است در سایت همراه مکانیک از منوی قیمت خودرو وارد قسمت قیمت خودرو کارکرده و دست دوم شده و قیمت خودروی مدنظرتان را محاسبه کنید.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب