امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3834 تاریخ انتشار: دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۹:۳۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

همایش بین المللی بانکداری اسلامی 20 خرداد در تهران برگزار می شود

همایش بین المللی بانکداری اسلامی با موضوع ˈچشم انداز فرصت ها و چالش های مالی اسلامی در راه تکامل اقتصادˈ 20 خرداد در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.
همایش بین المللی بانکداری اسلامی 20 خرداد در تهران برگزار می شود
به گزارش خبرایران، اندرو مورگانˈ مدیر عامل شرکت رسانه ای مالی پول قرمز (Red money) به عنوان برگزار کننده این همایش روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا در کوالالامپور، گفت که در این همایش کارشناسان و سرمایه گذارانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا شرکت می کنند.

به گفته وی، ایران یکی از مراکز مهم بانکداری اسلامی در جهان است و این شرکت پیش از این در این بازار حضور نداشته است و این نشست را بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و چند شرکت دیگر پشتیبانی می کنند. تاکنون نشست های بین المللی بانکداری اسلامی در این چارچوب در ایران برگزار نشده است و ما بدنبال این هستیم تا فعالان این بخش از جمله حقوقدانان و سرمایه گذاران را در ایران دور هم جمع کنیم.

مدیر عامل این شرکت که در مالزی و امارات در زمینه بانکداری اسلامی فعال است، گفت حضور این افراد در ایران باعث شناخت بیشتر از بازار ایران و سرمایه گذاری در این کشور می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش بین المللی در ایران را ایجاد پلی بین بازار ایران و جهان ذکر کرد و گفت: پیش از این موانعی در مسیر سرمایه گذاری و امور مالی و بانکی در ایران وجود داشت که این موانع در حال حاضر نسبت به دوره های گذشته کاهش یافته و همین امر بستر سرمایه گذاری بیشتر در ایران را فراهم کرده است.

مورگان با اشاره به اهمیت بازار ایران برای سرمایه گذاران خارجی، تصریح کرد: در نشست خرداد ماه در تهران پیش بینی می شود بین 500 تا 550 هیات از کشورهای مختلف شرکت کنند.

مدیر عامل شرکت رسانه ای مالی پول قرمز، اعلام کرد که در نشست بانکداری اسلامی در ایران، فرصت ها و چالش های مالی اسلامی در راه ارتقای اقتصاد در حال تکامل بررسی می شود.

وی گفت: فرصت های مالی در بخش نفت و گاز، شناخت زیرساخت های بانکداری ایران برای سرمایه گذاری خارجی، اهمیت بخش های مختلف بازار ایران برای جذب سرمایه خارجی و موانع کلیدی مقابل روی سرمایه گذاران خارجی در ایران از جمله مباحثی است که در این نشست در تهران مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مورگان همچنین گفت که فرصت های سرمایه گذاری زیادی در ایران وجود دارد و فعالان این بخش در جهان مشتاق حضور در این بازار بزرگ سرمایه گذاری هستند.

وی فرصت های سرمایه گذاری زیادی در ایران به ویژه در حوزه بانکداری اسلامی وجود دارد که می توان با شناسایی ظرفیت موجود از آن ها در جهت توسعه اقتصادی استفاده کرد.

شرکت پول قرمز از سال 2004 فعالیت خود را با تمرکز بر حوزه مالی اسلامی آغاز کرده است.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب