امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3830 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علیرضا مختارپور:

بیشترین فعالیت نهاد کتابخانه‌ها در عرصه فرهنگ مکتوب است

در مراسم تودیع و معارفه دبیرکل جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از این موضوع سخن به میان آمد که بیشترین فعالیت این نهاد در عرصه فرهنگ مکتوب است.
بیشترین فعالیت نهاد کتابخانه‌ها در عرصه فرهنگ مکتوب است

به گزارش خبر ایران، مراسم آغاز به کار علیرضا مختارپور، دبیرکل جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پیش از ظهر روز گذشته، 18 خرداد با حضور محمدعلی منفرد، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر حوزه وزارتی، مدیران، مشاوران و یکی از اعضای هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور در سالن کنفرانس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.
منفرد در ابتدای این مراسم ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای محمدحسین ملک‌احمدی و موفقیت برای علیرضا مختارپور در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: امیدوارم حضور مختارپور در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مایه خیر و برکت باشد.
منفرد با اشاره به پشتیبانی جدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مختارپور ابراز امیدواری کرد که قدم‌های برنداشته منصور واعظی و محمدحسین ملک‌احمدی به واسطه حضور وی در نهاد برداشته شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی، عضو هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این جلسه به عنوان به عنوان نماینده هیئت امنا، مدیران، مشاوران و همکاران نهاد با تشکر از زحمات و اقدامات خوب ملک‌احمدی اظهار کرد: همه انسان‌ها نقاط ضعف و قوت دارند که یکی از ویژگی‌های ملک‌احمدی اخلاص در عمل، مردمداری و مردمی زیستن بود.
مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این نشست با اشاره به عیادت از ملک‌احمدی در بیمارستان گفت: قرار بود روز گذشته به نهاد بیایم که متاسفانه متوجه شدم ملک‌احمدی در بیمارستان بستری است، بنابراین امروز پس از عیادت از وی در بیمارستان و کسب اجازه از وی در خدمت شما هستم.
مختارپور در ادامه افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نهادی صد درصد فرهنگی است و بیشترین کار آن نیز در عرصه فرهنگ مکتوب است که برای من حضور در چنین مجموعه‌ای فرصتی مغتنم است.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به ثبات مدیریتی خوب و مناسب نهاد، گفت:‌ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تاکنون تنها دو دبیرکل را در خود دیده است که این ثبات مدیریتی، فرصت خوبی محسوب می‌شود؛ چراکه باعث شده این نهاد کمتر دچار تغییرات سریع دیدگاهی و راهبردی شود.
مختارپور با اشاره به دیدار با ملک‌احمدی یادآور شد: ملک‌احمدی نیز به مشکلاتی در که دوره اول وجود داشت اشاره کردند و برخی از مشکلاتی که در دوره واعظی ادامه پیدا کرده بود را به من یادآور شدند.
وی در ادامه افزود:‌ کارهایی که در دوره جدید شروع شده نیاز به تقویت و تداوم دارد و امیدوارم با همکاری دوستانی که در نهاد هستند به نحو مطلوبی بتوانیم به سمت رشد و پیشرفت حرکت کنیم.
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به کتابداران یادآور شد: بار اصلی کار نهاد بر دوش کتابداران است و اگر هم ضعفی در کار نهاد بوده ناشی از عدم توجه احتمالی به آنها و یا عدم استفاده از نظرات کتابداران بوده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب