امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 37938 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

شهردار منطقه یک در نشست خبری اعلام کرد؛

افراد فاقد صلاحیت از چرخه ساخت و ساز ها حذف می شوند/احتمال اتصال خط 3 مترو به خط یک/حل گره‌های ترافیکی /شناسایی 79 ملک متعلق به شهرداری در منطقه یک

خبرایران: سید حمید موسوی شهردار منطقه یک با بیان اینکه در طرح مجری ذیصلاح، منطقه ۲۰ به عنوان منطقه پایلوت انتخاب شد و بعد از عید شاید منطقه یک را در بحث مجری ذیصلاح اضافه کنیم، توضیح داد: بر این اساس افراد فاقد صلاحیت از چرخه ساخت و ساز ها حذف می شوند. همچنین برای نخستین بار شناسه ساخت و ساز تعیین شد. به ۲۷۰ ساحتمان دستور العمل ایمنی داده شد و شهروندان هزار ساختمان بلند مرتبه را در جهت ایمنی و‌ مدیریت بحران آموزش دادیم.
افراد فاقد صلاحیت از چرخه ساخت و ساز ها حذف می شوند/احتمال اتصال خط 3 مترو به خط یک/حل گره‌های ترافیکی /شناسایی 79 ملک متعلق به شهرداری در منطقه یک

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «حمیدموسوی»شهردار منطقه یک با اصحاب رسانه صبح امروز 12 اسفند 98 در محل شهرداری منطقه یک برگزار و در ابتدای این نشست صالحی فیروز آبادی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک در نشست صمیمی شهردار این منطقه اظهارداشت:در سال 97 شهرداری منطقه یک  بیش از 4 هزار حضور رسانه ای در رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها داشته است.
وی افزود: بطور متوسط روزانه در 35 رسانه ، اخبار شهرداری منطقه یک با همت  خبرنگاران انعکاس یافته است که در این مدت قریب به 250 خبروتیتر اصلی  وبالغ بر یک هزار تیتر وخبر کوتاه وگزارش تصویری منتشر شده است.
موسوی بیان داشت: 2 هزار خبر در خبر گزاری ها،یک هزار و 400 خبر در جراید  و رسانه های مکتوب ،بیش از 600 خبر در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی  و 60 خبر در سایت  شهرنوشت منتشر وباز نشر شده است.
مدیرروابط عمومی شهرداری منطقه یک ادامه داد: عملکرد رسانه ها در یکسال با آماده سازی 9 هزار صفحه در قالب بولتن خبری روزانه به شهردارمنطقه ومعاونین  ومدیران ارائه شده است.

سپس حمید موسوی شهردار منطقه یک در تشریح برخی اقدامات خود در سمت قبلی (اداره کل معماری و شهرسازی) اظهار کرد: در دو‌ حوزه مهم اقدامات خوبی انجام شد؛ نخست آنکه کمیته شاخص تدوین و تقویت ضوابط نما، تشکیل شد و یکی از مناطقی که ظوابطش تعیین شد منطقه یک است

وی افزود:حوزه دوم درباره رویکرد ما در حوزه مناسب سازی بود. استفاده از شهر حق تمام‌ گروه ها مانند معلولان و کم‌توانان است و آنان حق دارند از شهر استفاده کنند. به همین منظور کمیته مناسب سازی مناطق تعیین شد.

شهردار منطقه یک ادامه داد: در حوزه صدور پروانه هم کارهای مهمی انجام شد به طوری که از لحاظ موضوع کف در صدور پروانه الزامی شد که منطقه ۱۷ به عنوان منطقه پایلوت تعیین شد.

موسوی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ساختمان؛ گفت: گزارش مرحله ای مهندسان ناظر بعد از ۳۰ سال تعیین شد که مهندسان ناظر حضور به هنگام تر و‌ به موقعتر داشته باشند. برای نخستین بار تیرچه هایی که کارایی نداشتند از سطح شهر برچیده شدند. الزام به تهیه بتن آماده از کارخانه معتبر، پرهیز از ساخته اسکلت فلزی در محل پروژه از دیگر اقداماتی است که انجام شده است. این رخداد گام مهمی در افرایش ایمنی و ‌پایداری سازه ها خواهد بود.

وی  با بیان اینکه در طرح مجری ذیصلاح، منطقه ۲۰ به عنوان منطقه پایلوت انتخاب شد و بعد از عید شاید منطقه یک را در بحث مجری ذیصلاح اضافه کنیم، توضیح داد: بر این اساس افراد فاقد صلاحیت از چرخه ساخت و ساز ها حذف می شوند. همچنین برای نخستین بار شناسه ساخت و ساز تعیین شد. به ۲۷۰ ساحتمان دستور العمل ایمنی داده شد و شهروندان هزار ساختمان بلند مرتبه را در جهت ایمنی و‌ مدیریت بحران آموزش دادیم.

موسوی با تاکید بر وسعت و اهمیت زیاد منطقه یک شهرداری تهران گفت: 49.8 کیلومتر متر از داخل منطقه حریم داریم و با توجه به منابع طبیعی اگر بتوانیم رویکرد سرمایه گذاری را از مسکن به توسعه گردشگری و توسعه خدمات ببریم به شهروندان و تهران خدمت کرده ایم.

شهردار منطقه یک بیان کرد: سرانه فضای این منطقه  ۴۲.۲ دهم درصد است اما ساکنان منطقه یک از این فضا بی بهره هستند چون ۱۶ درصد در از فضاها در اختیار اشخاص حقوقی و یا مردم است و قابل استفاده همگان نیست. بنابراین  با اصلاح کاربری اگر بتوانیم مالک را ترغیب کنیم که باغات را از بین نبرند می توان امیدوار بود که  این ۱۶ درصد حفظ شود و به فرصت های گردشگری منطقه اضافه کند.

به گفته موسوی؛ منطقه یک هفت رود دره دارد که با دستور شهردار در حال تجهیز برای پذیرایی از مهمانان نوروز است. البته اگر مردم صبوری کنند این قابلیت در منطقه یک وجود دارد از ظرفیت گردشگری استفاده های زیادی شود.

موسوی با اشاره به گره‌های ترافیکی کور در این منطقه اظهار کرد: متاسفانه به واسطه نگاه منفعت طلبانه و غیر کارشناسانه در گذشته سرمایه گذاری به سمت مسکن بوده‌ است و کوچه های کم عرض بار سکونت را به دوش کشیدند. در بحث گره ترافیکی ‌‌مشکلات عبور و مرور را منطقه داریم اما در یک ماه گذشته دو جلسه با مسئولان مترو و اعضای شورای شهر داشتیم‌ که همه موافق بودند تنها راه حل این معضل، مترو است.

او ادامه داد: بنابر توافقات انجام شده، اتصال خط سه مترو به خط یک در دستور کار قرار گرفت و می توانیم امیدوار باشیم در شرق منطقه گره ترافیکی باز شود.

شهردار منطقه یک، از برگزاری نشستی با مسئولان بنیاد مستضعفان درباره ترافیک محله ولنجک خبر داد و گفت: مسوولان بنیاد اعلام آمادگی کردند که خودروهای اطراف مجموعه توچال به پایانه گردشگری و کنار نمایشگاه بین المللی پارک شود. چرا که ترافیک سنگین محله ولنجک در روزهای تعطیل سبب آزار ساکنان آن منطقه است. البته راه احل دیگر ما استفاده از اتوبوس های هوایی و شاید استفاده از ال ار تی است.

او با بیان اینکه در مرکز منطقه هم پیاده راه سازی خیابان شهرداری جزو اولویت شهرداری است، افزود: یک طرفه شدن خیابان ولیعصر (عج) به سمت شمال و خیابان شهرداری به سمت شرق در حال شبیه سازی است  و امیدواریم سریع تر عملیاتی شود. طرح پلازی شهری هم قرار است در ایام نوروز در باغ فردوس اجرایی شود.  

موسوی مهم ترین وظیفه شهرداری را نگهداشت شهر عنوان کرد و توضیح داد: در شهرداری منطقه یک، اداره‌ای با عنوان ستاد ناحیه محوری با حضور 39 کارشناس مجرب ایجاد کردیم و سعی داریم نگهداشت ‌و پاکیزگی شهر را ارتقا دهیم.

او همچنین از بهره‌برداری تقاطع و پل چمران به ولنجک تا پایان سال و مناسب سازی زیرپل تقاطع ارتش با امام علی (ع) به سمت جنوب خبر داد.

موسوی درباره سرمایه‌گذاری در منطقه یک هم گفت: قرار است سرمایه گذاری را از خود شهرداری شروع کنیم. درواقع کلیه املاک با مالکیت شهرداری که دست افراد و یا نهادی است شناسایی شده و تاکنون ۷۹ ملک شناسایی شده است. هفت هزار متر زمین را هم قرار است بارگذاری کنیم و با تسهیلات ویژه یا با بخش خصوصی مشاکرت کنیم و یا به طور کامل به این بخش واگذار کنیم.

به گفته او؛ تسهیلات دیگر این است که حدود 102 کیلیومتر حریم منطقه است که مستعد گردشگری است و اعلام میکنم تمام کسانی که مالکیت خصوصی این زمین ها را دارند آمادگی داریم که با تمامی مراجعی که تصویب کننده طرح های گردشگری هستند، برای تسهیل کارهای مالکان مذاکره کنیم.

شهردار منطقه یک، با بیان اینکه در دهه‌های 70 و 80 باغ‌های منطقه یک به سمت نابودی رفت، افزود: اگر مالکان باغ‌ها تمایل داشته باشند ما حاضر هستیم با توجه به مصوبه شورای شهر درباره خانه باغ‌ها، همکاری کنیم تا باغ ها حفظ شوند. در نامه ای به سازمان اوقاف هم اعلام کردیم املام باغی را چرا به افراد حقیقی واگذار میکنید در حالی که بهتر است آنها را به شهرداری واگذار کنید و یا اجاره بدهید.  تا شهرداری آنها را به یک پارک عمومی تبدیل کند. البته قرار است سه هزار متر از 30 هزار متر فضای سبز به بوستان تبدیل شود.

موسوی درباره آخرین وضعیت خانه نیما یوشیج هم توضیح داد: خرداری این ملک در مرحله کارشناسی است و مشکلی از بابت انحصار وراثت وجود ندارد چرا که ورثه ملم را به شخص دیگری فروخته‌اند و مساله ما بخحث ارزشگذاری ملک است و ما هم متتظر نظر کارشناسی هستیم.

او درباره پل پالادیوم گفت: قراردادی میان مدیریت وقت شهرداری منطقه و مالک بوده است و البته میزان پرداختی از سوی مالک به شهرداری هم شفاف نبوده است. البته مجوز پل به صورت موقتی است که و پس از پایان قرارداد مالم با شهرداری، جمع آوری خواهد شد. ما منتظر رای صادره هستیم.

شهردار منطقه یک با اشاره به بافت فرسوده در این منطقه بیان کرد: حدود یک درصد از کل بافت فرسوده تهران در منطقه یک است اما یک تفاوت عمده با بافت‌های دیگر دارد و این است که انگیزه بالایی برای نوسازی این بافت‌ها د راین منطقه وجود دارد. طرح موضعی هم داریم که در صورت اجرایی شدن محله جماران با رویکرد مذهبی و گردشگری به قطب گردشگری تبدیل شود.

موسوی درباره ساماندهی دستفروشان گفت: از 15 بهمن امسال طرحی اجرا شد که بر اساس آن با استقرار نیروهای شهربان در خیابان شهرداری تا ساعت 8، اجازه دستفروشی داده نمی‌شود. اما احتمال دارد این طرح را در ایام نزدیک به نوروز به ساعت 22 شب برسانیم. همچنین با مذاکره با معاونت حمل و نقل و ترافیک ممکن است پارکینگ مکانیزه ایرانشهر به زمینی در شمال میدان تجریش منتقل شود.

شهردار منطقه یک، با تاکید بر لزوم ایستادگی در مقابل افراد زیاده خواه به برخورد با پیمانکار قبلی پارکینگ شهید باهنر اشاره کرد و گفت: با هماهنگی انجام شده با مقام قضایی پیمانکار این پارکینگ خلع ید شد و تا مدتی هم پارکینگ به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گرفت.

موسوی در پاسخ به سئوالی  درباره صدور مجوز ساخت مال جدید در منطقه یک، توضیح داد: مال‌ها اگر منطبق بر طرح تفصیلی باشد اختیاری درباره آن نداریم و باید آن را اجرا کنیم. خوشبختانه میتوانیم بگوییم با توجه به اینکه بی انگیزگی و استقبال نشدن از مال در ماه‌های آخر، تقاضا برای احداث مال هم نداریم.

شهردارمنطقه یک درخصوص با موضوع گرمخانه‌ها نیز گفت: توسعه گرمخانه‌ها کار درستی نیست زیرا حضور این مکان‌ها با افزایش جرایم مختلف، بافت پیرامون خود را نابود می‌کند و به همین خاطر ما در تلاش هستیم تا این مراکز را در مقیاس محلات برای افراد بی سرپناه و یا کارگران فصلی فعال و ساماندهی کنیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب