امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3829 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد:

زیردامنه‌های پرتال شمس توس رونمایی شد

زیردامنه‌های پرتال شمس توس امروز در نشست رابطان خبری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) رونمایی شد.
زیردامنه‌های پرتال شمس توس رونمایی شد

به گزارش خبر ایران ، نشست رابطان خبری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، پیش از ظهر امروز دوشنبه 19 اردیبهشت ماه در تالار حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور حسن نجفی‌سولاری، رئیس مرکزتوسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، سیدجواد جعفری، دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و تعداد دیگری از مسئولان برگزار شد.

در این نشست ابتدا حسن نجفی‌سولاری، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کوتاهی‌ در برنامه‌هایی ویژه امام رضا(ع) اظهار کرد: از امام رضا(ع) عذرخواهی می‌کنم و از همین تریبون می‌گویم که شرمنده‌ام و کوتاهی کرده‌ام.

سیدجواد جعفری، دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ما باید تلاش کنیم تا معارف امام رضا(ع) را یاد بگیریم و آنچیزی که یاد گرفته‌ایم را به دیگران بیاموزیم نه صرفاً آنکه به دیگران انتقال دهیم و نشر کنیم. امروزه نعمت بزرگی به نام امام رضا(ع) در میان ماست و باید تلاش کنیم تا گفتمان و سیرت آن امام بزرگوار را بشناسیم و به دیگران هم این شناخت را تبیین کنیم.

همه از برگزاری جشنواره امام رضا(ع) خبر دارند
در ادامه این نشست بابک دربیگی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: جشنواره امام رضا(ع)، جشنواره‌ای ملی است و بر خلاف تصور برخی که می‌گویند کسی از برگزاری این جشنواره خبر ندارد، اینطور نیست و همه از برگزاری آن آگاهی دارند.
وی افزود: این جشنواره با هویت ما عجین شده است و امام رضا(ع) جزئی از هویت من ایرانی شده است همچون عاشورا که همه در سراسر دنیا به عزاداری آقا عبدالله الحسین(ع) می‌پردازند.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امام رضا(ع) جزئی از زندگی، کلام، فرهنگ و ادبیات ما شده است و ما باید سعی کنیم نگاه‌مان را در حوزه‌های مختلف جشنواره، فراتر از گرایش‌های دولتی، سیاستگذاری فرهنگی کلان نظام و سیاست‌گذاری شیعی کنیم.
وی بیان کرد: رابطان خبری باید در نگارش اخبار و مطالب‌شان سعی کنند به زیباترین قلم ممکن نگارش کنند تا مطالب‌شان متفاوت از مطالب دیگر موضوعات باشد.
دربیگی با اشاره به اینکه جشنواره امام رضا(ع) فرصت هم‌گرایی را برای‌ ما ایجاد کرده است، اظهار کرد: باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم تا بتوانیم سیرت رضوی را به مخاطبان ارائه دهیم.

خبرگزاری رضوی در حال تشکیل است
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: خبرگزاری رضوی در حال تشکیل است و وجود این خبرگزاری می‌تواند فرصت خوبی برای جشنواره امام رضا(ع) و ترویج فرهنگ رضوی باشد چرا که به واسطه این رسانه می‌توانیم در طول سال به ترویج این فرهنگ بپردازیم.
وی بیان کرد: هر جشنواره‌ای مخاطب خاصی دارد اما متأسفانه جشنواره امام رضا(ع)، مخاطب خاص ندارد؛ بنابراین باید با برگزاری این جشنواره به دنبال مخاطب خاص باشیم.
در ادامه محمدحسن حافظی‌پور، معاون فناوری اطلاعات مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پورتال شمس توس گفت: در این پورتال امکانی فراهم کرده‌ایم مبنی بر اینکه رابطان خبری بتوانند عکس، فیلم و دیگر مطالب خود را بارگذاری کنند.
وی افزود: البته حجم محدودی را در اختیار رابطان قرار خواهیم داد تا بر اساس حجم مورد نظر بتوانند مطالب تصویری و مکتوب خود را در آن بارگذاری کنند.
معاون فناوری اطلاعات مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تصریح کرد: در سایت شمس توس این امکان را فراهم کرده‌ایم تا رابطان خبری بتوانند از روزشمار، پیام، مالتی مدیا، تقویم، اوقات شرعی و بریده‌جراید بهره‌مند شوند.
گفتنی است در این مراسم، 34 زیردامنه‌ استانی سایت شمس توس با آدرس‌های ghom.shamstoos.ir، tehran.shamstoos.ir، hamedan.shamstoos.ir و ... راه‌اندازی شد تا رابطان خبری هر استان بتوانند به صورت مستقل اخبار خود را روی سایت جشنواره قرار دهند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب