امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3784 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون اول رئیس‌جمهور مطرح کرد؛

بررسی وضعیت بورس در ستاد هماهنگی اقتصادی با حضور رئیس‌جمهور/ سال گذشته رشد اقتصادی منفی 6 و رشد تورم 21.9 بود،

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه صبح امروز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست حسن روحانی در مورد بازار سرمایه تشکیل شد، گفت: در این جلسه چگونگی استفاده از ابزارهای مختلف مورد بحث قرار گرفت.
بررسی وضعیت بورس در ستاد هماهنگی اقتصادی با حضور رئیس‌جمهور/ سال گذشته رشد اقتصادی منفی 6 و رشد تورم 21.9 بود،
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبر ایران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با اشاره به میلاد امام زمان (عج) اظهار داشت: امیدواریم خداوند متعال عنایت کند تا کشور را به نحو مطلوبی اداره کنیم. با توجه به موقعیت منطقه‌ای ایران و شایستگی‌های کشور نباید این تصور ایجاد شود که نسبت به سایر کشورها عقب مانده‌ایم.

جهانگیری با بیان اینکه در افق چشم‌انداز 1404 کشور باید به رتبه قدرت اول اقتصادی منطقه تبدیل شویم، گفت: یکی از چالش‌های مهم کشور بحث اشتغال است که سالانه نیازمند ایجاد 1.5 میلیون شغل هستیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایجاد 1.5 میلیون شغل در سال نیازمند رشد اقتصادی 8 درصدی و سرمایه‌گذاری 12 درصدی است، تاکید کرد: یکی از لازمه‌های خروج کشور از رکود، ایجاد شغل برای فارغ‌التحصیلان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته رشد اقتصادی منفی 6 و رشد تورم 21.9 بود، گفت: در دولت راجع به بحث رشد اقتصادی مباحث زیادی مطرح شده و اکنون نیازمند دهها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور هستیم.

وی افزود: در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست شخص رئیس جمهور برگزار شد، بحث بورس و بازار سرمایه مطرح شد و اینکه چگونه از ابزارهای مختلف آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیازمند منابع مالی زیادی برای خروج کشور از رکود هستیم، گفت: اکنون طرح‌های بسیار مهمی در بخش پتروشیمی و میادین نفتی وجود دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری است.

معاون اول رئیس جمهور اظهارداشت: همچنین ده‌ها میلیارد دلار طرح ناتمام در توسعه زیرساختهای ریلی نیاز است و توسعه بنادر کشور یکی از اولویت‌های مهم دولت به شمار می‌رود.

جهانگیری با بیان اینکه تمام منابع مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی همواره از بانک‌ها تأمین شده است، گفت: در سال گذشته چیزی حدود 230 هزار میلیارد تومان منابع توسط بانک‌ها در اختیار بنگاه‌ها قرار گرفته است.

وی در خصوص بازار سرمایه‌نیز تاکید کرد: استفاده از ظرفیتهای بازار سرمایه با توجه به تشکیل ارکان آن بحث جدیدی است که مدیران آن باید مورد توجه قرار دهند.

جهانگیری تاکید کرد: بازار سرمایه اگر نیاز به حمایت، اصلاح قوانین یا مواردی از این دست دارد، ما آمادگی کامل برای برطرف کردن و توجه به آن داریم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب