امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38182 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

محمدباقراثنی عشری درنشست خبری اعلام کرد؛

بازارفناوری اطلاعات ، ارتباطات و سهم GDP ظرف 4 سال آینده 2 برابرمیشود/ جلوی فعالیت هیچ کسب‌وکار خصوصی را نگرفته‌ایم /پلتفرم واحد نظام صنفی رایانه‌ای ایران با ۲۴ کمیسیون خرداد ماه ۹۸ رونمایی میشود/ فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۷ درصد رشد داشته است

خبرایران: رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: راه‌حل معضل شرکت‌های اینترنتی،‌ ادغام و اکتساب این شرکت‌ها است و از آنجایی که هریک از این شرکت‌ها، ساختارها، مدیریت و سرمایه‌گذاری متفاوتی دارند، تحقق ادغام کار سختی است.
بازارفناوری اطلاعات ، ارتباطات و سهم GDP ظرف 4 سال آینده 2 برابرمیشود/ جلوی فعالیت هیچ کسب‌وکار خصوصی را نگرفته‌ایم /پلتفرم واحد نظام صنفی رایانه‌ای ایران با  ۲۴ کمیسیون خرداد ماه ۹۸ رونمایی میشود/ فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۷ درصد رشد داشته است

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری پایان سال «نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران»صبح امروز چهارشنبه ۲۲ اسفندماه 1397 با حضور«محمدباقراثنی عشری» رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، «محمدرضا حدادی» خزانه دار وسخنگوی نظام صنفی استان تهران ، «علی آذرکار» دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و اصحاب رسانه در ساختمان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار و دراین نشست خبری «محمدباقراثنی عشری» رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اظهارداشت: یک سال وچهارماه است که از دوره پنجم نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران می‌گذرد و این سازمان در دهه اول فعالیت خود نقش صنف و دفاع از منافع صنفی را بر عهده داشته است.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تصریح کرد: در دهه دوم علاوه بر این نقش در سازماندهی بازار هم ورود کرده و ما با بحران‌های اقتصادی که در ۴۰ ساله اخیر در کشور داشتیم، فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم ظرف چهار سال آینده بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات و سهم GDP را دو برابر کنیم. اکنون سهم ما در GDP در مخابرات 5/1 درصد است. مشکلات نظام صنفی رایانه‌ای در حوزه ارزی و فناوری اطلاعات در حال حل شدن است و بخشی از مشکلات به صورتی است که در داخل صنف و بخشی از آن با کمک وزارت فناوری اطلاعات و دولت حل می‌شود.

اثنی عشری ابرازداشت: موضوعاتی همچون قراردادهای مشمول نرخ ارز، مابه التفاوت نرخ ارز و بحث تخصیص ارز روال منطقی‌تری پیدا کرده، اما همچنان مسائل کلانتری همچون نرخ ارز یا کسری بودجه دولت و بدهی آن به بخش خصوصی و همچنین معضل انتقال پول به خارج از کشور، باقی مانده که همگی آنها نیاز به راه‌حل‌های کلان دارند.

وی به سرمایه‌گذار در بخش شهر هوشمند اشاره و عنوان داشت: در شهرهوشمند ۲۵ میلیارد دلار برای هوشمندسازی 6 شهر در نظر گرفته شده که حدود 5  میلیارد آن به سرمایه‌گذاری در زیرساخت این حوزه برمی‌گردد.

رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درخصوص فرایند تسهیل اخذ مجوزبرای استارت‌آپ‌ها اضافه کرد: ما تاکنون جلوی فعالیت هیچ کسب‌وکار خصوصی را نگرفته‌ایم، برای کسب‌وکارهای نوپا پنجره واحدی طراحی می‌شود که از این پنجره واحد بتوانند تمام مجوزهایی که لازم است را بگیرند.

وی درمورد چندشاخه‌ای شدن کسب‌وکارهای اینترنتی و گرفتن مجوزهای متعدد تاکید کرد: ما زنجیره‌ای کامل در سازمان از اپراتورها، شرکت‌های اینترنتی، بانکداری الکترونیک و تجارت الکترونیک و غیره در نظر گرفته‌ایم که خانواده بزرگی از فناوری اطلاعات و ارتباطات را تشکیل می‌دهند. این‌ها در کنار هم در یک پلتفرم واحد، می‌توانند مسائل خود را حل کنند. قرار است این پلتفرم واحد نظام صنفی رایانه‌ای ایران که ۲۴ کمیسیون را در بر می‌گیرد، تا خرداد ماه ۹۸ رونمایی شود.

 اثنی عشری یاداورشد: سازمان نصردرزمینه حل مشکل شرکت‌های اینترنتی، جلسات متعددی با رگولاتوری و مخابرات داشته و اشتباه رگولاتوری این بود که ۱۷ مجوز FCP به شرکت‌های اینترنتی ارائه کرد و این در حالی بود که در سال ۹۴ قرار بود تنها به 5 شرکت اینترنتی مجوز فعالیت داده شود.

وی افزود: راه‌حل معضل شرکت‌های اینترنتی،‌ ادغام و اکتساب این شرکت‌ها است و از آنجایی که هریک از این شرکت‌ها، ساختارها، مدیریت و سرمایه‌گذاری متفاوتی دارند، تحقق ادغام کار سختی است و راه حل پیشنهادی این سازمان، گرفتن مشاوره از اتحادیه جهانی مخابرات و رسیدن به روشی است که وزارت ارتباطات، رگولاتوری و بقیه ذی‌نفعان خود را متعهد به اجرای آن بدانند.

وی درپایان سخنان خود گفت: دو محوراضافه شده به نمایشگاه الکامپ سال آینده الکامپ جابز برای اشتغال و کاریابی دانش‌آموختگان فناوری اطلاعات و ارتباطات و الکامپ ترندز با نگاه به فناوری‌های نوین مانند ۵G، بلاکچین، بیت‌کوین و غیره است و بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ قرار است ۲۷ تا ۳۱ تیرماه 1398 برگزار می شود.

 

حدادی: 2 برابرکردن بازارارزش افزوده درصنعت فناوری اطلاعات وارتباطات مهمترین محورنظام صنفی است

محمدرضا حدادی سخنگوی نظام صنفی استان تهران در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: 2 برابرکردن بازار ارزش افزوده درصنعت فناوری اطلاعات وارتباطات مهمترین محورنظام صنفی رایانه‌ای درسال ۱۳۹۸ است بخشی از افزایش سهم این بازار در دولت الکترونیک، استخدام‌ها و توسعه استارت‌آپ‌ها است.

حدادی تصریح کرد: یکی از چالش‌های گذشته ما نداشتن آمارهای دقیق از صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات است و بین آمارهای رسمی و غیررسمی تناقض زیادی وجود دارد. تلاش می کنیم بازار صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را گسترش دهیم و برنامه‌هایی مانند همکاری با شهرداری‌ها، دولت الکترونیکی و توسعه بازارهای جاری شرکت ها را در دستور کار داریم.

سخنگوی نظام صنفی استان تهران: درمورد جایگاه سازمان درحوزه فناوری اطلاعات بین استان و شهر تهران باید تاکید کنم که امروز زمان مناسبی برای رقابت کردن و رفع مسائل قانونی نیست، هدف سازمان این است که با تمام تشکل‌ها همکاری کند و در همین راستا جلسات زیادی با اتاق اصناف و تعاون داشته ایم، همیشه دست همکاری داده ایم و فضای ما فضای رقابت نیست.

وی درپایان سخنان خود گفت: درانتخابات اتاق اصناف وتعاون نیزسازمان سعی کرد تعداد اعضای فناوری اطلاعات و ارتباطات را بالا ببرد که موفق شد، خط قرمز سازمان این است که جلوی کسب و کارهای اقتصادی گرفته شود.

 

آذرکار: نرخ هزینه‌ها توسط کارفرما و پیمانکار پیش بینی می‌شود

علی آذرکار دبیرسازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز در ادامه این نشست خبری اظهارداشت : طبق روال هرساله بر اساس نرخ تورمی که دولت اعلام می‌کند، ما هم در تعرفه‌هایمان نرخ را اعمال می‌کنیم. این مدل قطعا با توجه به توسعه کسب‌وکارها توسعه یافته است.

دبیرسازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران درپایان نشست خبری عنوان داشت: نگاه دیگر که سازمان نظام صنفی به این موضوع دارد این است که نرخ خدمات و تعرفه‌ها را در دل سازمان برنامه ببریم و بتوانیم وبه کمک آنها حوزه فناوری اطلاعات را عمومی کنیم. با این کارنرخ هزینه‌ها توسط کارفرما و پیمانکار پیش بینی می‌شود و ما نیز می توانیم در این خصوص تصمیمات لازم را داشته باشیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب