امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37834 تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۳:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نفر نخست رشته طراحی جشنواره سیمرغ:

سیمرغ امید دانشجویان برای پیگیری فعالیت هنری است

خبرایران: نفر نخست رشته طراحی نهمین دوره جشنواره بین‌المللی "سیمرغ"، فراهم بودن یک فضای هنری مناسب را برای دانشجویان بسیار مهم دانست و این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری را امید دانشجویان برای پیگیری فعالیت هنری در دوران دانشجویی خواند.
سیمرغ امید دانشجویان برای پیگیری فعالیت هنری است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی دهمین جشنواره بین المللی سیمرغ؛ فاطمه نعمانی، دانشجوی ترم سوم رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی "سیمرغ" در حالی موفق به کسب رتبه نخست رشته طراحی شد که تا پیش از این تجربه حضور در این جشنواره را نداشت.

نعمانی درباره جشنواره "سیمرغ" با تشریح نحوه آشنا شدن با جشنواره گفت: از بدو ورود به دانشگاه به دنبال فضایی برای ادامه فعالیت هنری‌ام بودم؛ یعنی فرصتی در دانشگاه که باعث شود هم از هنر فاصله نگیرم و هم خودم را ارزیابی کنم. بنابراین هر خبری در رابطه با هنر را پیگیری می‌کردم؛ از طریق فضای مجازی با جشنواره آشنا شدم؛ پس از مشاهده فراخوان، عزم جدی برای حضور و ارسال اثر نداشتم و فکر نمی کردم در بین منتخبان کشوری باشم؛ از سویی آشنایی زیادی با جشنواره نداشتم؛ در جلسه‌ای که برای آشنایی علاقمندان شرکت در جشنواره برگزار شد شرکت کردم و آنجا انگیزه بیشتری برای شرکت در جشنواره گرفتم.

 

*ایجاد انگیزه برای شرکت در دوره های بعدی جشنواره

وی با جذاب خواندن فضای هنری حاکم بر جشنواره افزود: دیدن آثار سایر شرکت‌کنندگان و حضور اثر خودم در میان آنها، انگیزه زیادی به من داد تا در دوره های بعدی جشنواره نیز شرکت کنم.

نعمانی "سیمرغ" را بهترین فرصت برای دانشجویان علاقمند به هنر دانست و گفت: جشنواره بین همه دانشجویان و به ویژه دانشجویان علوم پزشکی رقابت مثبتی ایجاد می کند؛ دانشجویانی که رشته تحصیلیشان چندان به هنر ربط ندارد. معتقدم "سیمرغ" بهترین موقعیت برای افراد با استعداد در زمینه فعالیت های هنری است که به دلیل رشته تحصیلی و نوع فعالیتشان به درستی دیده  نمی شوند و مورد توجه قرار نمی گیرند.

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه جشنواره بین المللی سیمرغ شور و انگیزه ای برایم ایجاد کرده است که در کنار درس پیگیر فعالیت هنریم نیز باشم، این رویداد فرهنگی و هنری را فرصتی مناسب برای دانشجویانی دانست که نمیدانند نتیجه فعالیت هنریشان را کجا عرضه کنند.

 

*راستی‌آزمایی یکی از اقدامات شایسته برگزارکنندکان

وی با تاکید بر ضرورت توجه مسوولان جشنواره به راستی‌آزمایی آثار ارسالی یکی از اقدامات خوب برگزارکنندگان را کارگاه های جانبی و آموزشی در خلال برگزاری اختتامیه جشنواره دانست و عنوان کرد:  علی رغم حضور استادان و امکانات بسیار خوب کارگاه ها در برخی رشته ها دانشجویان استقبال مناسبی از این کارگاه ها نمی کنند.

نعمانی همچنین به برگزارکنندگان جشنواره پیشنهاد کرد: تدابیر لازم برای برپا کردن فضای هنری میان دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در طول سال تحصیلی بیاندیشند تا علاقمندان و دانشجویان هنرمند بتوانند با یکدیگر همکاری داشته باشند و فضای صرفا رقابتی به همکاری‌های هنری بین دانشگاهی تغییر کند.

نعمانی، هنر را لازمه زندگی عنوان کرد و گفت: فراهم بودن یک فضای هنری به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی برای دانشجویان بسیار مهم است؛ فضایی که به امید آن بیشتر تلاش کنیم و با دانشجویان هنرمند و آثار آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان گریزی به سطح برگزاری جشنواره "سیمرغ" زد و گفت: سطح جشنواره در رشته‌های مختلف تفاوت داشت؛ برای مثال در رشته طراحی، شرکت‌کنندگان بیشتر بر سبک رئال متمرکز بودند و تنوع سبکی کمی وجود داشت با این حال آثار در سطح بالایی قرار داشتند و کیفیت آن‌ها کار را برای داوران سخت کرده بود.

دانشجویان و علاقه مندان شرکت در این جشنواره می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این جشنواره به آدرس www.festivalf.ir مراجعه کنند.

گفتنی است؛ جشنواره بین المللی «سیمرغ» با شعار "سالم زیستن، هنر است" در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی، تابستان ۱۳۹۸ در شهر تهران برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب