امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3827 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۷:۱۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان؛

راه‌اندازی ۱۰کمیسیون تخصصی در حوزه جوانان/ جلسه بعدی ستاد ساماندهی ۳۰ تیر برگزار می‌شود

محمد گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از تشکیل ۱۰ کمیسیون تخصصی در حوزه جوانان خبر داد و گفت: جلسه بعدی ستاد ملی ساماندهی ۳۰ تیر برگزار می‌شود.
راه‌اندازی ۱۰کمیسیون تخصصی در حوزه جوانان/ جلسه بعدی ستاد ساماندهی ۳۰ تیر برگزار می‌شود

به گزارش خبر ایران، محمد گلزاری در پایان اولین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز اولین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان برگزار شد و این ستاد یکی از بخش‌های بزرگی است که مؤظف به رسیدگی به امور جوانان در سطح کشور است.‌ فعالیت‌های معاونت ساماندهی امور جوانان باید از طریق دستگاه‌ها اجرایی، برنامه‌ریزی و تنظیم شود و پیشنهادهای مربوط به حوزه جوانان به شورای عالی جوانان ارسال می‌شود. شورای عالی جوانان که به ریاست رئیس جمهور و با حضور 18 وزیر تشکیل می‌شود و پیشنهادهای حوزه جوانان و معاونت امور جوانان در این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به تصویب برسد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود:‌ مصوبات شورای عالی جوانان در ستاد ملی ساماندهی به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شوند و چون مصوبه رئیس جمهور است دستگاه‌ها موکلف هستند آنها را اجرایی کنند. از ابتدای دولت یازدهم این اولین بار بود که جلسه ستاد امور ساماندهی امور جوانان برگزار شد و تصمیم بر این شد تا هر 6 هفته یک بار به طور منظم این جلسات تشکیل شود.

وی افزود: اتفاق خوبی که در این جلسه افتاد این بود که 30 نفر از معاونان وزرا در این جلسه حضور داشتند و تنها از تعداد کمی از وزارتخانه‌ها مدیران کل آمده بودند که قرار شد در جلسات آینده معاونان وزارتخانه‌ها در جلسات حاضر شوند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد:‌ یکی دیگر از تصمیماتی که در این جلسه گرفته شد تشکیل 10 کمیسیون تخصصی در حوزه جوانان است تا نمایندگان دستگاه‌ها کارهای حوزه جوانان را در این 10 کمیسیون بررسی و اجرایی کنند. بعد از این هفته 10 کمیسیون تخصصی به صورت فعال کار خود را آغاز می‌کنند و در استان‌ها هم ستاد استانی ساماندهی را خواهیم داشت که ریاست آن برعهده استاندار و اعضای آن مدیران کل دستگاهها هستند.

وی خاطرنشان کرد:‌ ازدواج، اشتغال، مسکن، کاهش آسیب‌ها، هویت، اوقات فراغت، دینداری، اخلاق و سبک زندگی، دنیای مجازی، کمیسیون تلفیق و کمیسیون تنقیح قوانین از جمله کمیسیون‌هایی هستند که قرار است در حوزه جوانان راه‌اندازی شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی جوانان صرفاً توصیه‌ای و نصیحتی نیستند، افزود: تمام دستگاه‌ها مؤظف به اجرای مصوبات این ستاد هستند و در صورتی که مصوبات را اجرایی نکنند گزارش آنها به وزیر ارائه می‌شود.

گلزاری همچنین در خصوص لایحه شفاف‌سازی وظایف دستگاه‌ها در امور جوانان گفت: ‌این لایحه قسمتی از لایحه ساماندهی امور جوانان است که در ماده 41 گنجانده شده است و قرار شد در این ستاد موانع و مشکلات آن برطرف شود و دستگاه‌ها مؤظف به اجرای آن شوند. یکی دیگر از موضوعاتی که در جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان بررسی شد ورود نمایندگان دستگاه‌ها و ارائه پیشنهادهای آنها برای برنامه ششم توسعه است.

وی در خصوص جلسه بعدی ستاد ملی ساماندهی امور جوانان گفت: این جلسات قرار است هر 6 هفته یکبار برگزار شود و جلسه بعدی این ستاد دوشنبه 30 تیر تشکیل می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب