امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37890 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد؛

تخلفات لیست‌های حقوقی حذف می‌شود

خبرایران: سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: از طریق پنجره واحد کسب و کار لیست حقوق و دستمزد که به سازمان مالیاتی ارائه می‌شود با آنچه که با تامین اجتماعی ارائه شده به شکل واحد خواهد شد.
تخلفات لیست‌های حقوقی حذف می‌شود

به گزارش خبرایران، محمدقاسم پناهی اظهار داشت:‌ سازمان امور مالیاتی بیشترین ارتباط کاری را با فعالان اقتصادی داشته و با ایجاد سیستم‌هایی برای افزایش دقت در ارائه خدمات و کاهش نیروی انسانی در مواجهه با مودیان فرایند شفافی برای بسترهای مالیاتی فراهم کرده است.

وی افزود: در بخش ارتباط سیستمی بین دستگاه‌هایی مثل سازمان اسناد و سازمان تامین اجتماعی، سیستم‌های برخط برقرار شده تا ضمن افزایش سلامت اداری، فرایند بروکراسی اداری نیز کاهش یابد.

سرپرست سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در این زمینه در حالی پیش از این برای مالیات بر ارزش افزوده اقدام به ثبت‌نام دوباره می‌شد که یک ثبت برای عملکرد و یک ثبت نیز برای مالیات ارزش افزوده صورت می‌گرفت، اما اکنون تمام اشخاص حقوقی به محض تاسیس شرکت از طریق پنجره واحد کسب و کار بلافاصله در نظام مالیاتی از کد رهگیری و کد اقتصادی برخوردار می‌شوند که باعث شده فرایند زمانی مذکور به حداقل زمان کاهش یابد. در بخش تبادل اطلاعات بر اساس چارچوب‌ مالیات‌های مستقیم نیز می‌توان ارتباط برقرار کرد و فرایند را تسهیل کرد.

به گفته وی، در پنجره واحد کسب و کار علاوه بر خدمات برخط برای صدور کد رهگیری مالیات، حق تمبر و همچنین مالیات‌های مختلف از این محل که منجر به تاخیر در فرصت ارائه‌ شده می‌شد و جرایمی را برای اشخاص در بر داشت، از طریق سیستم برخط ضمن وصول مالیات مشکل مذکور نیز برطرف شده است.

پناهی با بیان اینکه از طریق پنجره واحد کسب و کار، فعل و انفعال شرکت‌ها از طریق سازمان مالیاتی دریافت و بر اساس آن قوانین اعمال می‌شود، افزود: در بحث برون‌سپاری نقل و انتقال املاک و مستغلات هم اکنون ۱۰ دفترخانه به صورت پایلوت از طریق سرورهای ثبت فعالیت خواهند کرد که ضمن وصول مالیات، مراجعه مودیان مالیاتی را به حداقل خواهد رساند و یا در بحث نقل و انتقالات املاک مسکونی این مراجعات به صفر خواهد رسید.

سرپرست سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: از طریق پنجره واحد کسب و کار لیست حقوق  و دستمزد که به سازمان مالیاتی ارائه می‌شود، با آنچه که با سازمان تامین اجتماعی ارائه شده به شکل واحد خواهد بود و به این ترتیب جلوی سواستفاده‌ها از این بابت گرفته خواهد شد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب