امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3809 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رئیس کل بانک مرکزی؛

عرضه ایران‌چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی آغاز شد/ انتقال قسط ششم پول‌‌های بلوکه‌شده ایران

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه قسط ششم پول‌های بلوکه‌شده ایران در آستانه انتقال است، از عرضه ایران‌چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی حداکثر تا روز آینده خبر داد.
عرضه ایران‌چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی آغاز شد/ انتقال قسط ششم پول‌‌های بلوکه‌شده ایران

به گزارش خبرنگار خبرایران، ولی‌الله سیف امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، اظهار داشت: عرضه ایران‌چک‌های 100 هزار تومانی ظرف امروز و یا فردا انجام می‌شود.

وی در خصوص واریز قسط ششم پول‌های بلوکه شده ایران، بیان کرد: این قسط در شُرُف انتقال است و به محض دریافت اخبار آن، اطلاع‌رسانی انجام می‌شود. البته تاکنون 5 قسط آن دریافت شده است.

رئیس کل بانک مرکزی درباره نحوه هزینه‌کرد منابع مذکور توضیح داد: این منابع کاملاً آزاد است و بنا به نیاز داخل کالاهای غیر تحریمی و ضروری و نیز اسکناس (ارز) وارد کشور می‌شود.

بنا به گفته رئیس کل بانک مرکزی، اسکناس وارد شده برای تأمین نیاز داخل به ارز اختصاص می‌یابد.

وی درباره سیر تورم پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، گفت: با بررسی انجام شده و نرخ تورم اعلامی در اردیبهشت‌ماه این شاخص مدیریت شده و در بین ماه‌های سال تقسیم شده است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اثرات اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خود را در ماه‌های آینده تخلیه خواهد کرد، گفت: عملاً نرخ تورم افزایش نیافته و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب