امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3833 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

برنامه وزارت بهداشت برای سیاست‌های کلی سلامت/کاهش 10 درصدی هزینه‌های بستری؛امسال

قائم مقام وزیر بهداشت برنامه‌های وزارت بهداشت برای تحقق "سیاست‌های کلی نظام سلامت" را اعلام کرد.
برنامه وزارت بهداشت برای سیاست‌های کلی سلامت/کاهش 10 درصدی هزینه‌های بستری؛امسال

خبرایران: دکتر سیدحسن امامی‌رضوی، دبیر کارگروه ویژه تدوین راهکارهای اجرایی سیاست‌های کلی سلامت، گفت: سیاست‌های کلی نظام سلامت تا افق چشم‌انداز ایران 1404 را پیش‌بینی کرده است. بر این اساس جهت تحقق این سیاست‌ها، وزارت بهداشت سه مقطع زمانی را در نظر گرفته و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم در حال انجام است؛ یک مقطع 2 سال باقی مانده از برنامه پنجم توسعه و دو مقطع دیگر نیز برنامه‌های ششم و هفتم توسعه‌ای کشور است.

وی افزود: وزارت بهداشت به دنبال آن است که اولویت‌های مطرح شده در این سیاست‌ها را در سه مقطع زمانی مذکور مشخص و برنامه‌های اجرایی جهت تحقق اهداف را اعلام کند. اقدامات کارشناسی این موضوع در حال انجام است. به این منظور دبیرخانه فعالی تشکیل و گروه‌های مختلف کاری و کمیته‌های تخصصی نیز فعال خواهند شد. به این ترتیب به دنبال اقدامات انجام شده، خروجی‌های هر مقطع پیش بینی شده، در زمان خود اعلام خواهد شد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها ادامه داد: جهت تحقق اهداف سیاست‌های کلی نظام سلامت، اکنون نیز برخی اقدامات در جریان است. به عنوان مثال دو تا سه هدف مطرح در سیاست‌های کلی سلامت در قالب اجرای طرح تحول سلامت در حال محقق شدن است. یکی از این موارد کاهش پرداخت از جیب مردم است که اکنون عملیاتی شده است.

 

کاهش 10 درصدی سهم بیماران در پرداخت هزینه‌های بستری تا پایان امسال

 

وی در این باره افزود: به دنبال اجرای بسته مربوط به کاهش فرانشیز پرداختی بیماران در طرح تحول سلامت، همانطور که رییس جمهور اعلام کردند، انتظار داریم که پرداخت از جیب مردم نیز در زمینه درمان‌های بستری تا پایان امسال حدود 10 درصد کاهش یابد. به این ترتیب سهم حدود 70 درصدی کنونی مردم در پرداخت هزینه‌های درمان تا پایان امسال به 60 درصد کاهش می‌یابد که این امر نوید قابل توجهی است.

امامی رضوی ادامه داد: سایر اهداف مطرح در سیاست‌های کلی نظام سلامت نیز از جمله مباحثی مانند "تولیت وزارت بهداشت در نظام سلامت" و "تجمیع بیمه‌ها" در قالب بسته‌های مختلف در حال پیگیری است. کارگروه مربوطه نیز رصد می‌کند که برنامه‌های وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها مطابق با سیاست‌های کلی نظام سلامت باشد.

وی لزوم داشتن "پیوست سلامت" برای طرح‌های مختلف در تمام دستگاه‌ها را به عنوان یکی دیگر از موارد مطرح در سیاست‌های کلی نظام سلامت مورد اشاره قرار داد و گفت: این امر نیز موضوعی جدی است. رییس جمهور نیز به معاون اول ماموریت داده‌اند که دولت سریع‌تر قوانین و آئین‌نامه‌های اجرایی این سیاست‌ها را سریع‌تر مصوب کند. در این زمینه نیز وزارت بهداشت پیشنهاداتش را ارائه خواهد داد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب